Derde Rail.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Joris
Contacteer:

Derde Rail.

Bericht door Joris »

Hallo,
Waarvoor dient de derde rail op de onderstaande foto?
Afbeelding
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
13'erke

Re: Derde Rail.

Bericht door 13'erke »

Voor het rhB materiaal natuurlijk :!:
groentje

Bericht door groentje »

In de bocht kan het ook zijn als ontsporingsbeveiliging, maar aangezien het in Zwitserland is, lijkt me de mogelijkheid van een derde rail voor het smalspoorverkeer een aannemelijke uitleg.
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

groentje schreef:In de bocht kan het ook zijn als ontsporingsbeveiliging, maar aangezien het in Zwitserland is, lijkt me de mogelijkheid van een derde rail voor het smalspoorverkeer een aannemelijke uitleg.
T'is inderdaad een spoor voor zowel normaal spoor als smalspoor op één baanvak te laten rijden. Zelfs de bovenleiding hangt ok voor de beide type's, t'is in Domat EMS trouwens die plaats :D
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Lappe, veel te snel, maar helemaal juist...
Het plaatje is gemaakt te Domat/Ems, totwaar de normaalspoor SBB locs kunnen komen.
Afbeelding
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

en dan krijg ik een mail dat ik al niet mag meedoen met de kwisvraag, grof he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:en dan krijg ik een mail dat ik al niet mag meedoen met de kwisvraag, grof he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja, ik heb geprobeerd om de mensen die wisten dat ik aan de RhB gezeten heb even te laten zwijgen, kwestie van de spanning er wat in te houden, maar ik ben blijkbaar iemand overgeslagen. :mrgreen:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

Steven schreef:en dan krijg ik een mail dat ik al niet mag meedoen met de kwisvraag, grof he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik mocht ook al ni mee doen ... ma dienen andere van ninove verpest de boel toch, zonder onze tussenkomst :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
13'erke

Bericht door 13'erke »

2012 schreef:
Ik mocht ook al ni mee doen ... ma dienen andere van ninove verpest de boel toch, zonder onze tussenkomst :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De mannen van Deinze zeggen ook wel eens wat se :twisted:
@ Joris, had er ergens 'kwis' bovengestaan had ik gezwegen hoor, ik dacht dat je het nu echt niet wist :lol:
dentheo

Bericht door dentheo »

groentje schreef:In de bocht kan het ook zijn als ontsporingsbeveiliging, maar aangezien het in Zwitserland is, lijkt me de mogelijkheid van een derde rail voor het smalspoorverkeer een aannemelijke uitleg.

Als ontsporingsbeveiliging ligt hij volgens mij langs de "binnen"rail, om te verhinderen dat de lok uit de bocht "gaat".
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje

Bericht door groentje »

Klopt, ja. Ik had niet voldoende nagedacht.
Plaats reactie