Speciaal NMBS-tarief voor mars A'pen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick

Bericht door Patrick »

di 23/05/06 - De NMBS biedt vrijdag een speciaal tarief aan voor wie aan de stille optocht in Antwerpen wil deelnemen. Een heen- en terugreis vanuit een Belgische station naar Antwerpen kost vijf euro. :shock:
Het speciale tarief is enkel geldig in tweede klasse en de heen- en terugreis moeten op dezelfde dag worden gemaakt. De biljetten zijn vanaf morgen te koop.

De stille mars ter nagedachtenis van de slachtoffers van de recente gewelddadige gebeurtenissen in Antwerpen start vrijdag om 14 uur aan de Brouwersvliet.

Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
NSNMBS

Re: Speciaal NMBS-tarief voor mars A'pen

Bericht door NSNMBS »

Leuk als je dan van Antwerpen-Berchem naar Centraal gaat :wink:
paljas

Bericht door paljas »

tis nog 20€ te weinig!!! zal da ook gebeuren voor mijn begrafenis?
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

paljas schreef:tis nog 20€ te weinig!!! zal da ook gebeuren voor mijn begrafenis?
is blijkbaar te zien hoe je sterft :idea:
1607

Bericht door 1607 »

paljas schreef:tis nog 20€ te weinig!!! zal da ook gebeuren voor mijn begrafenis?
indien dit zou gebeuren leggen we direct de partytrein in. :mrgreen:
8)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

1607 schreef:
indien dit zou gebeuren leggen we direct de partytrein in. :mrgreen:
8)
Met den BarDisco! :twisted: :lol: :P
Trainspotterke

Als het zo verder gaat hier in België, kan de NMBS iedere maand zo'n speciaal tarief aanbieden voor stille marsen voor één of andere moord! :roll: :(
1607

Bericht door 1607 »

kan dat niet eens gebeuren in gouvy of in aarlen? heb zin om nog eens naar daar te gaan. :lol: :lol:
Trainspotterke

Als ik sterf zullen ze wel tijdelijk de stopplaats "Loppem" heropenen, zodat iedereen gemakkelijk naar de begrafenis kan gaan (de kerk ligt trouwens maar op een 500-tal meter van het oude station!)! 8) :lol: :P :mrgreen:
Trainspotterke

1607 schreef:kan dat niet eens gebeuren in gouvy of in aarlen? heb zin om nog eens naar daar te gaan. :lol: :lol:
Als dat in het weekend gebeurt tijdens een periode dat de NMBS weer het Birthdayticket promoot!
Wat kies je dan: een Birthdayticket of een ticket voor een stille mars, die elk vijf euro kosten? :lol: :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

En je hebt dan nog veel mensen die zeggen: kom, we reizen naar daar, het kost toch maar 5 EURO met de trein en uiteindelijk doen ze er niet aan mee, maar gaan ze hun in die stad eens amuseren (op café, monumenten bezoeken, familie bezoeken...).Dat is juist het probleem met zo'n dingen, je kunt niet controleren of ze op die mars geweest zijn of niet.
Tim

Bericht door Tim »

Ik denk dat de NMBS dat ook wel beseft dat niet iedereen naar die mars gaat, maar langs de andere kant zijn er nu ook mensen die gewoon eens naar Antwerpen gaan en anders niet zouden gaan moest het niet zo goedkoop zijn. Dus in feite niet slecht gezien.
Steven

Bericht door Steven »

in alle gevallen is het een soort promo waardoor de nmbs hoopt meer volk in het weekend op zijn treinen te hebben waardoor er dus meer inkomsten kunnen zijn wat uiteindelijk toch het belangrijkste is denk ik
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:in alle gevallen is het een soort promo waardoor de nmbs hoopt meer volk in het weekend op zijn treinen te hebben waardoor er dus meer inkomsten kunnen zijn wat uiteindelijk toch het belangrijkste is denk ik
Als reis in het weekend (meestal zaterdagnammidag en zondagnammidag), zit er nog redelijk veel volk op de trein. Je zou soms verschieten hoeveel mensen dat er bv. de zondagavond nog op baan zijn met de trein. Het zijn dan toch veelal studenten die reizen op zondagavond die naar hun kot willen, maar ook niet op kot gaande mensen zijn reizen nog veel met de trein op bv. een zondagavond. Om een voorbeeld te geven: ik kwam van Geraardsbergen en stapte over in Denderleeuw. Er zaten erg veel studenten op de trein (IR i 3641) en in Aalst, Lede en Wetteren stapten er nog meer op (de trein zat vol, al wat het zondag omstreeks 19:40). Je zou denken: in Gent-St-Pieters stappen al die studenten af en zit er hooguit nog tien man op IR i 3641, maar niet is minder waar. De studenten stapten allemaal af, maar er kwam meer volk bij dan er was afgegaan. En zo kan ik uw nog veel voorbeelden geven dat er in het weekend wel degelijk veel personen op baan zijn met het openbaar vervoer.
enrico

Bericht door enrico »

ja dat is waar als ik eens meerijd met de trein zit er wel eens wat volk in de treinen in het weekend.
Plaats reactie