Mensen in Antwerpen-Berchem

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Een vraagje. Zitten hier soms mensen die bij de Groep werken in Berchem? Zo ja, 14 september begin ik zo goed als zeker aan de opleiding van OCHST Infrabel voor Berchem blok 8.

Laat iets van jullie horen

Ook al er mensen zijn die ook aan die scholing van 14 september beginnen mogen iets zeggen :P
dekooiker

Re: Mensen in Antwerpen-Berchem

Bericht door dekooiker »

B.8 is Luchtbal, B.12 Berchem.
B.8 is heel rustig want enkele ostch en sgv zitten er, B.12 is een pak meer volk maar daarom niet slecht.
De trein.
Alleen voor durvers.
dentheo

Bericht door dentheo »

dekooiker schreef:B.8 is Luchtbal, B.12 Berchem.
B.8 is heel rustig want enkele ostch en sgv zitten er, B.12 is een pak meer volk maar daarom niet slecht.
Wat wordt er nog door B.8 bedient ??? enkele de bundel , of nog stuk 27... lijn 12 zit toch op B.12 ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

voor zover ik weet zijn de meeste taken van B8 al overgedragen naar B12 van berchem, B8 is op korte termijn gedoemd te verdwijnen zal geen EBP worden.
dekooiker

Bericht door dekooiker »

B.8 bedient een stukje van lijn 12 (toch nog een heel klein stukje AR, van Noorderdokken tot Ekeren) en lijn 27A tussen Noorderdokken en Brug Ekeren alsook de doorsteek tussen Haven en L12 richting Nederland.
De bundel zelf niet te vergeten!
De trein.
Alleen voor durvers.
dentheo

Bericht door dentheo »

dekooiker schreef:B.8 bedient een stukje van lijn 12 (toch nog een heel klein stukje AR, van Noorderdokken tot Ekeren) alsook de doorsteek tussen Haven en L12 richting Nederland.
Als ze de doorsteek haven lijn 12 hebben, neem ik aan dat het voor lijn 12 zelf gaat van Noorderdokken tot Mariaburg en niet slechts tot Ekeren ??
Theo
Groeten vanop de Heide
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Daar heeft u gelijk in en was ik niet correct: de doorsteek Noord/L12 bevindt zich tussen Mariaburg en Ekeren.
Om juist te zijn: vanaf de seinen R en RY tot aan de Noorderdokken (seinen C en CY) bedient B.8 lijn 12.
Ik bedoelde dat er pas vanaf Ekeren een reisweg aangelegd kan worden op lijn 12.
De trein.
Alleen voor durvers.
dentheo

Bericht door dentheo »

dekooiker schreef:Daar heeft u gelijk in en was ik niet correct: de doorsteek Noord/L12 bevindt zich tussen Mariaburg en Ekeren.
Om juist te zijn: vanaf de seinen R en RY tot aan de Noorderdokken (seinen C en CY) bedient B.8 lijn 12.
Ik bedoelde dat er pas vanaf Ekeren een reisweg aangelegd kan worden op lijn 12.
Leek mij logisch anders moest je elke trein van Berchem krijgen , weer terug geven en nog eens terug krijgen...

Loopt dat stuks bv. in het weekend automatisch zodat Berchem in één keer door kan tot Essen (gr)
Theo
Groeten vanop de Heide
Nekvin

Bericht door Nekvin »

dekooiker schreef:B.8 is Luchtbal, B.12 Berchem.
ik bedoelde natuurlijk blok 12
Asterix

Bericht door Asterix »

Welke mannen van de blok/perron/vorming werken ginder in de stations nog met analoge radio's? Is GSM-R daar al overal in dienst voor het stationspersoneel?
Nekvin

Bericht door Nekvin »

gsm-r heeft toch niks te maken met de communicatie tussen personeelsleden. Das toch voor BET-BLOK? Of ben ik zo verkeerd
Steven

Bericht door Steven »

In de vorming is het niet de bedoeling om met gsm'r te werken. Deze zijn vooral bedoeld om de huidige lijnradio's te vervangen.
groentje

Bericht door groentje »

Op termijn worden ook de dienst-GSM's van de technische bedienden (spoor, zwakstroom, sterkstroom) GSM-R. Als ik me niet vergis zijn de dienst-GSM's met 0461 als prefix reeds voor GSM-R bedoeld.
Steven

Bericht door Steven »

046 is inderdaad de prefix van een gsm'r. De locs hebben een gsm chip zitten die met een zelfde nummering start.
Asterix

Bericht door Asterix »

Maar voor alle duidelijkheid: er zal nog steeds analoge communicatie bestaan tussen de blok en de toezichters perron, koppelaars, begeleiders van blinde reizigers, etc? Ik dacht dat in Antwerpen-Berchem iedereen van de NMBS was overgestapt op GSM-R dit voorjaar en er dus niet meer analoog wordt gewerkt?
Laatst gewijzigd door Asterix op 08 jul 2009, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie