De kusttram ondergaat de ene verandering na de andere
Geplaatst: 05 jun 2006, 15:10
Veelal als ik de kusttram neem, hebben ze er wel iets aan veranderd, hier zijn de veranderingen die ik allemaal gezien heb, sinds dat ik hem de eerste keer genomen:
1. Het plaatsen van een derde tussenrijtuig bij de tweedelige trams.
2. Het plaatsen van een ruitenwisser aan de achterkant van de tram (zodat ze er mee achteruit kunnen rijden bij regenweer).
3. Het vervangen van de rolaanduiding vanboven aan de tram door een display (voor aan te duiden naar de tram gaat).
4. Het wegnemen van de koppeling vanachter bij sommige trams en dan ook de lichten vervangen.
5. Het vervangen van de belletjes voor een halteaanvraag mee te doen (eerst waren het ronde, bruine knopen. Nu zijn ze geel, zoals in een bus).
6. Het vervangen van voorbumper en dan vanvoor een bortje met daarop 'kusttram' gehangen, wat ook mooier is.
7. Het hangen van stickers voor aan te tonen waar de rol en kinderwagens kunnen opstappen.
8. Het vervangen van de knoppen om de deuren te openen.
9. Het vervangen van die borden die de haltes en de zone's aanduiden. Dit hebben ze onlangs in de 6036 gedaan, ze hebben nu de volledige reisweg aan ene kant gehangen en hetzelfde aan de andere kant, wel is waar in omgekeerde richting. Niet zoals vroeger, dat aan de ene kant 2 keer Oostende-De Panne stond, en aan de andere kant 2 keer Oostende-Knokke. Het oogt ook mooier.
Het zal allemaal we een belang hebben, maar ze ondergaan toch veel veranderingen. De klassiekskes van de NMBS ondergaan nog niet eens zoveel veranderingen, en zeker niet op zo'n korte tijd.
1. Het plaatsen van een derde tussenrijtuig bij de tweedelige trams.
2. Het plaatsen van een ruitenwisser aan de achterkant van de tram (zodat ze er mee achteruit kunnen rijden bij regenweer).
3. Het vervangen van de rolaanduiding vanboven aan de tram door een display (voor aan te duiden naar de tram gaat).
4. Het wegnemen van de koppeling vanachter bij sommige trams en dan ook de lichten vervangen.
5. Het vervangen van de belletjes voor een halteaanvraag mee te doen (eerst waren het ronde, bruine knopen. Nu zijn ze geel, zoals in een bus).
6. Het vervangen van voorbumper en dan vanvoor een bortje met daarop 'kusttram' gehangen, wat ook mooier is.
7. Het hangen van stickers voor aan te tonen waar de rol en kinderwagens kunnen opstappen.
8. Het vervangen van de knoppen om de deuren te openen.
9. Het vervangen van die borden die de haltes en de zone's aanduiden. Dit hebben ze onlangs in de 6036 gedaan, ze hebben nu de volledige reisweg aan ene kant gehangen en hetzelfde aan de andere kant, wel is waar in omgekeerde richting. Niet zoals vroeger, dat aan de ene kant 2 keer Oostende-De Panne stond, en aan de andere kant 2 keer Oostende-Knokke. Het oogt ook mooier.
Het zal allemaal we een belang hebben, maar ze ondergaan toch veel veranderingen. De klassiekskes van de NMBS ondergaan nog niet eens zoveel veranderingen, en zeker niet op zo'n korte tijd.