vraagje

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Swatje

vraagje

Bericht door Swatje »

Beste mensen, ik zie geregeld foto's van de "bocht van Ekeren", ik ben hier nog nieuw en
weet niet waar men bedoeld, kan ik een beetje uitleg van waar dat is en hoe ik daar
foto's kan maken?
Er zijn hier kenners heb ik al begrepen daarom mijn vraag.
Zijn er hier in de grote omgeving nog andere punten (ik woon nabij St Job).
Mijn dank hebben jullie met deze
groetjes
Poldevrek

Re: vraagje

Bericht door Poldevrek »

De "Bocht van Ekeren" is de bocht (jawel!) die spoorlijn 27A maakt komende van station Noorderdokken richting Antwerpen Noord (komende uit het zuiden maakt de lijn een soort vraagteken).
Lijn 27A is een relatief drukke vrachtlijn.
Foto's nemen aan de "Bocht van Ekeren" kan bijvoorbeeld aan het uiteinde van de Salaadweg. Als je de buurt een beetje kent: de Salaadweg is een zijstraat van het Laar, die op haar beurt uitkomt op de Kapelsesteenweg (N11).
Vanop de Salaadweg (of de weide ernaast) kan je goed fotograferen tot kort na de middag. Vanaf deze kant moet je de sporen NIET oversteken.
Er zijn mensen (ik niet) die de sporen wel oversteken om "in" de bocht te staan, en dus ook later op de dag te kunnen fotograferen.

Paul
Steven

Bericht door Steven »

ik sta daar enkel binnenkant bocht (ik zal daarom niet te vroeg naar daar gaan om foto's te maken), dat punt is te voet vlot te doen vanaf het station van de nooorderdokken, een beetje kijken op google maps zal u wijzer maken.
Swatje

Bericht door Swatje »

Mensen, dat is al iets dat ik kan gebruiken,
zal 1 van de dagen eens gaan kijken
alvast mijn dank
Poldevrek

Bericht door Poldevrek »

Steven schreef:ik sta daar enkel binnenkant bocht (ik zal daarom niet te vroeg naar daar gaan om foto's te maken), dat punt is te voet vlot te doen vanaf het station van de nooorderdokken, een beetje kijken op google maps zal u wijzer maken.
Ik neem aan dat je de overweg bedoelt naast bundel Luchtbal? Dan moet je toch op NMBS/Infrabel terrein?
Aan de kant van Noorderdokken staat er zo'n "Geen toegang voor onbevoegden (?)" bord.

Is er een alternatief om aan de binnenkant te komen? Ik ga principiëel niet op verboden terrein, en sporen oversteken doe ik al helemaal niet.

Paul
Steven

Bericht door Steven »

Die overweg geeft toegang tot een veldweg die zover ik weet doodloopt. Hoe moet de ber met tractor er geraken?
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Die overweg geeft toegang tot een veldweg die zover ik weet doodloopt. Hoe moet de ber met tractor er geraken?
je zou ook kunnen afstappen in Ekeren, niet naar dorp gaan maar naar het oosten dan zit je bijna midden in de bocht....dan naar het zuiden..dan kruis je zelfs het oude cirkeltraject van lijn 12 naar 27. Je kan het nog zien in google....
Theo
Groeten vanop de Heide
Ydv87

Bericht door Ydv87 »

Steven schreef:Die overweg geeft toegang tot een veldweg die zover ik weet doodloopt. Hoe moet de ber met tractor er geraken?
Deze weg loopt niet dood! deze loopt ongeveer parallel met de spoorlijn en komt uit op de prinshoeveweg. het is langs deze kant dat de boer met zijn tractor op zijn velden geraakt. als je langs daar gaat kom je geen bord tegen van Infrabel. (dit staat juist voor het emplacement zelf.)

Nu als je niemand ziet kan je dit gerust oversteken hoor! er passeren vele fietsers en wandelaars met hun hond!

groetjes

Yannick
Steven

Bericht door Steven »

zolang je enkel gebruik maakt van de weg zie ik inderdaad geen probleem, de vorming en de rest van de gebouwen zijn natuurlijk verboden toegang wat me logisch lijkt.
Plaats reactie