Pagina 1 van 2
Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 20 aug 2009, 14:49
door melle
Hallo,
Gisteren zag ik veel wagentjes van infrabel en werkmensen langs deze lijn, zijn ze iets van plan?
Ik zag ook vaak een brede strook kiezels zonder spoor, gaan ze hier spoor maken?
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 20 aug 2009, 15:08
door groentje
Dat is inderdaad de bedoeling, de lijn 50A wordt op 4 sporen gebracht tussen Brugge en Gent. En tussen Brussel en Denderleeuw.
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 21 aug 2009, 11:19
door melle
Wat gaan ze dan doen met al die mooie oude stationnetjes?
Toch niet slopen...
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 21 aug 2009, 11:28
door trainfreak
melle schreef:Wat gaan ze dan doen met al die mooie oude stationnetjes?
Toch niet slopen...
Overduidelijk dat er mensen zijn die niet alles lezen (klik)
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 21 aug 2009, 12:06
door melle
Sorry hoor sergeant, maar ik wist niet dat er zon topic bestond..
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 21 aug 2009, 19:33
door Steven
Is niet de eerste en laatste maal dat we moeten vaststellen dat mensen er maar op los schrijven zonder vast te stellen dat er al een onderwerp bestond met dezelfde inhoud.
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 21 aug 2009, 19:39
door Adler
Steven schreef:Is niet de eerste en laatste maal dat we moeten vaststellen dat mensen er maar op los schrijven zonder vast te stellen dat er al een onderwerp bestond met dezelfde inhoud.
In Actualiteit Binnenland zijn er momenteel al 1153 onderwerpen.
Je kan toch moeilijk verwachten van iemand dat hij elke keer die meer dan 1000 onderwerpen eerst gaat nakijken of van buiten leren vooraleer hier iets te posten.
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 21 aug 2009, 19:42
door Steven
Nakijken kan je snel door de functie zoeken, als je daar de juiste woorden ingeef weet je snel of er al iets over te vinden is. Ik maak er geregeld gebruik van. Als je op de eerste pagina van uw zoekresultaten niets zien staan dat aan uw verwachtingen voldoet dan is de kans groot dat je gewoon een onderwerp kan starten. Of is de functie zoeken een even grote optie gelijk een richtingaanwijziger op verschillende auto's?
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 22 aug 2009, 02:31
door Hogersluys
Dit bericht ontving is over laatst (enkele maanden nadat ik mijn vraag gesteld had):
Code: Selecteer alles
Beste,
De stations van Drongen en Hansbeke zullen voor de aanleg van het 3de en 4de
spoor worden afgebroken en vervangen door schuilhuisjes.
Met vriendelijke groeten,
Geert Dierckx
Woordvoerder
Enkel het beschermde stationsgebouw van Oostkamp zal enkele meters verplaatst worden. De andere (prachtige) stationsgebouwen (Hansbeke, Drongen en Beersel) verdwijnen onherroepelijk onder de sloophamer. Weeral een bewijs hoe rigoureus Infrabel spoorverbredingen aanpakt. Ook in Leuven doken de laatste dagen ook verhalen op over beschermde bunkers die door Infrabel zonder pardon gesloopt zijn om de sporen te verdubbelen.
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 22 aug 2009, 11:36
door melle
Misschien kunnen ze nog een gigantische fly-over maken over L50.
Alleen zal dat wel veel tijd kosten. In Gent zijn ze over een stukje van amper 800 meter al jaren aan het bouwen..

Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 23 aug 2009, 00:20
door Hogersluys
Realistischer is de 4 vier stations letterlijk verplaatsen zoals ze met Oostkamp van plan zijn.
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 23 aug 2009, 00:23
door Trammist
Hogersluys schreef:Realistischer is de 4 vier stations letterlijk verplaatsen zoals ze met Oostkamp van plan zijn.
Zoals met Antwerpen-Dam in den tijd?
Désolée, mon cher ami, maar die stationsgebouwen van Drongen en Hansbeke staan daar al zeker 10 jaar te verkrotten. Hadden die dingen de laatste jaren nog onderhouden geweest... De Mol-story herhaalt zich.
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 23 aug 2009, 01:46
door Hogersluys
Mits restauratie is er altijd iets aan te doen. De staat van een gebouw heeft niets te maken met zijn bouwkundige waarde. En de waarde van stationsgebouwen uit het interbellum wordt maar al te vaak onderschat. Bijna al de beschermde stationnetjes zijn van het type 1895. Waarom ons enkel vastpinnen op dat ene ontwerp en de rest maar laten verkommeren?
Van Drongen en Hansbeke kan zeker iets moois gemaakt worden. Alleszins mooier dan die achterlijke gele schuilhuisjes waarvan de NMBS dan nog fijntjes beweerd dat het een stationsgebouw vervangt.
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 23 aug 2009, 09:33
door trainfreak
Stationsgebouwen verplaatsen kan niet zo moeilijk zijn.
Als je weet dat ze zelfs vuurtorens kunnen verplaatsen en hele boerderijen (inclusief stallen en bomen die in de buurt stonden...)
Maar ik denk dat het gewoon geen toekomst zal hebben.
Aangezien het nu al stond te verkrotten. Wat zal er dan in de toekomst mee gebeuren???
Re: Werken tussen Gent en Brugge
Geplaatst: 23 aug 2009, 13:24
door Hogersluys
Herbestemmingen genoeg. Je moet maar eens in Nederland kijken hoe men zo iets aanpakt. Daar laat men een stationsgebouw nooit verkrotten zoals hier bijna altijd gebeurd.