Roestrijden Nijmegen - Oss [NL]
Geplaatst: 01 sep 2009, 22:40
Hierbij wat foto's van het roestrijden tussen Nijmegen en Oss en natuurlijk de foto's van de heenreis 
Voor meer informatie kan je kijken op:
http://www.roestrijden.nl
http://www.hijsm.nl
Deze foto's zijn op plekken gemaakt waar je alleen mag komen met een speciale spoorbevoegdheids pas. Hobyisten mogen er dus niet komen. Ik als vrijwilliger bij de HIJSM had dienst als brandwacht. Tussen het werken in kon ik een paar foto's maken.
We zouden rond 12.00 uur in Haarlem driehoek verzamelen. Zo hadden we 90 minuten de tijd om alles te controleren zoals de 48 uurs controle en natuurlijk de remproef. Als museum-stichting willen we serieus en profesioneel over komen waardoor we zo veel mogelijk op tijd willen rijden. Helaas is het dit keer half gelukt omdat ProRail andere treinen voorrang gaf.
De 113 staat in Haarlem driehoek te wachten op vertrek:
Via Amsterdam en Hilversum zijn we naar Amersfoort gereden waar we de 121 zouden aankoppelen. Hier hadden we 2 uur de tijd voor dus we gingen eerst wat koffie drinken bij de SHD (Stichting Historisch Dieselmaterieel, zij hebben voor de HIJSM de 121 opgeknapt) We stonden dus bij Amersfoort tussen de legertreinen:
Rijtuig voor de soldaten:
We vertrokken met een paar minuten vertraging uit Amersfoort, Vooraan de 113 en achterop de 121:
Met +5 zijn we in Deventer aangekomen. ProRail had ons dus in het computersysteem ook met +5 laten vertrekken. Hoewel we ook gewoon optijd weg konden gaan. Hoe dat komt... ProRail logica. de 113 + 121 Bij Deventer Goederen:
ProRail wou ons dus ook met +5 laten vertrekken waardoor we als nog langer moesten wachten. Bijvoorbeeld op deze legertrein waar we in Amersfoort naast stonden:
Met bijna een uur vertraging kwamen we aan in Nijmegen waar iemand eten voor ons had gehaald. Foto voor het eten:
Foto na het eten:
Daarna zijn we gaan Roestrijden tussen Nijmegen en Oss. Pers was aanwezig. Foto bij Oss waar het helaas al donker was:
Vervolgens dezelfde weg terug naar Haarlem. Alles liep voorspoedig tot Amersfoort. De 121 ging er weer af en wij gingen dus verder met de 113. Helaas moesten we nog heel lang wachten omdat er 's nachts een springer was bij Weesp. Vervolgens konden we naar Haarlem en dan snel naar huis 
Ik als vrijwilliger bij de HIJSM kan trots op mezelf en de andere vrijwilligers wezen. De 113 en de 121 kunnen weer rijden
:


Voor meer informatie kan je kijken op:
http://www.roestrijden.nl
http://www.hijsm.nl
Deze foto's zijn op plekken gemaakt waar je alleen mag komen met een speciale spoorbevoegdheids pas. Hobyisten mogen er dus niet komen. Ik als vrijwilliger bij de HIJSM had dienst als brandwacht. Tussen het werken in kon ik een paar foto's maken.
We zouden rond 12.00 uur in Haarlem driehoek verzamelen. Zo hadden we 90 minuten de tijd om alles te controleren zoals de 48 uurs controle en natuurlijk de remproef. Als museum-stichting willen we serieus en profesioneel over komen waardoor we zo veel mogelijk op tijd willen rijden. Helaas is het dit keer half gelukt omdat ProRail andere treinen voorrang gaf.
De 113 staat in Haarlem driehoek te wachten op vertrek:










Ik als vrijwilliger bij de HIJSM kan trots op mezelf en de andere vrijwilligers wezen. De 113 en de 121 kunnen weer rijden

