Pagina 1 van 4
Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 26 dec 2009, 15:12
door Fles
Die site gaat echt steeds verder achteruit, het is niet te geloven
Kan IEMAND mij, vandaag nog, vertellen hoeveel geld een standaard retourtje Geraardsbergen - Edingen kost? Dus 2e klas, vol tarief. Ik ben ook zeer benieuwd hoe u tot uw antwoord komt! Dank!
Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 26 dec 2009, 15:21
door Fles
Ik heb nog meer aan de inspanningen van een hobbyist uit Tsjechië dan aan de NMBS zelf:

Schande, NMBS, ga je schamen. Faalbedrijf

Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 26 dec 2009, 15:46
door Dietrich
Geen idee waar het tegenwoordig staat, maar ik ga direct naar "Sefora":
http://sefora.b-rail.be/sefora/Sefora/b ... t&langue=1
Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 26 dec 2009, 15:51
door Fles
Los van het feit dat dat al veel te omslachtig is, krijg ik voor elke reis die ik plan, in elke webbrouwser, iets wat men een "Resultaat" noemt:

Schiet lekker op zo, vind je niet?

Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 26 dec 2009, 16:07
door Fles
Oh, als je gaat doen alsof je online een ticket wilt bestellen kan het ineens wel.

Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 26 dec 2009, 17:39
door Kristofke
het probleem is dat er tegenwoordig een tussenstap zit met die zogezegde "Sefora"
als je vroeger klikte op de link met "hoeveel kost deze reis"
dan kreeg je gewoonweg meteen de prijs te zien zoals je dat nu na enkele extra stappen te zien krijgt
bovendien mateloos ergerlijk dat bij het opvragen van de prijs vanuit de dienstregelingopzoeking je de vertrek en aankomst wéér moet invullen
en de site werkt ook niet op een iPhone
Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 26 dec 2009, 18:40
door Fles
Kristofke schreef:het probleem is dat er tegenwoordig een tussenstap zit met die zogezegde "Sefora"
als je vroeger klikte op de link met "hoeveel kost deze reis"
dan kreeg je gewoonweg meteen de prijs te zien zoals je dat nu na enkele extra stappen te zien krijgt
bovendien mateloos ergerlijk dat bij het opvragen van de prijs vanuit de dienstregelingopzoeking je de vertrek en aankomst wéér moet invullen
Dat ook, maar als je dan al vloekend en zuchtend dat OPNIEUW gedaan hebt, krijg je gewoon geen prijsinfo

Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 29 dec 2009, 10:26
door Adler
Fles schreef:Kristofke schreef:het probleem is dat er tegenwoordig een tussenstap zit met die zogezegde "Sefora"
als je vroeger klikte op de link met "hoeveel kost deze reis"
dan kreeg je gewoonweg meteen de prijs te zien zoals je dat nu na enkele extra stappen te zien krijgt
bovendien mateloos ergerlijk dat bij het opvragen van de prijs vanuit de dienstregelingopzoeking je de vertrek en aankomst wéér moet invullen
Dat ook, maar als je dan al vloekend en zuchtend dat OPNIEUW gedaan hebt, krijg je gewoon geen prijsinfo

Ik heb dat inderdaad ook al gehad dat dat scherm niets laat zien.
Soms werkt het, soms niet, totaal onvoorspelbaar, maar dat is met de meeste zaken zo bij de NMBS.
Voor een retourtje Geraardsbergen-Edingen krijg ik nu wel een prijs van 5,60 euro, dat klopt dus niet met die Tsjechische site hierboven.
Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 29 dec 2009, 11:35
door FLV-FGSP
Adler schreef:Voor een retourtje Geraardsbergen-Edingen krijg ik nu wel een prijs van 5,60 euro, dat klopt dus niet met die Tsjechische site hierboven.
Die Tsjechische site geeft de TCV-prijzen, dus de internationale. Het gewone binnenlandse tarief ligt gelukkig lager.
Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 30 dec 2009, 08:11
door treinbruno
Ik heb nog meer aan de inspanningen van een hobbyist uit Tsjechië dan aan de NMBS zelf
die site is gewoon van de CD hoor, ze hebben daar wel nog meer handige sites

Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 30 dec 2009, 12:26
door Steven
windows brol

. Zoals bij vele bedrijven is ook bij de NMBS veel op windows gericht. Kan je onmogelijk een stabiel systeem noemen (zegt een fiere gebruiker van zijn stabiele mac

).
Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 30 dec 2009, 20:07
door 13'erke
Steven schreef:windows brol

. Zoals bij vele bedrijven is ook bij de NMBS veel op windows gericht. Kan je onmogelijk een stabiel systeem noemen (zegt een fiere gebruiker van zijn stabiele mac

).
Aj, hij is daar weer ze, stoefer

.
Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 06 jan 2010, 07:13
door Adler
Steven schreef:windows brol

. Zoals bij vele bedrijven is ook bij de NMBS veel op windows gericht. Kan je onmogelijk een stabiel systeem noemen (zegt een fiere gebruiker van zijn stabiele mac

).
Dat die prijsinfo pagina vaak geen informatie geeft, heeft niets met het besturingssysteem te maken.
Er zijn in de loop der jaren heel veel websites ontstaan bij de NMBS zoals de hoofdsite, de treinplanner, de prijsinfo, de site om tickets te bestellen, enz.
Al die sites moet men nu aan mekaar linken en dat lukt blijkbaar niet zo goed.
Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 06 jan 2010, 10:20
door jan_olieslagers
Steven schreef: Zoals bij vele bedrijven is ook bij de NMBS veel op windows gericht.
Dat valt nog goed mee, vooral de echt bedrijfskritische toepassingen draaien wel op solide platformen. Bv. Loketapplicaties Sabin op VMS, Lisa op Linux. De meeste databases op Solaris, enkel de DB van IBIS helaas op SQL-server. Een aantal administratieve applicaties wordt thans gemigreerd van mainframe naar Unix.
Re: Website NMBS faalt harder en harder
Geplaatst: 06 jan 2010, 12:12
door Steven
In dit geval was het op internettoepassingen bedoeld he jan
