Pagina 1 van 3

Het Oudste Klassieke stel (de achtervolging)

Geplaatst: 28 mei 2006, 09:07
door OO-MSS
hallo,
ik dacht even een topic te starten over het oudste klassieke stel dat hier rondrijd (153) om even te signaleren waar hij zit.

Gisteren heb ik hem gespot op het volgende.

L 0669 Kortrijk 19h02 Brugge 19h35
L 0970 Brugge 20h09 Zeebrugge-Strand 20h25

Geplaatst: 28 mei 2006, 10:59
door ThomSten
http://ov.thomsten.com/trein/am/am02/

Hmm die moet ik toch nog te pakken zien te krijgen, die AM 153. Maar de AM 194 staat er toch al op, en deze is als eerste wegens ouderdom geschrapt. Het toeval is dat die foto al van in de herfst mijn bureaublad is. Hij ziet er op die foto trouwens niet zo heel fris meer uit. (Bezie het dak eens)
:wink:

Het is voor de liefhebbers trouwens niet 'jagen' achter dat één bepaalde nummer, maar binnen een paar jaar zullen rode stelletjes zeldzamer worden (de AM 02's gaan buiten dienst, en de AM 06 zijn al bijna allemaal wit).
Voor de voledigheid: http://ov.thomsten.com/trein/am/am06/ :wink:

Geplaatst: 28 mei 2006, 11:18
door SIMPY.be
Heb er in gezeten P trein Kortrijk-Poperinge van 16u30 op woensdag 25/05/2006

Geplaatst: 28 mei 2006, 11:30
door Jonathan
Hij was vrijdag in Gent-St-Pieters. Hij reed er bij het spoor één, volledig leeg. Het was omstreeks 8:55. Ik heb hem gezien vanuit IC E 1508.

Geplaatst: 28 mei 2006, 16:21
door Terminus
ThomSten schreef:http://ov.thomsten.com/trein/am/am02/

Het is voor de liefhebbers trouwens niet 'jagen' achter dat één bepaalde nummer, maar binnen een paar jaar zullen rode stelletjes zeldzamer worden (de AM 02's gaan buiten dienst, en de AM 06 zijn al bijna allemaal wit).
Momenteel zijn ze nog onmisbaar (toch zeker tijdens de week) en ik vraag me af wanneer dat gaat veranderen...
Btw: Ik heb gemerkt dat ze intussen ook bij de meeste gemoderniseerde stelletjes die eerst hun oude ramen moesten behouden (o.a. 641-->646) inmiddels nieuwe ruiten zijn geplaatst!

Geplaatst: 28 mei 2006, 18:03
door Stijn
De AM 153 deed vrijdagavond de stoptrein van 23u46 van Gent-St-Pieters naar Brugge

Geplaatst: 28 mei 2006, 21:04
door ThomSten
Terminus schreef:
ThomSten schreef:http://ov.thomsten.com/trein/am/am02/

Het is voor de liefhebbers trouwens niet 'jagen' achter dat één bepaalde nummer, maar binnen een paar jaar zullen rode stelletjes zeldzamer worden (de AM 02's gaan buiten dienst, en de AM 06 zijn al bijna allemaal wit).
Momenteel zijn ze nog onmisbaar (toch zeker tijdens de week) en ik vraag me af wanneer dat gaat veranderen...
Btw: Ik heb gemerkt dat ze intussen ook bij de meeste gemoderniseerde stelletjes die eerst hun oude ramen moesten behouden (o.a. 641-->646) inmiddels nieuwe ruiten zijn geplaatst!
Momenteel zijn ze gelukkig nog onmisbaar. :wink:
Maar ik vrees dat dat gaat veranderen als die bijbestellingen M6 er aankomen... :cry:

Geplaatst: 29 mei 2006, 18:31
door enrico
wat gaan ze dan doen? een hle met 3 M6? dat kan toch niet?
bv op L53, soms worden deze ook in het weekend ingezet voor als de ms96 kappot zijn.

Geplaatst: 29 mei 2006, 18:52
door BN-koekje
Een dienst met 3 M6'en zie ik nog niet zo snel gebeuren. Ik denk eerder dat de EMU's overgeplaatst zullen worden :)

Geplaatst: 29 mei 2006, 19:02
door Shrek
enrico schreef:wat gaan ze dan doen? een hle met 3 M6? dat kan toch niet?
bv op L53, soms worden deze ook in het weekend ingezet voor als de ms96 kappot zijn.
M6 op een dienst zetten waar nu gekoppelde stellen rijden en die gekoppelde stellen dan alleen een dienst van de oude stelletjes laten overnemen :wink:

Geplaatst: 29 mei 2006, 19:20
door Wover
je bedoelt dus bv waar 4 breaks rijden, dat die breaks dan de klassiekjesverbindingen gaan doen en M6'en in de plaats.

Want dat zou mogelijk betekenen dat er dan M6'en op Turnhout - Manage (IR g) zouden komen, dat zie ik precies wel zitten :P

Geplaatst: 29 mei 2006, 19:33
door Shrek
Wover schreef:je bedoelt dus bv waar 4 breaks rijden, dat die breaks dan de klassiekjesverbindingen gaan doen en M6'en in de plaats.

Want dat zou mogelijk betekenen dat er dan M6'en op Turnhout - Manage (IR g) zouden komen, dat zie ik precies wel zitten :P
zoiets zou goed kunnen ja :wink:
breaks zijn beter dan klassiekjes voor L-treintjes vind ik :P

Geplaatst: 29 mei 2006, 20:38
door enrico
ik vind de klassiekjes veel mooier dan breaks, maarja dat is natuurlijk iedereen zijn persoonlijke mening. wanneer gaan deze buiten dienst? want ik heb zo eens wat geruchten gehoord. (en welke zouden dan buiten dienst gegaan zijn?)

Geplaatst: 29 mei 2006, 22:31
door TBbart
zo rap zal dat nog niet zijn hoor... ze met wat zouden ze de klassiekjes vervangen?? railbikes? neen, ze rijden nog op volle toeren en denk dat ze gewoon uiteindelijk alle stellen grondig gaan reviseren op termijn hé :wink:

Geplaatst: 30 mei 2006, 01:47
door Shrek
enrico schreef:ik vind de klassiekjes veel mooier dan breaks, maarja dat is natuurlijk iedereen zijn persoonlijke mening. wanneer gaan deze buiten dienst? want ik heb zo eens wat geruchten gehoord. (en welke zouden dan buiten dienst gegaan zijn?)
over mooier heb ik het niet, optrekken en afremmen bij de halte's vind ik belangrijker voor die 10 km dat ik er in zit :wink: als die nieuwe M6 er zijn zullen ze wel wat rijtuigen teveel hebben dus vanaf dan kan het wel eens zijn dat de 200-jes er beginnen uit te gaan :roll: