Pagina 1 van 2
L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 10 jan 2010, 12:35
door Steve
Ik grijp de volgende post aan:
260689 schreef:
De L trein Gent-Brugge word standaard door 1 en sommige door 2 AM96 gereden (is gekoppeld met IR trein naar Brussel-Zuid).
... omdat ik het toch altijd vreemd blijf vinden om een MS96, hoofdzakelijk IC-materieel, te zien rijden op een dergelijk klein L'etje. Hij is dan wel gekoppeld aan de IR Gent - Luchthaven, maar zelfs die IR heeft veel meer weg van een L als je al z'n stopplaatsen bekijkt. En dat terwijl je op sommige IC-verbindingen tegelijkertijd een klassiekje ziet rijden.
Welke soortgelijke, op het eerste gezicht onlogische materieelinzetten zijn er nog zo? Dus ik heb het wel degelijk over voorziene en geen onverwacht gewijzigde samenstellingen. Ik heb in hetzelfde genre al MS96 gezien op de L Aarlen - Ciney in het weekend, maar geen idee of dat normaal is en of het tijdens de week ook geldt op de L-treintjes Aarlen-Libramont/Namen.
Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 10 jan 2010, 13:09
door Dietrich
Op de IC L rijdt er 's avonds een trein met klassiekjes.

Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 10 jan 2010, 13:14
door Steven
Op de luchthaven tracht men nu zoveel als mogelijk( zover men die regel nog wil nastreven natuurlijk) materiaal in te zetten met gesloten wc systeem. Daardoor dat je ook een deel van de IR naar Landen/De Panne met MS96 ziet rijden.
Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 10 jan 2010, 13:36
door Steve
Steven schreef:Op de luchthaven tracht men nu zoveel als mogelijk( zover men die regel nog wil nastreven natuurlijk) materiaal in te zetten met gesloten wc systeem. Daardoor dat je ook een deel van de IR naar Landen/De Panne met MS96 ziet rijden.
Dan is er sowieso nog veel werk aan de winkel, want een groot deel van de IR-i wordt nog steeds met Break gereden. En dan heb ik het nog niet eens over ale klassiekjes die sinds enige jaren opnieuw naar de luchthaven gaan, terwijl het vroeger systematisch Breaks waren (maakt qua wc-systeem weinig uit, maar toch).
Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 10 jan 2010, 14:00
door Steven
dat weet ik dat er nog werk aan is, maar ze hebben allicht de opdracht onderschat, eens de breaks allemaal nieuw zijn is het minder een probleem maar om met de huidige toestand alles met MS96 of M6 te doen naar de luchthaven zou ten koste gaan van materieel op andere verbindingen vrees ik.
Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 10 jan 2010, 14:06
door Stef
Dietrich schreef:Op de IC L rijdt er 's avonds een trein met klassiekjes.

Dat geldt dan alleen voor de kortere ritten van bv. FSN naar Dendermonde (rit van een half uur). De breaks worden steeds ingezet wanneer het volledige traject moet worden afgelegd.
Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 10 jan 2010, 14:09
door treinbruno
Nee hoor, 2317 (aankomst Lokeren 20u18, uit Poperinge) en 2344 (vertrek Lokeren 21u44, naar Kortrijk) zijn tijdens de week ook altijd met 2 klassiekjes

Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 10 jan 2010, 14:23
door Steven
inderdaad er zijn een paar volledige ritten van IC L die volledig met klassiekjes gedaan worden. Die komen hier in Merchtem langs rond 22u15

richting Brussel.
Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 10 jan 2010, 15:01
door Robin
de eerste L trein Essen - Antwerpen rijd ook met een 96, deze rijd als IC door naar schaarbeek dacht ik.
Savonds komt die terug, L trein van 21hr35 te a'pen centraal
Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 10 jan 2010, 15:53
door LML
Een andere 'vreemde samenstelling', toekomstgericht althans:
Ik zou er niet van verschieten wanneer de Desiro ML (die vanaf 2011 of 2012) op de sporen komt, ze zullen ingelegd worden voor IC-diensten. Al is dit qua materieel een ideale trein om CR- of L-diensten te rijden: snel optrekken, snel afremmen.
Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 10 jan 2010, 16:12
door Steven
de desiro ML moet je bezien in drie schijven. De eerste 95 zijn voor het gen bedoeld en dus laat ons hopen dat ze ze daar ook echt gebruiken. De volgende schijf van 90 (OF 95) zijn tweespanningsstellen. Die zou je dus eerder moeten zien op verbindingen die twee spanningen nodig hebben en dat zal dan vooral naar het zuiden des lands gaan het zijn pas de resterende stellen die ook gewoon enkel spanning zijn en in de rest van het land zullen gebruikt worden.
Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 11 jan 2010, 19:09
door HLE 2302
LML schreef:Een andere 'vreemde samenstelling', toekomstgericht althans:
Ik zou er niet van verschieten wanneer de Desiro ML (die vanaf 2011 of 2012) op de sporen komt, ze zullen ingelegd worden voor IC-diensten. Al is dit qua materieel een ideale trein om CR- of L-diensten te rijden: snel optrekken, snel afremmen.
MS 96 trekt ook heel goed op ... afremmen ook.
Greetz 2302.
Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 11 jan 2010, 19:54
door 13'erke
HLE 2302 schreef:LML schreef:Een andere 'vreemde samenstelling', toekomstgericht althans:
Ik zou er niet van verschieten wanneer de Desiro ML (die vanaf 2011 of 2012) op de sporen komt, ze zullen ingelegd worden voor IC-diensten. Al is dit qua materieel een ideale trein om CR- of L-diensten te rijden: snel optrekken, snel afremmen.
MS 96 trekt ook heel goed op ... afremmen ook.
Greetz 2302.
Vandaag op de IR fgsp-fbn in een klassiekje gezeten, en deze is er wel in geslaagd waar een 96 in de laatste 4 weken dat ik een deze relatie nam niet in kon slagen: op tijd aankomen!
Deze ochtend was dat wel even anders, capaciteit genoeg, maar met die omleidingen wel weeral

een vertraging van 15min.
Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 12 jan 2010, 19:16
door HLE 2302
13'erke schreef:HLE 2302 schreef:LML schreef:Een andere 'vreemde samenstelling', toekomstgericht althans:
Ik zou er niet van verschieten wanneer de Desiro ML (die vanaf 2011 of 2012) op de sporen komt, ze zullen ingelegd worden voor IC-diensten. Al is dit qua materieel een ideale trein om CR- of L-diensten te rijden: snel optrekken, snel afremmen.
MS 96 trekt ook heel goed op ... afremmen ook.
Greetz 2302.
Vandaag op de IR fgsp-fbn in een klassiekje gezeten, en deze is er wel in geslaagd waar een 96 in de laatste 4 weken dat ik een deze relatie nam niet in kon slagen: op tijd aankomen!
Deze ochtend was dat wel even anders, capaciteit genoeg, maar met die omleidingen wel weeral

een vertraging van 15min.
Bij een klassiekje hangt dat serieus af van stel tot stel ... der zitten stellen tussen die super goed optrekken & afremmen ... stellen die gewoon optrekken en afremmen ... en dan stellen die gewoon optrekken maar verschrikkelijk slecht remmen ...
Greetz 2302.
Re: L-treinen met MS96 en andere "vreemde" samenstellingen
Geplaatst: 12 jan 2010, 19:57
door Kalimero
De stoptrein Hasselt-Leuven is ook vaak AM96.