Sporenplan Vorst / Forest

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Steelwheels

Sporenplan Vorst / Forest

Bericht door Steelwheels »

Beste leden,

Is er iemand die lijn fiches of SSP tekeningen heeft van de sporen rondom Vorst?
Ik bedoel hier het emplacement ten zuiden van Brussel waar diversen treinen worden opgesteld.
Dit ivm lijnstudie tbv uitwijking :arrow: van de Benelux naar dit emplacement vanaf september 2009.

Alvast hartelijk dank Willem
Steven

Re: Sporenplan Vorst / Forest

Bericht door Steven »

lijnfiches van vorst, oei ik weet niet eens of die bestaan en een ssp van vorst inscannen is wat zot, je weet niet waar eerst te beginnen. Je hebt alvast verschillende bundels

achter het seinhuis heb je voor binnenlands verkeer de bundel 3XX liggen (sporen 301 tot 305)
voor het seinhuis heb je dan onmiddellijk bundels 4XX en 5XX naast de bundel 5XX heb je de bundel 6XX liggen en het verst van al liggen de sporen 7XX (ook wel expo genaamd)

in de inkomhal van het seinhuis in vorst kan je een blokschema vinden (hangt er bestendig uit) van waar welke bundel te vinden is tov het seinhuis, heel eenvoudig en duidelijk leesbaar voor iedereen.
melle

Bericht door melle »

Hallo,

Ik heb ooit eens een heel lijstje met lijnfiches geupload.
Hier zitten redelijk recente bestanden in, en misschien staat vorst er ook bij!

Mvg,

Melle
Steven

Bericht door Steven »

Vorst is een vorming en staat niet op een lijnfiche op zich daarvoor is de vorming te groot om er alle details in 1 fiche op te krijgen.
melle

Bericht door melle »

Rijwegen van en naar vorst staan er ook op..
Steven

Bericht door Steven »

Die rijwegen zijn effectieve lijnen. Met name de lijnen 96A, 96B, 96C en als laatste en vrij nieuwe 96D. Korte lijnen aangezien ze gaan van brussel zuid naar vorst rijtuigen
Steelwheels

Bericht door Steelwheels »

Aha ik lees het al, een hoop sporen maar geen duidelijke documentatie. Morgen ga ik trachten Vorst te bereiken voor lijn studie. Foto toestel en wat geprinte google maps afbeeldingen moeten mij daar bij maar gaan helpen. Wens me sterkte haha. Ik zal op zoek gaan naar de geuploade fiches. Alvast dank!

grt Willem
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

Steelwheels schreef:[...] een hoop sporen [...]
Een hoop op een hoop sporen opsporen :mrgreen:
Wens me sterkte [...]
grt Willem
Wel, bij deze van harte sterkte gewenst, Willem!

Lijnstudie met behulp van Google Maps of (nog handiger: Google Earth) is inderdaad zeer aan te bevelen.
Over all-round gesproken: bij ons op Antwerpen Noord kun je écht "rondjes" rijden, elk (langgerekt) rondje is 10 km. Gisteren kwam ik in mijn ooghoek nog de staart van mijn eigen trein tegen. Geeft op een andere manier een Vorstelijk gevoel ...
SSP's beschikbaar op de TCT. Je hebt wel een half klaslokaal nodig om ze allemaal uitgevouwen aan elkaar te passen.
Plaats reactie