Pagina 1 van 2
Wallonië
Geplaatst: 20 aug 2009, 09:32
door Gerard
Re: Wallonië
Geplaatst: 20 aug 2009, 10:00
door Mark7758
Mooie foto's Gerard.
Die van Virton kan je naar SLP wel eens mailen. Leuk voor het blad.
Re: Wallonië
Geplaatst: 20 aug 2009, 18:02
door Hobbes
Die goederentrein op de foto van Gemmenich, zitten daar nu 4 type 18 in of zie ik dat slecht?
Re: Wallonië
Geplaatst: 20 aug 2009, 19:16
door Presario
Mooie collectie foto's!
Neen Hobbes, je ziet het goed. Wanneer is deze foto genomen? Is dat richting België of richting Duitsland?
Re: Wallonië
Geplaatst: 20 aug 2009, 19:45
door Andreas
Dat is richting Duitsland.
Re: Wallonië
Geplaatst: 20 aug 2009, 19:56
door melle
Is er eigenlijk nog veel bedrijvigheid in Raeren?
Ik dacht dat alle spoorlijnen van en naar ondertussen al waren uitgebroken..
Re: Wallonië
Geplaatst: 20 aug 2009, 20:14
door Bibke
Melle, daar zijn geen sporen uitgebroken op 2 sporen na die naar de goederenkoer liepen, in tegendeel men heeft ze vanaf Raeren tot de Duitse grens vervangen (met ondergrond, dwarsliggers, ballast en alles).
Het spoor van de Vehnbahn is opgebroken van Sourbroth tot Trois-Pont.
Re: Wallonië
Geplaatst: 20 aug 2009, 20:59
door Gerard
Bedankt voor de reacties ; )
Hobbes / Presario;
Het waren inderdaad 4 nieuwe locs serie 18 in opzending richting Duitsland.
De foto heb ik erg snel met mijn mobiele telefoon moeten maken
Melle;
In Raeren is verder weinig activiteit meer, er worden wel enkele locs gerenoveerd (5172 & 5178) ik denk voor latere verkoop.
Re: Wallonië
Geplaatst: 21 aug 2009, 12:10
door melle
Bibke schreef:Melle, daar zijn geen sporen uitgebroken op 2 sporen na die naar de goederenkoer liepen, in tegendeel men heeft ze vanaf Raeren tot de Duitse grens vervangen (met ondergrond, dwarsliggers, ballast en alles).
Het spoor van de Vehnbahn is opgebroken van Sourbroth tot Trois-Pont.
Ik meen op een duits forum foto's te hebben gezien van de lijn die tot bijna in duitsland zo goed als was opgebroken..
Re: Wallonië
Geplaatst: 21 aug 2009, 12:25
door Dietrich
Sourbrodt is niet ver van de grens. Dat stuk (zeker tot Kalterherberg) zal er nog zijn omdat er daar in de zomer railbikes worden verhuurd.
Re: Wallonië
Geplaatst: 21 aug 2009, 16:55
door melle
Ja, maar daarachter naar Duitsland ook?
Re: Wallonië
Geplaatst: 21 aug 2009, 17:03
door Bibke
Van Kalterherberg tot Raeren ligt er nog alles.
Maar je hebt daar 3 relaties:
* Eupen - Raeren (is altijd open gebleven)
* Raeren - Stolberg (waar de vernieuwing is)
* Raeren - Sourbroth via Kalterherberg (Raeren, Roetgen, Monschau, Sourbrodt, Trois-Pont) Dit laatste is de Vehnbahn en is alleen opgebroken tss Sourbrodt en Trois-Point
Ik ben er op 22 juli nog geweest en ben het vernieuwde spoor speciaal gaan bekijken.
Op Duits grondgebied kan je dus langs 1 kant naar Stolberg (als DB ook een renovatie doet op Duits grondgebeid uiteraard). Langs de andere kant kan/kon men naar Eupen of naar Trois-Pont/St.-Vith dat is een splitsing. Deze laatste is de Vehnbahn. die maakt een bocht van bijna 180°.
Re: Wallonië
Geplaatst: 21 aug 2009, 20:27
door Fles
Gendron Celles

Daar is nog een gebouwtje wat uitblinkt in roodheid geloof ik

Als
Geplaatst: 22 aug 2009, 09:57
door overweg13
Fles schreef:Gendron Celles

Daar is nog een gebouwtje wat uitblinkt in roodheid geloof ik

Het eigenlijke stationsgebouw is afgebroken. Wat er nu nog staat is - geloof ik - het vroegere seinhuis. In de jaren 1970 ben ik er nog gaan spotten bij ijzige temperaturen. Toen ik in de ijskoude wachtzaal zat te wachten, werd ik uitgenodigd in het seinhuis, waar een kolenkachel voor een erg gezellige warmte zorgde. Zalig was dat...
Re: Wallonië
Geplaatst: 22 aug 2009, 10:09
door FLV-FGSP
Bibke schreef:Op Duits grondgebied kan je dus langs 1 kant naar Stolberg (als DB ook een renovatie doet op Duits grondgebeid uiteraard).
De lijn aan Duitse kant is *niet* van DB Netz maar van EUREGIO Verkehrsschienennetz GmbH, kortweg EVS. Deze infrabeheerder heeft wel de intentie om de lijn tussen Stolberg en de grens weer in gebruik te nemen, maar voorlopig is er nog geen geld om het viaduct op te knappen. Maar goed, we wijken af...