Met de fiets op de trein naar Frankfurt
Met de fiets op de trein naar Frankfurt
Hallo,
Ik zoek de beste manier om naar Frankfurt te reizen met de trein gelet op:
-Geld (niet boven de €150)
-Tijd (geen hele dag)
-Fietsen (2) moeten meekunnen
Wie kan mij klaarheid scheppen? (Hafas alvast niet)
Ik zoek de beste manier om naar Frankfurt te reizen met de trein gelet op:
-Geld (niet boven de €150)
-Tijd (geen hele dag)
-Fietsen (2) moeten meekunnen
Wie kan mij klaarheid scheppen? (Hafas alvast niet)
Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
IC naar Welkenraedt, stoptrein naar Aachen, stoptrein naar Köln, inter- of eurocity naar Frankfurt. Daar is allemaal fietsvervoer mogelijk.
Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
En wat gaat dat kosten?
En hoe lang gaat zoiets duren?
Kun je niet gewoon de ICE op met de fiets?
En hoe lang gaat zoiets duren?
Kun je niet gewoon de ICE op met de fiets?
Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
Nee, op de ICE mag je geen fiets meenemen.melle schreef:En wat gaat dat kosten?
En hoe lang gaat zoiets duren?
Kun je niet gewoon de ICE op met de fiets?
Wel op de meeste IC's en EC's in Duitsland. Je moet vooraf een fietskaartje kopen en een plaats voor je fiets reserveren.
De oplossing van sncf-sncb is O.K.; je kunt ook via Luxemburg en Koblenz naar Frankfurt. De reisduur Brussel - Frankfurt met treinen waarop fietsenvervoer mogelijk is, duurt 7 à 8 uur.
Paul
Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
Een oplossing is overigens om het voorwiel te demonteren en het geheel in een fietszak te stoppen. Plots is je fiets gewoon een stuk bagage, en kan zo zelfs probleemloos mee met de Thalys.Paul schreef:Nee, op de ICE mag je geen fiets meenemen.melle schreef: Kun je niet gewoon de ICE op met de fiets?
Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
Ik heb uitgerekend dat ik dan €140 per persoon moet betalen.
Dit is duur, daarom dacht ik aan een interrail one country pass (ik moet immers nog terug en dit wel vanaf de chiemsee (Onder munchen))
Voor 8 dagen betaal ik €194.
Mijn vader betaalt voor 8 dagen €299, en dat is duur!
Dan kan ik even goed een Global pass nemen voor 10 dagen want die kost mijn vader maar €249
Is er nog een goedkopere formule?
Dit is duur, daarom dacht ik aan een interrail one country pass (ik moet immers nog terug en dit wel vanaf de chiemsee (Onder munchen))
Voor 8 dagen betaal ik €194.
Mijn vader betaalt voor 8 dagen €299, en dat is duur!
Dan kan ik even goed een Global pass nemen voor 10 dagen want die kost mijn vader maar €249
Is er nog een goedkopere formule?
Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
Plooifietsen (indien je die hebt). Of anders auto.
Sorry, maar enerzijds probeert men het openbaar vervoer en fietsen te promoten, maar als je dan in de praktijk iets wenst te plannen, kom je tot de conclusie dat je beter de wagen kan nemen.
Nog een voorbeeld: dinsdag aanstaande zouden mijn vader en ik naar Aachen gaan vanuit Hasselt. Kostprijs: 15 EUR (euregioticket, wegens feestdag bij ons: 2 personen inbegrepen). Een spotprijs, zeg nu zelf. Als je dan de treinplanner er bij neemt, duurt de enkele reis vanuit Hasselt 2h30 minuten. Als je dan rekent dat we ook nog met de wagen naar Hasselt moeten gaan (Euregioticket niet geldig op traject Beringen-Hasselt), kunnen we beter rechtstreeks met de auto gaan: reistijd enkel: 45 minuten. Kostprijs: +/- 10 EUR brandstof.
Sorry, maar enerzijds probeert men het openbaar vervoer en fietsen te promoten, maar als je dan in de praktijk iets wenst te plannen, kom je tot de conclusie dat je beter de wagen kan nemen.
