Pagina 1 van 2
Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 09 aug 2009, 22:34
door Dietrich
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 10 aug 2009, 12:26
door am62
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 10 aug 2009, 19:45
door Hogersluys
Aan de perrons van de 'getroffen' stations veranderd voorlopig niets neem ik aan?
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 10 aug 2009, 20:00
door 13'erke
Hogersluys schreef:Aan de perrons van de 'getroffen' stations veranderd voorlopig niets neem ik aan?
Voor zover ik weet niet nee.
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 11 aug 2009, 11:04
door poyaud
Wie intresse heeft ,
13-19-24 en 27 /08 wordt er gewerkt met een 62 in dagdienst.
(ballast lossen kant Aalst)
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 11 aug 2009, 11:54
door trainfreak
poyaud schreef:Wie intresse heeft ,
13-19-24 en 27 /08 wordt er gewerkt met een 62 in dagdienst.
(ballast lossen kant Aalst)
Bedankt!
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 11 aug 2009, 14:39
door melle
Is dat een heropening van de lijn?
Of een modernisatie?
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 11 aug 2009, 14:43
door Steven
modernisatie.
Aalst Burst is een lijntje waar je echter enkel tijdens de week treintjes zal zien rijden. Dan nog enkel in de spits en op woensdagmiddag om het kort samen te vatten. Altijd MW 41.
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 11 aug 2009, 19:31
door LML
Een L-trein Aalst-Burst-Zottegem zou zeker geen overbodige luxe zijn, denk ik...
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 11 aug 2009, 21:45
door Dietrich
Inderdaad, en deze bestonden vroeger ook getuige eerdere berichten op dit forum. Die ene doorrit onder de middag is voor te lachen, meestal zitten hier maar een vijftal mensen of minder op.
Met om de 2 uur een dergelijke L ben ik al heel tevreden.
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 13 aug 2009, 21:24
door Trammist
In den Humo stond er ook eens een artikel over deze lijn. Een van de naburige bewoners beweerde dat de lijn belangrijk was voor het Belgisch leger...

Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 13 aug 2009, 21:43
door Steven
De L82 alsook gewezen lijn 61 hadden bij opstart het doel een int. goederen as te worden naar Frankrijk. De eindschakel werd echter nooit gemaakt. Ook voor het leger had ze nut. Ze had geen tunnels richting zuid. Doch door de tunnel die er dan gekomen is op L59 is dit de int as naar Frankrijk geworden vanuit Antwerpen.
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 16 aug 2009, 12:03
door Joris
Hallo,
Trammist schreef:In den Humo stond er ook eens een artikel over deze lijn. Een van de naburige bewoners beweerde dat de lijn belangrijk was voor het Belgisch leger...

Bepaalde van die kleine lijntjes mochten destijds inderdaad niet opgebroken worden om 'strategische' redenen...
Nog een belangrijk punt: nu deze lijn vernieuwd wordt, zie ik ze niet zo gauw gesloten worden, want, als ik me goed herrinner is er toch sprake van geweest om deze lijn te sluiten...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 16 aug 2009, 12:12
door Bibke
Joris schreef:Bepaalde van die kleine lijntjes mochten destijds inderdaad niet opgebroken worden om 'strategische' redenen...
Inderdaad, indertijd mocht er niets aan lijn 128 gebeuren omdat ze van strategisch belang was voor Defensie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_128
Re: Werken L82 Aalst 08/08/09
Geplaatst: 17 aug 2009, 12:39
door melle
Kunnen ze het permiteren deze lijn zolang te sluiten?