Pagina 1 van 2

Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 13 jul 2009, 22:20
door overweg13
Dag

Ik ben vandaag even in Blankenberge geweest. Op weekdagen valt het interessantste moment tussen 10:00 en 11:00. Dit was de oogst:

2753, aangekomen als 1529, en opnieuw vertrekkend als 1510:
Afbeelding Afbeelding ms 692 met 681, L-trein naar Kortrijk:
Afbeelding Afbeelding ms 466, maar het is me niet bekend met welke trein die in FBK aangekomen is:
Afbeelding en dan de 2 interessantste:
mw 4153 met de ICT Neerpelt - Blankenberge, alweer klaar om Blankenberge te verlaten:
Afbeelding en de 1356 na een lange Luxemburg - Blankenberge (2129):
Afbeelding

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 13 jul 2009, 22:30
door treinbruno
mogen die M6bx stuurstanden in luxemburg rijden?

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 13 jul 2009, 22:39
door overweg13
treinbruno schreef:mogen die M6bx stuurstanden in luxemburg rijden?
Deze treinen worden gewoon gesleept door de 13'en. In feite is dit een IC J die doorgetrokken wordt. Vanavond staat de loc weer mooi aan de andere kant van het rijtuigenstel. Maar dat is natuurlijk niet echt een antwoord op je vraag.

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 13 jul 2009, 23:36
door Molenbruch Y.
Dag Vic,

Toevallig ben ik vandaag ook in Blankenberge geweest (verslag volgt een van de komende dagen), maar ik kan je alvast vertellen dat motorstel 466 vanavond klaarstond als ICT-trein naar... Charleroi-Sud! Waarschijnlijk kwam het dan vanochtend ook van daar. Het gaat dan meer bepaald om de treinen 6704/6754, die in Kortrijk (af)gekoppeld worden van een toeristentrein naar De Panne. Ik was eigenlijk verrast door deze samenstelling, daar men de vorige jaren steeds een AM Q inschakelde.

Groeten,

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 13 jul 2009, 23:48
door Fles
Molenbruch Y. schreef:Toevallig ben ik vandaag ook in Blankenberge geweest
:lol: En ik was er gisteren! En toen goot het bakkeien :shock:

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 14 jul 2009, 07:57
door overweg13
Molenbruch Y. schreef:Dag Vic,

Toevallig ben ik vandaag ook in Blankenberge geweest (verslag volgt een van de komende dagen), maar ik kan je alvast vertellen dat motorstel 466 vanavond klaarstond als ICT-trein naar... Charleroi-Sud! Waarschijnlijk kwam het dan vanochtend ook van daar. Het gaat dan meer bepaald om de treinen 6704/6754, die in Kortrijk (af)gekoppeld worden van een toeristentrein naar De Panne. Ik was eigenlijk verrast door deze samenstelling, daar men de vorige jaren steeds een AM Q inschakelde.

Groeten,
Lijkt me raar: ik was al om 9:49 in Blankenberge, en toen stond dat stel er al. ICT 6704 komt aan om 10:27. Mogelijk verschillen de stellen van deze trein dus 's morgens en 's avonds. (Wat me eerlijk gezegd wat onwaarschijnlijk lijkt.)

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 14 jul 2009, 09:56
door Molenbruch Y.
Dat is inderdaad eigenaardig. Toen ik vertrok met de L-trein van 18u52, stond het stel 466 klaar op spoor 7 en de aanduider op het perron (nog manueel) vermeldde "19u29 - Charleroi-Sud".

Er vertrekken gedurende heel de dag trouwens maar 2 treinen vanop spoor 7: de dieseltrein naar Neerpelt en de ICT naar Charleroi. Het moet dus echt wel deze laatste geweest zijn.

Als ik echter jouw foto bekijk, is het stel 's ochtends aangekomen op spoor 3. Dat zou er op het eerste zicht op wijzen dat het deel uitmaakte van IC E 1528 (aankomst 8u49), maar die trein rijdt volgens mij dan weer met M6-stammen...

Kortom, ik kan er geen verklaring voor vinden. Weet iemand raad?

