Pagina 1 van 1

foto kwis

Geplaatst: 31 aug 2009, 20:10
door Steven
Waar kan je dit vinden? Wat wil het zeggen?

treinbestuurders, mensen van SCM zijn uitgesloten van te antwoorden gedurende de eerste 5 dagen.

Re: foto kwis

Geplaatst: 31 aug 2009, 20:13
door 13'erke
Steven schreef:Waar kan je dit vinden? Wat wil het zeggen?

treinbestuurders, mensen van SCM zijn uitgesloten van te antwoorden gedurende de eerste 5 dagen.
Whoh, das flauw.
Maar ik weet het al, het is nu ook niet zo moeilijk.

Re: foto kwis

Geplaatst: 31 aug 2009, 22:20
door trainfreak
Ik ben wel niemand van SCM (meer) maar ik zal toch maar zwijgen :)

Re: foto kwis

Geplaatst: 31 aug 2009, 22:41
door dentheo
Merkteken om verdraaiing wielband te kunnen controleren ?

Re: foto kwis

Geplaatst: 31 aug 2009, 22:43
door Steven
Dat is al vrij volledig. Maar merkteken is niet voldoende, er is meer te zien dan dat.
De merktekens door verf staan nu eenmaal vier keer op het wiel. drie zijn hetzelfde en eentje niet. De rest laat ik over aan een volgende (om aan te vullen).

Re: foto kwis

Geplaatst: 31 aug 2009, 22:45
door Bibke
Een wielband mag éénmaal verdraaien?

Re: foto kwis

Geplaatst: 31 aug 2009, 22:46
door Steven
een wielband mag NIET verdraaien ;-). Verschoven wielbanden = aan de kant gedaan met rijden.

Re: foto kwis

Geplaatst: 08 sep 2009, 13:55
door Joris
Hallo,
Steven schreef:Waar kan je dit vinden? Wat wil het zeggen?

treinbestuurders, mensen van SCM zijn uitgesloten van te antwoorden gedurende de eerste 5 dagen.
Waar kan je dat vinden? Bij het SCM? :mrgreen:
Groeten,
Joris De Mol

Re: foto kwis

Geplaatst: 08 sep 2009, 17:32
door Steven
Onder meer bij scm, maar ook op alle andere locomotieven met wielbanden. Er staan op elk wiel steeds vier markeringen, bestaande uit een streep, maar de vierde heeft ook nog die pijl. Die pijl geeft aan dat er op die plaats ook een soort groef is (in die streep) en dat is het belangrijkste. Die groef is de allereerste basis om te bepalen of een wielband is verschoven of niet. De andere drie markeringen bestaan enkel uit verf. Zoals je in het voorbeeld ziet kan die verf na een tijdje vrij vuil zijn. De locomotieven met monobloc wielen hebben dit dus niet.
zolang de verfstrepen maar vooral die groef recht over elkaar staat is de wielband niet verschoven tov het wiel.

Re: foto kwis

Geplaatst: 08 sep 2009, 17:35
door Pieter..
Ik weet niet :D
Waar kan je zulke vragen en antwoorden vinden ? :wink:

Re: foto kwis

Geplaatst: 08 sep 2009, 17:40
door Steven
de vraag stelde ik zelf en het antwoord ken je of ken je niet. De treinbestuurders moeten het antwoord kennen en de rest kan het antwoord kennen omdat het iemand hen ooit verteld heeft :-)

Re: foto kwis

Geplaatst: 08 sep 2009, 17:43
door Pieter..
Steven schreef:de vraag stelde ik zelf en het antwoord ken je of ken je niet. De treinbestuurders moeten het antwoord kennen en de rest kan het antwoord kennen omdat het iemand hen ooit verteld heeft :-)
Haha ik ben is benieuwd naar het antwoord :D

Re: foto kwis

Geplaatst: 08 sep 2009, 17:57
door Steven
Het antwoord staat er al he ;-)

Re: foto kwis

Geplaatst: 08 sep 2009, 22:59
door Robin
Deze had ik ook geleerd in men opleiding als bankwerker, toch snap ik niet waarom ze niet 1 dezelfde wielen gebruiken; die zonder wielbanden.

Re: foto kwis

Geplaatst: 08 sep 2009, 23:00
door Steven
al het nieuwe materiaal heeft monobloc wielen, de wielbanden zijn dus bijna naar het museum verbannen.