Nog een voorbeeld: dinsdag aanstaande zouden mijn vader en ik naar Aachen gaan vanuit Hasselt. Kostprijs: 15 EUR (euregioticket, wegens feestdag bij ons: 2 personen inbegrepen). Een spotprijs, zeg nu zelf. Als je dan de treinplanner er bij neemt, duurt de enkele reis vanuit Hasselt 2h30 minuten. Als je dan rekent dat we ook nog met de wagen naar Hasselt moeten gaan (Euregioticket niet geldig op traject Beringen-Hasselt), kunnen we beter rechtstreeks met de auto gaan: reistijd enkel: 45 minuten. Kostprijs: +/- 10 EUR brandstof.
Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
Naar Aachen zou ik hebben overwogen naar Hasselt te gaan met de bus, en daar de trein te nemen. De Lijn doet wel helemaal mee in Limburg met het Euregioticket. Want overstaptijden zijn inderdaad een ramp, zowel in Hasselt als in Luik.
Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
voor uw tijdsbepaling volg ik de auto, voor uw kostprijs totaal niet, uw verplaatsing met de wagen kost u meer als die 10 euro brandstof. De sleet van de banden, onderhoud algemeen, een deel van de aankoopprijs en zelfs een deeltje van uw verzekering behoren bij de verplaatsingskosten van een auto. Door gewoon de brandstof te tellen maak je van elke verplaatsing met de auto een winnaar en geef je een totaal vertekend beeld.wrpint schreef:Plooifietsen (indien je die hebt). Of anders auto.
Sorry, maar enerzijds probeert men het openbaar vervoer en fietsen te promoten, maar als je dan in de praktijk iets wenst te plannen, kom je tot de conclusie dat je beter de wagen kan nemen.
Nog een voorbeeld: dinsdag aanstaande zouden mijn vader en ik naar Aachen gaan vanuit Hasselt. Kostprijs: 15 EUR (euregioticket, wegens feestdag bij ons: 2 personen inbegrepen). Een spotprijs, zeg nu zelf. Als je dan de treinplanner er bij neemt, duurt de enkele reis vanuit Hasselt 2h30 minuten. Als je dan rekent dat we ook nog met de wagen naar Hasselt moeten gaan (Euregioticket niet geldig op traject Beringen-Hasselt), kunnen we beter rechtstreeks met de auto gaan: reistijd enkel: 45 minuten. Kostprijs: +/- 10 EUR brandstof.
Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
Plus, dan mag je geen file hebben, moet je eventueel nog parkeergeld betalen...
Anderzijds, veel kosten van een eigen wagen zijn vast. Je moet zo sowieso betalen, ook als je niet met die wagen rijdt. Taksen, verzekeringen e.d. zijn daar voorbeelden van.
Anderzijds, veel kosten van een eigen wagen zijn vast. Je moet zo sowieso betalen, ook als je niet met die wagen rijdt. Taksen, verzekeringen e.d. zijn daar voorbeelden van.
Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
das een feit, verzekeringen blijven even duur per jaar ongeacht of je nu veel of weinig km doet. Ze bepalen echter wel mee de kmprijs. Als je 10.000km/jaar doet moet je uw verzekering gewoon delen door die km's om te weten wat ze u extra de km kosten, idem voor de rest natuurlijk.
Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
Daarom dat ik veel met de auto rijd.Steven schreef:das een feit, verzekeringen blijven even duur per jaar ongeacht of je nu veel of weinig km doet. Ze bepalen echter wel mee de kmprijs. Als je 10.000km/jaar doet moet je uw verzekering gewoon delen door die km's om te weten wat ze u extra de km kosten, idem voor de rest natuurlijk.
Hoe meer ik rijd, hoe minder mijn auto mij kost

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
die auto blijft even duur (of goedkoop) uw vaste kosten per km dalen enkel he 

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt
Vandaar dat ik dus helemaal geen auto heb. Met wat ik bespaar aan vaste kosten kan ik mij veel taxiritten en huurauto's veroorlovenSteven schreef:das een feit, verzekeringen blijven even duur per jaar ongeacht of je nu veel of weinig km doet. Ze bepalen echter wel mee de kmprijs. Als je 10.000km/jaar doet moet je uw verzekering gewoon delen door die km's om te weten wat ze u extra de km kosten, idem voor de rest natuurlijk.