Groeten,

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 14 jul 2009, 11:30
door Beesty
overweg13 schreef:
treinbruno schreef:mogen die M6bx stuurstanden in luxemburg rijden?
Deze treinen worden gewoon gesleept door de 13'en. In feite is dit een IC J die doorgetrokken wordt. Vanavond staat de loc weer mooi aan de andere kant van het rijtuigenstel. Maar dat is natuurlijk niet echt een antwoord op je vraag.
De 1356 werd omstreeks 12.00 opgemerkt te Brugge, en reedt vervolgens leeg verder richting Gent. (Voor alle duidelijkheid, NIET naar de bundels van Brugge) :)

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 14 jul 2009, 12:40
door b-loc
luxemburg-blankenberge rijden die via wetteren?
want overlaatst een 13 met een lange M6 sleep voorbij zien rijden
richting gent.

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 14 jul 2009, 12:55
door overweg13
b-loc schreef:luxemburg-blankenberge rijden die via wetteren?
want overlaatst een 13 met een lange M6 sleep voorbij zien rijden
richting gent.
Nee: ze blijven de hele weg achter de Tongeren - Blankenberge zitten. Zelfs in Brugge doen ze dat, al moet deze trein natuurlijk niet ontkoppeld worden.

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 14 jul 2009, 13:54
door stefanic
Molenbruch Y. schreef:Dat is inderdaad eigenaardig. Toen ik vertrok met de L-trein van 18u52, stond het stel 466 klaar op spoor 7 en de aanduider op het perron (nog manueel) vermeldde "19u29 - Charleroi-Sud".

Er vertrekken gedurende heel de dag trouwens maar 2 treinen vanop spoor 7: de dieseltrein naar Neerpelt en de ICT naar Charleroi. Het moet dus echt wel deze laatste geweest zijn.

Als ik echter jouw foto bekijk, is het stel 's ochtends aangekomen op spoor 3. Dat zou er op het eerste zicht op wijzen dat het deel uitmaakte van IC E 1528 (aankomst 8u49), maar die trein rijdt volgens mij dan weer met M6-stammen...

Kortom, ik kan er geen verklaring voor vinden. Weet iemand raad?

Groeten,
Stel 466 was TCT 6704 uit Kortrijk (is eigenlijk verlenging van TCT 6904 uit Charleroi) met aankomst om 10u27 op spoor 3 met 1 AM96

Op spoor 7 komen in Blankenberge op weekdagen enkel:
-de TCT 6712 uit Neerpelt (10u44)
-de TCT 6762 naar Neerpelt (18u19) -> tegentrein 6712
-de TCT 6754 naar Kortrijk (19u29) en verder naar Charleroi als TCT 6954 -> tegentrein 6704/6904

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 14 jul 2009, 14:13
door overweg13
stefanic schreef:
Stel 466 was TCT 6704 uit Kortrijk (is eigenlijk verlenging van TCT 6904 uit Charleroi) met aankomst om 10u27 op spoor 3 met 1 AM96

Op spoor 7 komen in Blankenberge op weekdagen enkel:
-de TCT 6712 uit Neerpelt (10u44)
-de TCT 6762 naar Neerpelt (18u19) -> tegentrein 6712
-de TCT 6754 naar Kortrijk (19u29) en verder naar Charleroi als TCT 6954 -> tegentrein 6704/6904
Bedankt, nu is alles duidelijk.

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 14 jul 2009, 16:06
door Molenbruch Y.
Bedankt, nu is alles duidelijk.
Vic, nu ben ik toch even niet meer mee.

Hoe kan je dan stel 466, waarvan Stefanic mijn hypothese bevestigt als zou het ICT 6704 zijn, om 9u49 al gefotografeerd hebben terwijl deze pas om 10u27 aankomt?

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 14 jul 2009, 17:05
door overweg13
Molenbruch Y. schreef:
Bedankt, nu is alles duidelijk.
Vic, nu ben ik toch even niet meer mee.

Hoe kan je dan stel 466, waarvan Stefanic mijn hypothese bevestigt als zou het ICT 6704 zijn, om 9u49 al gefotografeerd hebben terwijl deze pas om 10u27 aankomt?
Sorry voor de verwarring. Ik ben om 9:49 aangekomen, heb een boodschapje gedaan en een koffie gedronken op de dijk, en ben dan teruggekeerd. Het is pas dan dat ik de 466 gefotografeerd heb, heb ik nu gemerkt door de gegevens van de foto te bekijken. Vakantiesfeer vertroebelt mijn geest.

Re: Blankenberge 13-7-09

Geplaatst: 14 jul 2009, 17:30
door Molenbruch Y.
Geen probleem, dat overkomt iedereen wel eens. :wink:
Ik dacht eigenlijk daarstraks al dat er een vergissing in het spel moest zijn, temeer omdat er op je foto van IC E 1529 helemaal geen trein te bespeuren valt op spoor 3.

Groeten,