Treinbegeleider sluit zich op in wagon

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Treinbegeleider sluit zich op in wagon

Bericht door Adler »

Bron: VRT

In het station van Jette heeft een trein vanmiddag een tijdlang stilgestaan omdat de treinbegeleider zichzelf opgesloten had in een wagon.
De man voelde zich bedreigd door drie jongeren op de trein.
De spoorwegpolitie heeft het drietal opgepakt.
De trein is daarna doorgereden naar Brussel-Zuid, waar de begeleider afgelost is.
Er is geen hinder meer op het spoorwegnet.

Nota: en begin nu alsjeblief weer niet te zagen over het woord wagon.
Beesty

Re: Treinbegeleider sluit zich op in wagon

Bericht door Beesty »

Adler schreef:Bron: VRT

In het station van Jette heeft een trein vanmiddag een tijdlang stilgestaan omdat de treinbegeleider zichzelf opgesloten had in een wagon.
De man voelde zich bedreigd door drie jongeren op de trein.
De spoorwegpolitie heeft het drietal opgepakt.
De trein is daarna doorgereden naar Brussel-Zuid, waar de begeleider afgelost is.
Er is geen hinder meer op het spoorwegnet.

Nota: en begin nu alsjeblief weer niet te zagen over het woord wagon.
Een heel slimme keuze door de TBG. Beter zo dan erop in te gaan en hen vervolgens te laten ontsnappen bij het eerste beste station. In eerste plaats uzelf in veiligheid brengen, alle deuren gesloten houden (liefst in met sleutel afgesloten rijtuig) en vervolgens wachten tot wij er zijn om het stelletje varkens een rit aan te bieden .. :)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Hmm ik kan het mij inbeelden.

Ergens in maart of april kwamen mijn vriendin en ik terug van Gent (naar Aalst) op een zaterdag omstreeks 22h30 (was dus de laatste IR op dat traject die dag, en beperkt tot Aalst ipv de luchthaven). In Melle stapten er ook zo twee types op, allebei geen al te kleine, de eerste met dreadlocks en donkere huidskleur, de tweede zag er meer Belgisch uit maar heb ik niet van dicht gezien. Direct na het opstappen zie ik de tweede naar de wc lopen in de 1steklas-afdeling, de eerste passeerde ons (wij zaten daar alleen in dat rijtuig) en was wellicht op weg naar de andere wc (met andere woorden een gratis ritje richting Brussel dachten ze). Hij had echter geen chance want hij kwam de TBG tegen. Teruggekeerd aan de eerste wc hebben ze staan discussiëren en kwam de eerste persoon er uiteindelijk ook uit. Die discussie heeft nog een tijdje geduurd en terwijl hielden die twee types ons tweeën in de gaten. Die konden iets van plan geweest zijn met de TBG maar hebben uiteindelijk afgedropen en zijn in Wetteren afgestapt. Denk dat die TBG chance heeft gehad dat wij daar zaten (en langs de andere kant wij ook).

(Sindsdien ben ik er ook niet meer zo "zot van" om tussen Gent en Brussel op die uren een trein te nemen, vooral aan het station van Aalst al enkele keren gevechten meegemaakt op dat uur.)
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

die tbg had groot gelijk !
zo moesten ze het allemaal doen ...
de amokmakers zijn meestal nog de eersten die klagen als de trein vertraging oploopt door zo'n feiten ...
Dietrich schreef:Hmm ik kan het mij inbeelden.

Ergens in maart of april kwamen mijn vriendin en ik terug van Gent (naar Aalst) op een zaterdag omstreeks 22h30 (was dus de laatste IR op dat traject die dag, en beperkt tot Aalst ipv de luchthaven). In Melle stapten er ook zo twee types op, allebei geen al te kleine, de eerste met dreadlocks en donkere huidskleur, de tweede zag er meer Belgisch uit maar heb ik niet van dicht gezien. Direct na het opstappen zie ik de tweede naar de wc lopen in de 1steklas-afdeling, de eerste passeerde ons (wij zaten daar alleen in dat rijtuig) en was wellicht op weg naar de andere wc (met andere woorden een gratis ritje richting Brussel dachten ze). Hij had echter geen chance want hij kwam de TBG tegen. Teruggekeerd aan de eerste wc hebben ze staan discussiëren en kwam de eerste persoon er uiteindelijk ook uit. Die discussie heeft nog een tijdje geduurd en terwijl hielden die twee types ons tweeën in de gaten. Die konden iets van plan geweest zijn met de TBG maar hebben uiteindelijk afgedropen en zijn in Wetteren afgestapt. Denk dat die TBG chance heeft gehad dat wij daar zaten (en langs de andere kant wij ook).

