Pagina 1 van 25
En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 11:08
door Joris
Hallo,
Zie:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... mber.dhtml
Men wil staken van 04/11 22u tot 05/11 22u. Het was alweer lang geleden...
De reden is de filialisering van B-Cargo (bizar, dat is toch al gebeurd? IFB/Xpedis/RailForce)...
Nuja, laat ze maar staken, dat zijn weer minder personeelskosten voor B-Cargo...
Groeten,
Joris De Mol
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 11:11
door Joris
Hallo,
Overigens: elke donderdag staken: voel ik hier een 'sorrypass' in de lucht hangen?
Groeten,
Joris De Mol
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 11:14
door PowerNRJ
gelukkig dat die staking tijdens de vakantie gebeurt
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 11:29
door railtravelmanager

waarom wordt het reizigersverkeer wederom gegijzeld, honderden reizigers zien hun citytrip of zakenreis niet doorgaan omdat men bij goederenverkeer wil staken ... kan weinig begrip opbrengen voor deze sociale acties ...
Joris schreef:Hallo,
Zie:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... mber.dhtml
Men wil staken van 04/11 22u tot 05/11 22u. Het was alweer lang geleden...
De reden is de filialisering van B-Cargo (bizar, dat is toch al gebeurd? IFB/Xpedis/RailForce)...
Nuja, laat ze maar staken, dat zijn weer minder personeelskosten voor B-Cargo...
Groeten,
Joris De Mol
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 11:34
door wooter
PowerNRJ schreef:gelukkig dat die staking tijdens de vakantie gebeurt
Ja, want in de treinen zitten enkel scholieren en studenten......
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 11:42
door Joris
Hallo,
wooter schreef:PowerNRJ schreef:gelukkig dat die staking tijdens de vakantie gebeurt
Ja, want in de treinen zitten enkel scholieren en studenten......
Correctie: Studenten hebben geen verlof.
Groeten,
Joris De Mol
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 11:58
door Steven
Het bericht is vrij onduidelijk of het om een staking bij B-cargo gaat dan wel bij heel het spoor. Gemeenschappelijk vakbondsfront is te verstaan als alle erkende vakbonden. B cargo is een deel van de nmbs, dus daar is geen afzonderlijke vakbondsafdeling in gemaakt.
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 12:02
door Joris
Hallo,
Als ze enkel staken bij B-Cargo weet ik niet of dat zo veel succes zou hebben...
Groeten,
Joris De Mol
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 12:03
door odul
Was er geen CAO overeenkomst tussen de NMBS en de vakbonden dat er niet meer gestaakt zou worden in ruil voor 'opslag'?
Gaat die derde opslag volgend jaar in juni dan nog door?
En waarom het reizigersverkeer lam leggen voor B-Cargo.
Ik zou denken dat B-cargo, die al een aparte afdeling van de NMBS is zelf gaat staken.
Is het ook niet dat B-Cargo al deels door de privé gerund wordt?
Als B-Cargo staakt, raakt men de bedrijven, die mijn inziens meer druk kunnen uitoefenen op de regering dat die pendelaar die voor die één dag wel een alternatief zal zoeken.
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 12:06
door Shrek
Steven schreef:B cargo is een deel van de nmbs, dus daar is geen afzonderlijke vakbondsafdeling in gemaakt.
En dat zou wel eens mogen gebeuren...

Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 12:11
door Bart
odul schreef:Was er geen CAO overeenkomst tussen de NMBS en de vakbonden dat er niet meer gestaakt zou worden in ruil voor 'opslag'?
Daar heb ik nooit iets van gehoord.
De overeenkomst was, dat het vakbondsfront wilde stakingen niet meer zouden steunen.
Deze staking is een aangekondigde staking, die binnen de voorziene termijn is aangekondigd.
De NMBS is nu aan zet, om te onderhandelen met de vakbonden, om tot een akkoord te komen, zodat de staking kan opgeschort worden.
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 12:13
door dcr
Bart schreef:odul schreef:Was er geen CAO overeenkomst tussen de NMBS en de vakbonden dat er niet meer gestaakt zou worden in ruil voor 'opslag'?
Daar heb ik nooit iets van gehoord.
De overeenkomst was, dat het vakbondsfront wilde stakingen niet meer zouden steunen.
Deze staking is een aangekondigde staking, die binnen de voorziene termijn is aangekondigd.
De NMBS is nu aan zet, om te onderhandelen met de vakbonden, om tot een akkoord te komen, zodat de staking kan opgeschort worden.
Hoe willen de vakbonden de financiële put bij B-cargo oplossen?
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 12:33
door stefanic
grappig: 'vakbonden' en 'oplossen' in één zin...
De B-Cargo-Titanic is stevig aan 't zinken en in plaats van te redden wat er te redden valt, gaan ze nog wat reddingsboten en zwemvesten kapotmaken... En als het even kan de klanten van zusterschip NMBS-Mobility ook nog treiteren.
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 12:40
door JayBeeke
Tutut, laat ons 1 ding duidelijk stellen: het management van B Cargo heeft de situatie ook serieus laten ontsporen (heh, wat leuk)... Helaas zullen die mensen altijd buiten schot blijven.
mvg!
JJN
PS: Die nog steeds op een SN Brussels Railways-scenario hoopt

Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 27 okt 2009, 12:54
door Shrek
Niet alleen het management maar ook de vakbonden hebben hier schuld aan! Door steeds te weigeren flexibeler te werken was b-cargo veel minder efficiënt dan de concurrentie...
Nu de gevolgen van slecht management EN irrationele vakbonden duidelijk worden wil men de collegas van de reizigers misbruiken om nog wat geld van de staat los te prutsen
Ik vind dat het personeel reizigers zich moet verzetten tegen deze gang van zaken en niet mag ingaan op de stakingsaanvraag
