Pagina 1 van 1

Tender levering van vier diesellocomotieven is cancelled

Geplaatst: 27 nov 2009, 11:33
door Knipex
Tender voor Opdracht voor levering van vier diesellocomotieven en 40 personenwagons voor de Stedelijke Spoorwegen van Kinshasa - DR CONGO werd geanuleerd

ted.europa.eu

---------
DRC650: Opdracht voor levering van vier diesellocomotieven en 40 personenwagons voor de Stedelijke Spoorwegen van Kinshasa - DR CONGO.

met levering in die havenfaciliteiten van Onatra in de haven van Matadi
vier (4) lijndiesellocomotieven van 800 tot 1 200 KW, van het type BB voor een spoorwijdte van 1067 mm en van,
— veertig (40) personenwagons met tweeassig draaistel voor een spoorwijdte van 1 067 mm.
Het geleverde materiaal is gerehabiliteerd materiaal (tweedehands).
---------
De opdracht werd geannuleerd

Re: Tender levering van vier diesellocomotieven is cancelled

Geplaatst: 27 nov 2009, 17:17
door Shrek
waren dat de aangepaste 55ers? :)

Re: Tender levering van vier diesellocomotieven is cancelled

Geplaatst: 27 nov 2009, 21:38
door Joris
Hallo,
Waren die 55'ers niet voor Congo Brazaville ipv de DR Congo?
Groeten,
Joris De Mol

Re: Tender levering van vier diesellocomotieven is cancelled

Geplaatst: 30 nov 2009, 13:44
door melle
Waw, ik wist niet dat er daar nog rijdende treinen waren...

Re: Tender levering van vier diesellocomotieven is cancelled

Geplaatst: 14 sep 2025, 17:09
door joverwimp
De spoorlijn Kinshahsa-Matadi was buiten gebruik voor passagiers sinds 2020. Met het goederenvervoer was het niet veel beter na een ontsporing in 2021 met dodelijke gevolgen. De 365 km lange lijn werd vernieuwd en heropend op 5 september. Er rijden 7 wagons KiHa 183, 2 KiHa 183en 1 VIP KiRo 182; ze waren vroeger in gebruik bij JR Hokkaido en werden gemoderniseerd.
Bij deze gelegenheid werd ook aangekondigd dat het spoorverkeer in Kinshasa binnenkort herneemt. Later volgt de lijn Kinshasa-Est - luchthaven
N’djili en Kinshasa-Est - Kitambo magasin (Kinshasa-Ouest).

Re: Tender levering van vier diesellocomotieven is cancelled

Geplaatst: 14 sep 2025, 17:53
door jan_olieslagers
Het herstellen/reviseren van de lijn zal wel met Chinees kapitaal gebeurd zijn, zeker, en allicht ook met Chinese technologie en werkkrachten?
Met het beetje zicht dat ik op dat land heb, houd ik mijn adem niet in voor verdere vooruitgang; maar als deze lijn terug actief is dan is het toch al dat.