(Sindsdien ben ik er ook niet meer zo "zot van" om tussen Gent en Brussel op die uren een trein te nemen, vooral aan het station van Aalst al enkele keren gevechten meegemaakt op dat uur.)
dat weet je hé ... alles die na 22h nog op de trein zit deugd niet
ik heb een paar maanden geleden ook eens de IR naar mechelen genomen om 22h 18, je kan niet geloven wat voor gespuis daar op zat

een stel skinheads met muziek boksen, een groepke marrokanen die amok zaten te maken, en dan nog eens 2 russen die constant door het rijtuig zaten te lopen, je voelde je echt niet meer veilig
en wat ik vertel is het enige wat ik gezien heb, want als ik bij het afstappen door het rijtuig keek zaten er aan iedere carré mensen die zo gekleed waren, piercings,... je kent dat wel
dusja, één tip neem na 22h niet de trein als het niet nodig is, vooral op gevaarlijke assen

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik voel me hier in belgie s'avonds op de trein onveiliger als in polen of roemenie op de trein hoor :?
iedereen zegt wel dat krakow-praag de gevaarlijskte nachttreinverbinding is, maar ik voel me veel onveiliger op brussel-chalala :)
Afbeelding
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Ik heb het ook al mogen meemaken, op dat uur tussen Antwerpen en Mechelen (richting Charleroi) rijden... Allesbehalve gezellig.
Het leek wel een stoelendans: nog geen 5 minuten bleven ze op dezelfde plek zitten. Ik heb mijn rugzak geen moment losgelaten en de treinbegeleiders (het waren er 2) hebben duidelijk langer bij mij staan praten dan bij de rest (ook al moest hij enkel naar mijn abonnement kijken).

Greetings,
Glodenox
groentje

Bericht door groentje »

Om dan nog maar te zwijgen van de collega's die dan na hun avondshift naar huis keren :mrgreen:
Ik heb me nog maar zelden onveilig gevoeld op de trein, maar misschien heeft mijn gestalte daar ook iets mee te maken. En het feit dat ik in Brussel woon, en hier al meer 'grappenmakers' ben tegengekomen die het leuk vinden om willekeurige passanten uit te maken, dan op de trein. Ik nam/neem nochtans vaak de laatste trein...
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

brussel chaleroi is een ramp zegt iedereen ...
stefke

Bericht door stefke »

treinbruno schreef:ik voel me hier in belgie s'avonds op de trein onveiliger als in polen of roemenie op de trein hoor :?
iedereen zegt wel dat krakow-praag de gevaarlijskte nachttreinverbinding is, maar ik voel me veel onveiliger op brussel-chalala :)
ey bruno ik ben met u volledig eens
ik zit veel liever op de trein in duitsland en in oostenrijk dan in me eigen land

greez stef

AANGEPAST DOOR MOD

Een waarschuwing blijft geldig stef, bij de volgende treed ik strenger op, blijf beleefd en correct en let op uw taalgebruik. Er zijn andere manieren om zaken duidelijk te maken en liefst een beetje in het algemeen Nederlands.
stefke

Bericht door stefke »

HLE 2302 schreef:brussel chaleroi is een ramp zegt iedereen ...

AANGEPAST DOOR MOD.
Teach2

Bericht door Teach2 »

Hebben we dit soort denigrerende en racistische taal (of tenminste de zielige poging daartoe) nodig op dit forum?

AANGEPAST DOOR MOD.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

stefke schreef:
HLE 2302 schreef:brussel chaleroi is een ramp zegt iedereen ...
Iets netter taalgebruik is wel op z'n plaats hier!

AANGEPAST DOOR MOD.
Asterix

Bericht door Asterix »

HLE 2302 schreef:dat weet je hé ... alles die na 22h nog op de trein zit deugd niet
ik heb een paar maanden geleden ook eens de IR naar mechelen genomen om 22h 18
...
Steve

Bericht door Steve »

Jeroen schreef:
HLE 2302 schreef:dat weet je hé ... alles die na 22h nog op de trein zit deugd niet
ik heb een paar maanden geleden ook eens de IR naar mechelen genomen om 22h 18
...
:mrgreen: !
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

hahaha, grappenmaker :mrgreen:
ik ben niet zwart, en ik zie er niet uit als een skinhead (gelukkig)
en ik zou nog geen vlieg kwaad doen, dus niet echt de 'slechtste' :P :mrgreen:

(en ja, ge hebt me goed gestekt ja :P)

greetz 2302
Plaats reactie