!! Sociale actie !!
Door een sociale actie in Bergen is het treinverkeer op de volgende lijnen ernstig verstoord :
- Lijn 125 Luik-Guillemins - Namen
- Lijn 130 Charleroi - Namen
- Lijn 112 La Louvière - Charleroi
- Lijn 116 La Louvière - Manage
- Lijn 118 La Louvière - Bergen
- Lijn 96 Brussel-Zuid - Quévy
- Ligne 97 Bergen - Quiévrain
- Lijn 78 Saint-Ghislain - Tournai
Sommige treinen zijn afgeschaft.
- De dienstregeling in station van Bergen is volledig onderbroken.
Staking in bergen
-
Staking in bergen
In bergen hebben ze blijkbaar het treinverkeer platgelegd, bron: railtime

Re: Staking in bergen
Een wilde staking, en geen deftige communicatie over de redenen. Ben ik de enige die vind dat er sancties moeten volgen?
Volgens Le Soir klagen de treinbestuurders over de werkdruk en het gebrek aan veiligheid na het treinongeval in Bergen.
Laatst gewijzigd door Adler op 09 dec 2009, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry, maar voor een staking zijn er bepaalde geplogendheden. Een stakingsaanzegging, bijvoorbeeld, en een duidelijke communicatie waarover er wordt gestaakt. Ik ben al allergisch voor 'wilde' stakingen, en hun 'redenen' overtuigen me niet.
Zeker, er is een zekere werkdruk, maar geloven ze nu echt dat ze de enigen zijn? Of zelfs nog maar de zwaarst getroffenen zijn? Dat de 'onveiligheid' erbij wordt gesleurd overtuigt me nog meer dat elke reden goed was om de boel nog eens grondig plat te leggen.
Zeker, er is een zekere werkdruk, maar geloven ze nu echt dat ze de enigen zijn? Of zelfs nog maar de zwaarst getroffenen zijn? Dat de 'onveiligheid' erbij wordt gesleurd overtuigt me nog meer dat elke reden goed was om de boel nog eens grondig plat te leggen.
En dat in de voorbije 100 jaar het spoorvervoer toch relatief veilig heeft gehouden. Als de beveiliging beter wordt, dan zaml ook de aandacht slapper worden, en dan staan we nog altijd even ver, want vroeg of laat faalt elk systeem.fitnessboy schreef:en gelijk hebben ze ,
een systeem uit jezus tijd waar we nog mee rijden
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Onzin, op alle wegen tellen de borden en liggen er nooit krokos...fitnessboy schreef:en gelijk hebben ze ,
een systeem uit jezus tijd waar we nog mee rijden
En die snelheidsreductie is daar al lang..
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Het verschil is natuurlijk dat treinen een langere remweg hebben dan auto's, bovendien kunnen ze niet uitwijken. Potentieel is dit sowieso gevaarlijker (zeker gezien er in treinen dan nog meer mensen zitten dan in auto's).
En toch... Ik kan maar groen lachen, sinds maandag alweer 2 keer meer dan 5 minuten vertraging gehad op 5 ritten, en voor vanavond ziet het er niet goed uit.
mvg
JJN
mvg
JJN
Oplossing: Koop een auto en ga 3u in u neuspeuteren op de autostrade in de file dan kan je niet klagen dat je telaat komt op het werk/school wegens vertraging van de treinJayBeeke schreef:En toch... Ik kan maar groen lachen, sinds maandag alweer 2 keer meer dan 5 minuten vertraging gehad op 5 ritten, en voor vanavond ziet het er niet goed uit.
mvg
JJN

Alles heeft zijn voor en nadelen. Of het personeel nu staakt of niet de klagers zullen altijd wel iets uit hun duim zuigen voor te kunnen klagen.dekooiker schreef:Alsof die uitleg een staking minder erg maakt!
Staking is een goed recht maar de manier erop kan inderdaad veel beter.
I.V.M. de vertragingen, ik sta liever 20min langer op het perron dan 3u op den E40 vast te staan vanaf Aflegem tot Brussel. Ok het is niet tof vertraging hebben maar het is alle sinds beter dan de file's.
Ik dacht dat er met de vakbonden afspraken waren gemaakt om GEEN spontane stakingen meer toe te laten, in ruil werd er geen minimale dienstverlening ingevoerd.
De vakbonden zijn duidelijk geen betrouwbare partners
De vakbonden zijn duidelijk geen betrouwbare partners

Trouwens ze zetten op Railtime "Sociale acites", maar ik blijf het asociale acties vinden.
Zeker zo'n wilde, onaangekondigde staking over iets dat NIET sinds vandaag gewijzigd is.
Zeker zo'n wilde, onaangekondigde staking over iets dat NIET sinds vandaag gewijzigd is.