HLE 1326 krijgt klappen...
Geplaatst: 17 mei 2009, 18:14
Deze foto vandaag gevonden op internet. Weet iemand wat en waar dit was?


Met de 1328Speedy schreef:Ongeval was fout van seinhuis te Zeebrugge. Trein (met tb van FHSP) is op bezet spoor gekomen terwijl hij een seinbeeld had gekregen (2gele+4) wat wil zeggen dat je op een vrij spoor komt.
Er was nog een T13 bij betrokken en die had meer schade dacht ik...
Lok's hebben paar dagen te Zwankendamme gestaan en zijn dan vrij snel hersteld geweest..
kan nooit geen fout zijn van het seinhuis, fout aan de seininrichting, op bezet spoor kan je nooit met dubbel geel komen.Speedy schreef:Ongeval was fout van seinhuis te Zeebrugge. Trein (met tb van FHSP) is op bezet spoor gekomen terwijl hij een seinbeeld had gekregen (2gele+4) wat wil zeggen dat je op een vrij spoor komt.
Er was nog een T13 bij betrokken en die had meer schade dacht ik...
Lok's hebben paar dagen te Zwankendamme gestaan en zijn dan vrij snel hersteld geweest..
dat kan wel zijn, maar dat beschouwen wij algemeen als fout van het seinhuis (daarmee is niet noodzakelijk een persoon in kwestie bedoeld, als de technische fout aan de ebp (of welk systeem dan ook) ligt).Nekvin schreef:kan nooit geen fout zijn van het seinhuis, fout aan de seininrichting, op bezet spoor kan je nooit met dubbel geel komen.Speedy schreef:Ongeval was fout van seinhuis te Zeebrugge. Trein (met tb van FHSP) is op bezet spoor gekomen terwijl hij een seinbeeld had gekregen (2gele+4) wat wil zeggen dat je op een vrij spoor komt.
Er was nog een T13 bij betrokken en die had meer schade dacht ik...
Lok's hebben paar dagen te Zwankendamme gestaan en zijn dan vrij snel hersteld geweest..
niks EBP of bezet melding ... er was daar geen technische beveiliging, met krijt zette men op een bord als het spoor bezet was of niet. Die dag stond er niks op het bord ma wel iets op het dat specifiek spoor ... Dus men kon daar ALTIJD een trein binnen pakken in grote beweging, ook als dat spoor bezet isSteven schreef:dat kan wel zijn, maar dat beschouwen wij algemeen als fout van het seinhuis (daarmee is niet noodzakelijk een persoon in kwestie bedoeld, als de technische fout aan de ebp (of welk systeem dan ook) ligt).Nekvin schreef:kan nooit geen fout zijn van het seinhuis, fout aan de seininrichting, op bezet spoor kan je nooit met dubbel geel komen.Speedy schreef:Ongeval was fout van seinhuis te Zeebrugge. Trein (met tb van FHSP) is op bezet spoor gekomen terwijl hij een seinbeeld had gekregen (2gele+4) wat wil zeggen dat je op een vrij spoor komt.
Er was nog een T13 bij betrokken en die had meer schade dacht ik...
Lok's hebben paar dagen te Zwankendamme gestaan en zijn dan vrij snel hersteld geweest..
Normaal zou voor zoiets (zeker bij ebp) toch een foutmelding op het scherm mogen verschijnen van de operator (seingever).
De vraag rest dan welk systeem op dat moment in zeebrugge van toepassing was op het bewuste spoor. Maar als het een oud systeem was kan je wel op bezet spoor uitkomen, zeker als er handbediende wissels tussen zitten in een vorming. Ik nodig je anders met plezier uit in de haven.
Steven schreef:voila er zijn dus verschillende soorten beveiliging, wat ik niet wist was welk type er daar in gebruik is/was.
2012 schreef:
niks EBP of bezet melding ... er was daar geen technische beveiliging, met krijt zette men op een bord als het spoor bezet was of niet. Die dag stond er niks op het bord ma wel iets op het dat specifiek spoor ... Dus men kon daar ALTIJD een trein binnen pakken in grote beweging, ook als dat spoor bezet is
Dat begrijp ik maar kun je daar dan binnenkomen als "grote" beweging ???Steven schreef:Het aantal systemen dat nog bestaan in vormingen is nog vrij uiteenlopend. In Schaarbeek aan de werkplaats voor motorstellen heeft men nog geen bezetmelding liggen op de sporen net voor de poorten.