weet iedereen of jullie wat dat voor een locomotief is? Hij staat in Raeren.

met vriendelijke groeten
Dirk
Op het eerste zicht lijkt het er misschien op, maar dit is het totaal niet.Stef schreef:Is dat geen oude 83 of 84 reeks?
Op 22 juli jl was ik in Raeren en heb deze foto gemaakt:tt44ta46 schreef:Toen ik daar 2 jaar geleden was stond deze loc daar ook al, het is een smalspoorloc, van dezelfde conceptie als de 2400-en, maar het is er geen. Weet alleen niet wat de roots van de loc zijn.
Het is idd geen ex - 2400, er zijn o.a. (minimale) verschillen in de kleurstellingen. Het gaat om een licensiebouw o.b.v. de 2400'en voor een Frans privé - maatschappij (er is ooit een uitgebreid artikel over verschenen in Rail Magazine). Wat ze in Raeren doen weet ik niet, wellicht ombouw naar normaalspoor voor verdere verkoop.tt44ta46 schreef:Toen ik daar 2 jaar geleden was stond deze loc daar ook al, het is een smalspoorloc, van dezelfde conceptie als de 2400-en, maar het is er geen. Weet alleen niet wat de roots van de loc zijn.
Hmmm...als iemand een vraag stelt, dan is het niet handig om antwoorden te geven die niet op enig vorm van feit gebaseerd zijn. Het gaat niet om licensiebouw en ook niet om een Franse privé maatschappij.Joeri schreef:Het is idd geen ex - 2400, er zijn o.a. (minimale) verschillen in de kleurstellingen. Het gaat om een licensiebouw o.b.v. de 2400'en voor een Frans privé - maatschappij (er is ooit een uitgebreid artikel over verschenen in Rail Magazine). Wat ze in Raeren doen weet ik niet, wellicht ombouw naar normaalspoor voor verdere verkoop.
In Raeren bevindt zich verder ook nog een andere lok van dit standaard Alsthom ontwerp voor een BB diesel: deze is te zien op die andere foto van Bibke naast de 51.Brossel schreef:De NS serie 2400 is gebouwd door Alsthom in de jaren 1950. Het ontwerp was van Alsthom zelf en betrof een lijn van gestandaardiseerde diesellocomotieven ontworpen voor diensten in de Franse koloniale spoorwegnetten in met name Afrika.