Mexicaanse griep
Mexicaanse griep
Sommige 'experts' achten het niet onmogelijk dat binnenkort 1 op de 3 mensen in Belgie de Mexicaanse griep zouden krijgen.
Heeft de NMBS een soort noodplan voor het geval 30% of meer van het personeel zou ziek worden of valt dan het hele treinverkeer stil ?
Heeft de NMBS een soort noodplan voor het geval 30% of meer van het personeel zou ziek worden of valt dan het hele treinverkeer stil ?
-
Re: Mexicaanse griep
Ik denk dat er geen enkele firma is die zulk noodplan heeft en volgens mij zijn deze cijfers ook overdreven anders zou men toch tot een collectieve vaccinatie overgaan want in dat geval zou het op alle fronten levensgevaarlijk worden.Adler schreef:Sommige 'experts' achten het niet onmogelijk dat binnenkort 1 op de 3 mensen in Belgie de Mexicaanse griep zouden krijgen.
Enkele opmerkingen:doggys2 schreef:Ik denk dat er geen enkele firma is die zulk noodplan heeft en volgens mij zijn deze cijfers ook overdreven anders zou men toch tot een collectieve vaccinatie overgaan want in dat geval zou het op alle fronten levensgevaarlijk worden.
- Om tot vaccinatie over te gaan, heeft men vaccins nodig en die zijn er nog niet. Het zal minstens nog 2 tot 3 maanden duren voor men een vaccin heeft voor deze griep.
- Ik zou niet te vlug besluiten dat die cijfers overdreven zijn. Zo een pandemie is onvoorspelbaar.
- Er zijn wel degelijk instellingen en bedrijven die daar nu al over nadenken.
- De NMBS zou bijvoorbeeld een plan kunnen uitwerken dat een minimale dienstverlening verzekert met een deel van het beschikbaar personeel. Maar de NMBS kennende, zal men dat zeker niet hebben en er zelfs nog niet eens over nadenken. Als de situatie zich dus echt zou voordoen, wat ik niet hoop, zal het wel een complete chaos worden.
-
Frankrijk heeft 100.000.000 vaccins betsteld bij Sanofi, GSK, Novartis et Baxter. Kostprijs 800.000.000€
Ons bedrijf heeft ze ook al besteld met een prioriteitsplan per beroepscategorie en vaccinatie plan J
J= dag van levering.
+Reeds raadgevingen via het ministerie van volksgezondheid voor de bevolking
alsook maskers en handschoenen en desinfekterende produkten.
Ons bedrijf heeft ze ook al besteld met een prioriteitsplan per beroepscategorie en vaccinatie plan J
J= dag van levering.
+Reeds raadgevingen via het ministerie van volksgezondheid voor de bevolking
alsook maskers en handschoenen en desinfekterende produkten.
België heeft al zaken gedaan omtrent vaccinaties, deze zouden rond september pas beschikbaar zijn.
Ik vrees dat als het zover komt dat het spoorverkeer danig in de knoop zal geraken, maar de chaos zal niet tot het spoor beperkt zijn.
Ik vrees dat als het zover komt dat het spoorverkeer danig in de knoop zal geraken, maar de chaos zal niet tot het spoor beperkt zijn.
Hoe belachelijk is die vraagsteling nu dan ook?
Natuurlijk heeft de NMBS geen planning, NIEMAND heeft een planning

Natuurlijk heeft de NMBS geen planning, NIEMAND heeft een planning

Wat is daar nu belachelijk aan ?melle schreef:Hoe belachelijk is die vraagsteling nu dan ook?
Natuurlijk heeft de NMBS geen planning, NIEMAND heeft een planning![]()
Het vaccin is er al wél, het probleem is dat de productie oertraag vooruit gaat...Adler schreef: Enkele opmerkingen:
- Om tot vaccinatie over te gaan, heeft men vaccins nodig en die zijn er nog niet. Het zal minstens nog 2 tot 3 maanden duren voor men een vaccin heeft voor deze griep.
- Ik zou niet te vlug besluiten dat die cijfers overdreven zijn. Zo een pandemie is onvoorspelbaar.
- Er zijn wel degelijk instellingen en bedrijven die daar nu al over nadenken.
- De NMBS zou bijvoorbeeld een plan kunnen uitwerken dat een minimale dienstverlening verzekert met een deel van het beschikbaar personeel. Maar de NMBS kennende, zal men dat zeker niet hebben en er zelfs nog niet eens over nadenken. Als de situatie zich dus echt zou voordoen, wat ik niet hoop, zal het wel een complete chaos worden.
er hangt wel een bericht uit in de werkplaatsen dat van CPS komt met voorzorgsmaatregelen.

haha welke firma is er dan mee klaar ??Trammist schreef: Het vaccin is er al wél, het probleem is dat de productie oertraag vooruit gaat...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
ik geloof dat het Tamilflu noemt
.
Toen ik 2 maand gelede in USA zat was de productie er al maar liep het traag.

Nee dat is geen vaccin , wel een anti virus middel in het algemeen... bestaat al jaren...Robin schreef:ik geloof dat het Tamilflu noemt.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
DE nmbs heeft enkel het HPS plan dat in werking treed bij ontreddering van het verkeer bij heel slecht weer (veeel sneeuw en zo), dit kan eventueel ook gebruikt worden volgens mij om in zulke gevallen te gebruiken. Bij dit HPS plan is er ook iets voorzien zoals een basisdienst op elke mijn, staat ook aangeduid op alle affiches.