Een vraagje. Zitten hier soms mensen die bij de Groep werken in Berchem? Zo ja, 14 september begin ik zo goed als zeker aan de opleiding van OCHST Infrabel voor Berchem blok 8.
Laat iets van jullie horen
Ook al er mensen zijn die ook aan die scholing van 14 september beginnen mogen iets zeggen
dekooiker schreef:B.8 is Luchtbal, B.12 Berchem.
B.8 is heel rustig want enkele ostch en sgv zitten er, B.12 is een pak meer volk maar daarom niet slecht.
Wat wordt er nog door B.8 bedient ??? enkele de bundel , of nog stuk 27... lijn 12 zit toch op B.12 ?
B.8 bedient een stukje van lijn 12 (toch nog een heel klein stukje AR, van Noorderdokken tot Ekeren) en lijn 27A tussen Noorderdokken en Brug Ekeren alsook de doorsteek tussen Haven en L12 richting Nederland.
De bundel zelf niet te vergeten!
dekooiker schreef:B.8 bedient een stukje van lijn 12 (toch nog een heel klein stukje AR, van Noorderdokken tot Ekeren) alsook de doorsteek tussen Haven en L12 richting Nederland.
Als ze de doorsteek haven lijn 12 hebben, neem ik aan dat het voor lijn 12 zelf gaat van Noorderdokken tot Mariaburg en niet slechts tot Ekeren ??
Daar heeft u gelijk in en was ik niet correct: de doorsteek Noord/L12 bevindt zich tussen Mariaburg en Ekeren.
Om juist te zijn: vanaf de seinen R en RY tot aan de Noorderdokken (seinen C en CY) bedient B.8 lijn 12.
Ik bedoelde dat er pas vanaf Ekeren een reisweg aangelegd kan worden op lijn 12.
dekooiker schreef:Daar heeft u gelijk in en was ik niet correct: de doorsteek Noord/L12 bevindt zich tussen Mariaburg en Ekeren.
Om juist te zijn: vanaf de seinen R en RY tot aan de Noorderdokken (seinen C en CY) bedient B.8 lijn 12.
Ik bedoelde dat er pas vanaf Ekeren een reisweg aangelegd kan worden op lijn 12.
Leek mij logisch anders moest je elke trein van Berchem krijgen , weer terug geven en nog eens terug krijgen...
Loopt dat stuks bv. in het weekend automatisch zodat Berchem in één keer door kan tot Essen (gr)
dekooiker schreef:B.8 is Luchtbal, B.12 Berchem.
B.8 is heel rustig want enkele ostch en sgv zitten er, B.12 is een pak meer volk maar daarom niet slecht.
Welke mannen van de blok/perron/vorming werken ginder in de stations nog met analoge radio's? Is GSM-R daar al overal in dienst voor het stationspersoneel?
Op termijn worden ook de dienst-GSM's van de technische bedienden (spoor, zwakstroom, sterkstroom) GSM-R. Als ik me niet vergis zijn de dienst-GSM's met 0461 als prefix reeds voor GSM-R bedoeld.
Maar voor alle duidelijkheid: er zal nog steeds analoge communicatie bestaan tussen de blok en de toezichters perron, koppelaars, begeleiders van blinde reizigers, etc? Ik dacht dat in Antwerpen-Berchem iedereen van de NMBS was overgestapt op GSM-R dit voorjaar en er dus niet meer analoog wordt gewerkt?
Laatst gewijzigd door Asterix op 08 jul 2009, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.