nieuwe nikon D40
Re: nieuwe nikon D40
strafbaar uhum toch niettimothy_Vermeulen schreef:zomaar foto's trekken van iemand is heel strafbaar!

ze mag vereert zijn
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Miljaar, wat zijn we weer bekrompen vandaag zeg.
Onze vriend 260689 heeft hier de moeit gedaan om een leuke foto te produceren (en is daar mijns inziens in geslaagd), en wat doen we hier? Neuten, zagen en klagen over een of andere domme regel die zegt dat ge permissie moet vragen om foto's van mensen te trekken.
Trouwens, bij het fotograferen van treinen en/of stationstaferelen is het praktisch onvermijdelijk dat er wel 'ns mensen op je foto komen.
Triestig.
Onze vriend 260689 heeft hier de moeit gedaan om een leuke foto te produceren (en is daar mijns inziens in geslaagd), en wat doen we hier? Neuten, zagen en klagen over een of andere domme regel die zegt dat ge permissie moet vragen om foto's van mensen te trekken.
Trouwens, bij het fotograferen van treinen en/of stationstaferelen is het praktisch onvermijdelijk dat er wel 'ns mensen op je foto komen.
Triestig.
Ik dacht dat de regels waren dat deze persoon kan eisen dat de foto wordt verwijderd, maar niet dat er toestemming vereist is om de foto te gebruiken.
Natuurlijk geldt dat niet voor commerciële doeleinden.
Natuurlijk geldt dat niet voor commerciële doeleinden.
-
Is dat werkelijk zo? Ik dacht dat openbare ruimte openbaar is, en dus vrij?timothy_Vermeulen schreef:zomaar foto's trekken van iemand is heel strafbaar!
Heb je misschien wat wetteksten of webverwijzingen of zo?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
als men daarover begint te zagen ...
Dan maakte elke keer dat je ne trein op foto zet zo'n fout hé aja want je zet de treinbestuurder op foto ... dat is ook strafbaar hé ...
komaan hé dat is toch gewoon tè belachelijk
greetz 2302
Dan maakte elke keer dat je ne trein op foto zet zo'n fout hé aja want je zet de treinbestuurder op foto ... dat is ook strafbaar hé ...
komaan hé dat is toch gewoon tè belachelijk
greetz 2302
een treinbestuurder is in 99% van de gevallen niet herkenbaar als hij in zijn stuurpost zit en op foto komt. Wij hebben het meestal al lastig genoeg om elkaar te herkennen gewoon tijdens de rit (en dan zitten we nog in de meest ideale positie om een collega te herkennen).
Madam weet dit aangezien dit 1 van mijn beste vriendinnen is
@ Steven: Ik heb toch een foto waar je de bestuurder ziet zitten en aan het rijden zonder handen

Is trouwens met men nieuwe lens AF-S nikkor 55-200mm 1:4-5.6G ED

@ Steven: Ik heb toch een foto waar je de bestuurder ziet zitten en aan het rijden zonder handen

Is trouwens met men nieuwe lens AF-S nikkor 55-200mm 1:4-5.6G ED
Leuke kiekjes.
Wat zijn de verschillen tov de oude D40. (Ik heb er zo eentje en best tevreden)
Wat zijn de verschillen tov de oude D40. (Ik heb er zo eentje en best tevreden)
soms herken je hem toch hoorSteven schreef:een treinbestuurder is in 99% van de gevallen niet herkenbaar als hij in zijn stuurpost zit en op foto komt. Wij hebben het meestal al lastig genoeg om elkaar te herkennen gewoon tijdens de rit (en dan zitten we nog in de meest ideale positie om een collega te herkennen).

maar kbedoel gewoon dat het toch belachelijk is om over een foto van iemand te beginnen zeveren, wat moeten die popsterren wel niet zeggen ?
er zit ook altijd een heel leger fotografen achter hen ... en toch wordt daar ook niks aan gedaan
greetz 2302
Dat vind ik een irrelevante vergelijking aangezien die "pipoles" oftewel vippies bewust kiezen voor een leven in spotlights en dus ook de consequenties dienen te dragen.HLE 2302 schreef: maar kbedoel gewoon dat het toch belachelijk is om over een foto van iemand te beginnen zeveren, wat moeten die popsterren wel niet zeggen ?
er zit ook altijd een heel leger fotografen achter hen ... en toch wordt daar ook niks aan gedaan
Een Treinbestuurder daarentegen, ja ok, hij kiest er (meestal) voor om deze job te doen, maar enfin, je ziet nu ook weer niet elke dag overal fotografen langs de rails, of wel?