Pagina 1 van 1
2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 05 okt 2009, 20:10
door TrainzDr3ver
Hallo iedereen, vandaag ben ik een dagje naar Luik geweest en zag zowat elke IC O stam met 2 Bx'en, niet in Dromedaris, maar het waren 6 rijtuigen, dan Bx en dan nog is 5 rijtuigen met daarachter de loc.
Wie weet wat daar de bedoeling van is?
Re: 2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 05 okt 2009, 20:20
door Steven
men heeft (op proef) de basissamemenstelling voor de IC O naar 6 rijtuigen gebracht en men voorziet een aantal verlengstukken die men dan in Vorst of Oostende er terug kan aanhangen. Dit alles is volgens de nood aan rijtuigen in functie van de bezettingsgraad.
Re: 2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 05 okt 2009, 23:22
door treinbruno
ook die naar gouvy reed zo
Re: 2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 05 okt 2009, 23:23
door Steven
logisch, die zitten in die zelfde rotatie he.
Re: 2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 06 okt 2009, 09:19
door K V B
Steven schreef:men heeft (op proef) de basissamemenstelling voor de IC O naar 6 rijtuigen gebracht en men voorziet een aantal verlengstukken die men dan in Vorst of Oostende er terug kan aanhangen. Dit alles is volgens de nood aan rijtuigen in functie van de bezettingsgraad.
Heeft men van de SBB afgekeken

Re: 2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 06 okt 2009, 09:28
door Steven
K V B schreef:Steven schreef:men heeft (op proef) de basissamemenstelling voor de IC O naar 6 rijtuigen gebracht en men voorziet een aantal verlengstukken die men dan in Vorst of Oostende er terug kan aanhangen. Dit alles is volgens de nood aan rijtuigen in functie van de bezettingsgraad.
Heeft men van de SBB afgekeken

Dat soort toestanden bestaat al jaren met M4 op de verbinding Schaarbeek Moeskroen. Daar valt het echter minder snel op door de vrij rechte vorm van de neus van een M4 stuurrijtuig. Wie het van wie afkijkt doet er trouwens niet toe.
Re: 2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 06 okt 2009, 13:27
door K V B
Steven schreef:Wie het van wie afkijkt doet er trouwens niet toe.
Vandaar ook mijn
Vraagje: Is het de bedoeling dat men dergelijke versterkingen er ook tijdens keringen in het station aan of af haakt?
Re: 2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 06 okt 2009, 15:30
door Steven
is een proefopstelling voor deze relatie, wat het doel is en hoeveel men wil aan en afhaken weet ik niet.
Re: 2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 06 okt 2009, 21:45
door TrainzDr3ver
Op de IC's tussen Luik en Quiévrain heb je dat toch ook, ik dacht dat die met 12 rijtuigen verkort werden tot 6 rijtuigen in Bergen

Re: 2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 06 okt 2009, 22:54
door overweg13
Dag
Je hebt nog wel meer voorbeelden: op de Ir Leuven - Kortrijk en dus ook op de IC Kortrijk - Oostende heb je ook zo'n combinatie. Verder inderdaad ook op de IC Schaarbeek - Moeskroen.
Ik ben toevallig vandaag in de namiddag in Luik rijtuigen gaan spotten. Zo zag het eruit voor de IC O: de liggende streepjes wijzen op de grens van de onderscheiden stellen.
485 4b+ 1a + 1bdx - 3b + 2a - 1 bdx
486 3b+ 2a + 1bdx - 4b + 1a + 1bdx
487 1a + 4b + 1bdx
488 1a + 4b + 1bdx - 1a + 1b + 1bdx
489 1a + 4b + 1bdx - 2a + 3b + 1bdx
464 1a + 4b + 1bdx
465 1a + 1b + 1bdx - 1a + 4b + 1bdx
466 2a + 3b + 1bdx - 1a + 4b + 1bdx
467 2a + 3b + 1bdx - 1a + 4b + 1bdx
Re: 2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 05 aug 2010, 22:45
door Molenbruch Y.
Dag,
Het is weeral een tijdje stil rond de IC O. Rijden in de huidige dienstregeling nog steeds zoveel samenstellingen met stuurstanden middenin de trein? En wordt er dan daadwerkelijk bij veel treinen aan- en afgekoppeld in Vorst? Je ziet soms namelijk treinen met een combinatie van 6 + 3 rijtuigen, die eigenlijk niet te lang zijn om in Nederland binnen te mogen. Is dat dan gewoon een manier om overtollige stuurstandrijtuigen te benutten?
Kortom, wie heeft een up-to-date lijstje als het bovenstaande?
Groeten,
Re: 2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 05 aug 2010, 23:52
door Darko
Molenbruch Y. schreef:Dag,
Het is weeral een tijdje stil rond de IC O. Rijden in de huidige dienstregeling nog steeds zoveel samenstellingen met stuurstanden middenin de trein? En wordt er dan daadwerkelijk bij veel treinen aan- en afgekoppeld in Vorst? Je ziet soms namelijk treinen met een combinatie van 6 + 3 rijtuigen, die eigenlijk niet te lang zijn om in Nederland binnen te mogen. Is dat dan gewoon een manier om overtollige stuurstandrijtuigen te benutten?
Kortom, wie heeft een up-to-date lijstje als het bovenstaande?
Groeten,
Ik heb dees jaar al verscheidene dagen gespot in leuven station en idd.. Die treinen rijden nog steeds zo rond.
Re: 2 keer I11 Bx in IC O's
Geplaatst: 06 aug 2010, 04:10
door Steven
tijdens de vakantie periode zijn op twee heen en twee terugritten na alle IC-O treinen afgeschaft tussen brussel en luik.