Pagina 1 van 1
Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 07 okt 2009, 20:10
door Infra
Onze nieuwste aanwinst, 2de dag opleiding te Aarschot.

Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 07 okt 2009, 21:42
door Robin
is de binnenkant niet 1 grote computer?
wel mooi
Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 08 okt 2009, 16:51
door Infra
tuurlijk,
voor analyse, werk, controle,....
................

big brother is watching.......

Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 08 okt 2009, 22:28
door 't Seinerke
Waw, chique speeltje...
Wat kan het allemaal ?
Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 09 okt 2009, 13:15
door OMC
Die heb ik dinsdag van FNND naar Lier zien voorbijrijden, leuk geluidje maakt ie
http://www.youtube.com/watch?v=XcWaqRF3LwM
Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 09 okt 2009, 14:38
door Infra
aan 't Seinerke, de machine waarvan de foto bovenaan op het topic staat is een 09-3x machine. 3x staat voor 3 dwarsliggers tegelijkertijd onderstoppen.
Met deze machine kan men enerzijds een analyse maken van de bestaande spoorgeometrie, deze bewerken en daarna de correcties aanbrengen in de zone die moet bewerkt worden. Anderzijds de theoretische geometrie terug in het spoor aanbrengen zodat.............er treinen aan alle confort kunnen rijden en................. er forums zoals deze bestaan
hoe dit allemaal aan elkaar gelinkt is en hoe de cyclus werkt is nogal ingewikkeld om dit even in een paar zinnetjes samen te vatten.
aan omc: mooi filmpje van de 08 475 4s van Lier maar dit is niet dezelfde machine als deze van de topic start
de 08-4s is een wisselonderstopper zoals hieronder, in dienst sinds juni09

Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 09 okt 2009, 15:18
door Infra
Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 10 okt 2009, 17:40
door 't Seinerke
Thumbs up voor de mannen en vrouwen van Infra !!!
Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 14 okt 2009, 10:26
door dentheo
Krijgen we dat ding al op lijn 12 volgend weekend ofzo ?
Prachtig toch, niet meer zo'n aarzelende beweging, alleen nog het karretje onderaan dat start en stopt.
Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 14 okt 2009, 17:26
door Infra
nee, nog te vroeg, of machine te laat gekomen?!?!
laten we eerst de mensen een degelijke opleiding bezorgen...
tenzij de 08-32 defect valt natuurlijk.
op 31/10 zal hij wel in kijkuit het spoor (oven een lengte van 800m) ongeveer 300mm moeten verleggen, de eerste maal sleurwerk

Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 14 okt 2009, 19:01
door dentheo
Infra schreef:nee, nog te vroeg, of machine te laat gekomen?!?!
laten we eerst de mensen een degelijke opleiding bezorgen...
tenzij de 08-32 defect valt natuurlijk.
op 31/10 zal hij wel in kijkuit het spoor (oven een lengte van 800m) ongeveer 300mm moeten verleggen, de eerste maal sleurwerk

Maakt men de bocht naar buiten iets groter om meer tussenruimte te hebben ?
Ik zie daar praktisch materieel voor een volledig nieuw perron in de wei liggen.
Is dat ongeveer het laatste karweitje voor de 160kmh ?
Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 14 okt 2009, 19:40
door Infra
inderdaad,
het zou gaan over een spoorverbreding voor de aanleg van een perron
Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 16 okt 2009, 11:53
door dentheo
Infra schreef:inderdaad,
het zou gaan over een spoorverbreding voor de aanleg van een perron
Er liggen al twee perrons, maar de afstand tussen de sporen moet aangepast. Ik weet niet of er één spoor opschuift of allebei de helft.
Zou samenhangen met verhoging baansnelheid naar 160 kmh. (20 cm meer ?)
De dwarsliggertrein kan het spoor opschuiven, maar een onderstopper ook denk ik.
Re: 09-3x Plasser&Theurer infrabel
Geplaatst: 16 okt 2009, 12:24
door Infra
dentheo schreef:Infra schreef:inderdaad,
het zou gaan over een spoorverbreding voor de aanleg van een perron
Er liggen al twee perrons, maar de afstand tussen de sporen moet aangepast. Ik weet niet of er één spoor opschuifd of allebei de helft.
Zou samenhangen met verhoging baansnelheid naar 160 kmh. (20 cm meer ?)
De dwarsliggertrein kan het spoor opschuiven, maar een onderstopper ook denk ik.
inderdaad ... een NIEUW perron.
het hoe, waaraan en waarom moet ik verschuldigd blijven, ben daar nog ver van weg, eerst nog lijn 4, neerpelt, aarschot, herselt, olen, geel, mechelen,......en 31/10 daar rond 14h kijkuit.
als het niet te ver is kan je altijd dan komen kijken om te zien wat er juist moet gebeuren
