Pagina 1 van 1

Welk materieel

Geplaatst: 31 aug 2009, 18:46
door Kristofke
Met welk materieel rijdt de L trein 3126 Antwerpen-Centraal / Brussel / Doornik 's morgens om 4u18?

Re: Welk materieel

Geplaatst: 31 aug 2009, 19:26
door Steven
dat zouden breaks moeten zijn, dat is wat er meestal op die verbinding te vinden is.

Re: Welk materieel

Geplaatst: 31 aug 2009, 19:30
door Kristofke
ugh nee, die dingen hebben geen verwarming en zitten niet goed

dat wordt mijn trein voor mijn vroege shifts in Brussel Zuid

ach ja, we moeten het er mee doen :)

Re: Welk materieel

Geplaatst: 31 aug 2009, 19:30
door am62
Ik denk dat er geen ander materieel te vinden is dan Breaks op de IR Antwerpen C - Brussel - Ath/Tournai-Geraardsbergen.

Re: Welk materieel

Geplaatst: 31 aug 2009, 19:33
door Steven
Een break geen verwarming?? Dan geef ik het advies breaks te vermijden in de toekomst, die kunnen geregeld heel warm worden. Heb er zelfs is eentje gehad die in 1 afdeling in de lente nog volle warmte gaf, om te koken was het in die afdeling.

Re: Welk materieel

Geplaatst: 31 aug 2009, 19:40
door Kristofke
mijn meeste ervaring met de breaks is op de lijn Turnhout-Brussel en daar herinner ik mij meestal van dat ze niet altijd even warm waren

zal misschien van stel tot stel afhangen, en misschien ook van treinbegeleider of treinbestuurder

ik zag vroeger in Herentals of in Turnhout altijd zeer graag een klassiekje aankomen als het koud was

Re: Welk materieel

Geplaatst: 31 aug 2009, 19:56
door Nils
am62 schreef:Ik denk dat er geen ander materieel te vinden is dan Breaks op de IR Antwerpen C - Brussel - Ath/Tournai-Geraardsbergen.
De laatste die vertrekt uit Geraardsbergen zijn twee sprinters. En bijgevolg dus ook de heenrit uit Antwerpen.
Deze en de trein er voor worden niet ontkoppeld in ATh.

Re: Welk materieel

Geplaatst: 31 aug 2009, 19:58
door Steven
De regeling van de temperatuur verloopt automatisch op een break en is dus niet echt aan te passen, doch op een bepaald punt heb je wel gelijk. Rijtuigen of afdelingen waarvan de luchtroosters vrij vuil zijn of waar mensen het leuk vinden kleine vuiligheid in de roosters te proppen zorgen niet echt voor een goede luchtcirculatie waardoor de verwarming niet goed werkt. Ook kan het al is zijn dat een verwarmingselement zijn einde heeft gezien en dus geen warmte meer geeft. zodoende komt er onvoldoende warme lucht uit de roosters en is die afdeling fris tot koud te noemen. In dergelijke gevallen informeer je best de tbg hierover, kan hij het vermelden in het boordboek en kan er naar gezien worden. Als een TBG een trein klaar maakt is die verwarming bijna nergens optimaal en stelt hij niet noodzakelijk de gebrekkige verwarming vast.

Re: Welk materieel

Geplaatst: 31 aug 2009, 21:43
door am62
Nils schreef:De laatste die vertrekt uit Geraardsbergen zijn twee sprinters. En bijgevolg dus ook de heenrit uit Antwerpen.Deze en de trein er voor worden niet ontkoppeld in ATh.
Bedankt Nils, dat wist ik niet !
Groeten uit FGRA

Re: Welk materieel

Geplaatst: 31 aug 2009, 21:46
door Kristofke
Dan worden het dus sprinters, weinig reiservaring mee :)