Tegenspoor op lijn 26

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
LHOON

Tegenspoor op lijn 26

Bericht door LHOON »

Vanmorgen op lijn 26, de 3578 Mechelen-Delta genomen.

Voorbij Vilvoorde, lange stilstand. De treinchef kwam uitleggen dat er een trein defect stond, en dat we op tegenspoor zouden worden geleid. Na doortocht van de trein in de andere richting zo geschiedde: gans de rit op tegenspoor, in de haltes onderweg waren de reizigers kennelijk ook verwittigd.

Ter hoogte van de oude bundel Josaphat stond het stel 910, ledig, op het hoofdspoor.

Een kwartiertje te laat in Delta aangekomen, geen idee hoe het daar verder is afgelopen.
Adler

Re: Tegenspoor op lijn 26

Bericht door Adler »

Dit staat op Railtime:

8:05 Door een technisch defect aan een reizigerstrein te Mérode is het treinverkeer verstoord. De treinen rijden momenteel op één spoor tussen Haren et Etterbeek en lopen zo een vertraging op van 15 tot 25 minuten.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Ik wou de P7200 nemen maar die werd beperkt tot Vilvoorde. Enigszins tot mijn verbazing reed de P3579 wel, we zaten weliswaar als haringen in een tonnetje in die éne duikbril maar het goede humeur bleef behouden. Eens de kaartjesknipper (sic!) gevonden had hoe de omroepinstallatie te gebruiken hield hij ons ook wel op de hoogte. Op tegenspoor gezet juist bezuiden Bordet.

En in Merode (waar ik afstap) niks te zien van een defekte trein. Was die reeds weggereden/afgesleept? Maar juist achter ons reed er een rangeerloc van Vilvoorde zuidwaarts, ik dacht dat die het slachtoffer kwam afvoeren.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
LHOON

Bericht door LHOON »

jan_olieslagers schreef: Op tegenspoor gezet juist bezuiden Bordet.
Bij mij was het reeds ten noorden van Haren
Cipallieter

Bericht door Cipallieter »

Adler schreef:Dit staat op Railtime:

8:05 Door een technisch defect aan een reizigerstrein te Mérode is het treinverkeer verstoord. De treinen rijden momenteel op één spoor tussen Haren et Etterbeek en lopen zo een vertraging op van 15 tot 25 minuten.
(Diepe zucht)
Steve

Bericht door Steve »

Cipallieter schreef:
Adler schreef:Dit staat op Railtime:

(Diepe zucht)
Dát vind ik nu eens niet zo "typisch", want de rest van de zin is in vrij keurig Nederlands opgesteld. Als je regelmatig teksten in beide talen schrijft, typ je wel eens "et" - en natuurlijk ook omgekeerd "en" in het Frans. Temeer daar het verschil tussen beide heel klein is: zelfde betekenis, evenveel letters en twee letters (t en n) die niet eens zo ver van elkaar zitten op een toetsenbord.

... iets helemaal anders dan de zinnen die duidelijk woord voor woord uit het Frans vertaald zijn inclusief typische zinswendingen, dát is pas tenenkrommend.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

P7349 kon na de voorziene stilstand te Merode niet meer vertrekken. Er was een probleem met een van de deuren van het stuurrijtuig M5.
LHOON

Bericht door LHOON »

Is het in voorkomend geval dan niet mogelijk de bewuste deur te blokkeren en buiten dienst te stellen, zonder de hele trein te immobiliseren?
Steven

Bericht door Steven »

LHOON schreef:Is het in voorkomend geval dan niet mogelijk de bewuste deur te blokkeren en buiten dienst te stellen, zonder de hele trein te immobiliseren?
Dat is zeker mogelijk en kan onmogelijk de enige oorzaak zijn om een trein in nood te verklaren. Waarschijnlijk was er wel meer aan de hand dan dat alleen.
Plaats reactie