ik zag net deze foto van Erwin Lamens op railfaneurope. Hebben alle 77/78 een naam gekregen? het is me nog nooit eerder opgevalen
(er staat dus domino boven het nummer )
Als ik me niet vergis zijn het enkel de Antwerpse exemplaren die buiten een nummer ook een naam hebben. Dit vanwege de slechte radio-ontvangst. But don't shoot me if I'm wrong .
Enkel de 7701 t/m de 7728 hebben een naam, deze machines moeten met hun naam opgeroepen worden bij rangeerwerk. Zij beschikken ook over een radio-besturing, die gebruikt wordt voor het heuvelen.
Elgar schreef:Enkel de 7701 t/m de 7728 hebben een naam, deze machines moeten met hun naam opgeroepen worden bij rangeerwerk. Zij beschikken ook over een radio-besturing, die gebruikt wordt voor het heuvelen.
idd het boekje HLT vermeld dat de lok met zijn naam moet aangeroepen worden bij het gebruik van een radio, dus enkel de nr's die hierboven vermeld zijn worden in princiepe gebruikt voor dat soort werk, al zal je in werkelijkheid het soms anders zien gebeuren
trainfreak schreef:Het zijn niet enkel de Antwerpse exemplaren. In Gent-Zeehaven zie je er de laatste tijd ook wel!
Een lijst (wel nog niet volledig) kan je hier vinden
dan nog blijft het een 77 die deel uit maakt van de eerste 28
TBbart schreef:nu het toch over de 77/78 gaat , waarom staan der op sommige 77/78's geen B boven het nummer op de zijkant...
Nog even hier op antworden:
Ik denk dat die MET een b-logo over USI beschikken voor Duitsland (ijzeren rijn).
Er zijn buiten de 'Ijzeren-Rijn'-locs (7771 - 7790) ook nog 77'ers die een B-logo hebben.
Diegene waar ik weet van heb, beginnen wel met 78xx. Ik geloof dat vanaf loc 7824 ze allemaal met een B-logo afgeleverd werden.
Dus diegeen met een B-logo zijn volgens mij: 7771 t/m 7790 en 7824 t/m 7870.
En die 'Ijzeren-Rijn'-locs beschikken over INDUSI (Duitsland), ATB (Nederland) en GSM-R (Nederland + Duitsland).
Elgar schreef:Enkel de 7701 t/m de 7728 hebben een naam, deze machines moeten met hun naam opgeroepen worden bij rangeerwerk. Zij beschikken ook over een radio-besturing, die gebruikt wordt voor het heuvelen.
Enkel 7701-7708 kunnen automatisch (radio-bestuurd) heuvelen.
De 7709 - 7728 hebben manuele afstandsbesturing, hiermee zou je met behulp van een bedieningspaneel de loc van op afstand moeten kunnen besturen zonder dat er iemand in de loc zit!
Ik denk niet dat het al wordt toegepast, maar ze zouden het wel moeten kunnen... Deze machines zijn te herkennen aan hun 4 oranje lichten op het dak van de cabine... ... als het dak tenminste een beetje proper is.
Het zijn rageerbakken hé, volgens mij kunnen ze dat allemaal, heb ik Poperinge dat al gezien. En in Kortrijk zie je ze vaak bollen met wit lang beide kanten.
SIMPY.be schreef:Het zijn rageerbakken hé, volgens mij kunnen ze dat allemaal, heb ik Poperinge dat al gezien. En in Kortrijk zie je ze vaak bollen met wit lang beide kanten.
Wit langs beide kanten zie je in Gent-Zeehaven ook regelmatig!
Maar rood-wit zat ik ervoor nooit, nu rijden er welke enkele met 'nen naam'