Ongeval in haven van Antwerpen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Ongeval in haven van Antwerpen

Bericht door Adler »

De toevoer van en naar de haven van Antwerpen is geblokkeerd door een ongeval.
Op de Noorderlaan is een vrachtwagen gegrepen door een trein.
Er vielen geen gewonden, maar het spoor en de vrachtwagen zijn zwaar beschadigd.
Bovendien ligt de volledige tabaklading van de vrachtwagen verspreid over de weg.
Ook het spoorverkeer zal nog enige tijd hinder ondervinden.
De sporen zijn ernstig beschadigd.

Bron: VRT
Hobbes

Re: Ongeval in haven van Antwerpen

Bericht door Hobbes »

Weer een camionchauffeur die dacht dat die rode knipperlichten straatversiering waren?
Asterix

Bericht door Asterix »

Niet te snel oordelen!! Onlangs tweemaal op korte tijd in havengebied passerende trein zonder werkende OW-beveiliging!
stefanic

Bericht door stefanic »

Hobbes, foei toch: ge weet het ondertussen toch wel: de NMBS is altijd schuldig tot het tegendeel bewezen is, zoals Jeroen komt te zeggen :twisted: :twisted:
spoorwegrealist
Steven

Bericht door Steven »

Aan het aantal keer dat vroeger de slagbomen werden afgereden op Scheldelaan (straat die vergelijkbaar is met Noorderlaan in de haven) weet je ook genoeg. De slagbomen werden gewoon niet meer vervangen, de laatste keer ik er kwam was het gewoon een overweg met lichten en geen slagbomen. (weet niet of die situatie nu nog juist is).
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

stefanic schreef:Hobbes, foei toch: ge weet het ondertussen toch wel: de NMBS is altijd schuldig tot het tegendeel bewezen is, zoals Jeroen komt te zeggen :twisted: :twisted:
>Denk dat het omgekeerd is ... volgende tekst komt uit de wegcode

"De weggebruiker die een overweg nadert moet dubbel voorzichtig zijn teneinde alle ongevallen te voorkomen: wanneer het een overweg is zonder slagbomen of zonder verkeerslichten, of wanneer deze lichten niet werken, mag de weggebruiker zich slechts op de overweg begeven na er zich van vergewist te hebben dat geen enkel spoorvoertuig nadert. "

Dus zelfs als de signalisatie het niet doet is het aan de weggebruiker om ervoor te zorgen dat er geen aanrijding kan gebeuren ...
Steven

Bericht door Steven »

De wegcode kennen, allez wie kent die nu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
stefanic

Bericht door stefanic »

2012 schreef:
stefanic schreef:Hobbes, foei toch: ge weet het ondertussen toch wel: de NMBS is altijd schuldig tot het tegendeel bewezen is, zoals Jeroen komt te zeggen :twisted: :twisted:
>Denk dat het omgekeerd is ...
Natuurlijk. Het was dan ook EXTREEM ironisch bedoeld. Als je sommige andere topics en de kranten leest is NMBS en alleen de NMBS de schuld van alle wereldleed.
spoorwegrealist
Shrek

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:Niet te snel oordelen!! Onlangs tweemaal op korte tijd in havengebied passerende trein zonder werkende OW-beveiliging!
Dan nog heeft de trein toch voorrang?
Zelfs het witte licht staat voor "eerst uitkijken, dan doorrijden" (anders was het groen geweest) :wink:
Asterix

Bericht door Asterix »

Awel, ik wil wel eens in de auto met jullie meerijden, zie :) Zeker als de OW na een scherpe bocht ligt...
Shrek

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:Awel, ik wil wel eens in de auto met jullie meerijden, zie :) Zeker als de OW na een scherpe bocht ligt...
Een scherpe bocht is toch absoluut geen reden om niet uit te kijken :shock: als ik een overweg nader waarvan het witte licht niet werkt dan stop ik vlak voor de sporen en kijk ik eerst hoor, en dat zou iedereen moeten doen. Als een gehaaste vrachtwagenchauffeur dat niet doet is het volledig zijn eigen schuld als hij onder een trein beland.
Steven

Bericht door Steven »

aan een overweg aanschuiven = wachten tot ik de overweg volledig kan overrijden, achter mij kunnen ze toeteren zoveel ze willen. Aan de meeste overwegen vertraag ik altijd, ze liggen toch slecht ;-)
Trammist

Bericht door Trammist »

foto van GVA
Afbeelding
Asterix

Bericht door Asterix »

Dus ook op een overweg zonder voorziening van een wit maanlicht?
Shrek

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:Dus ook op een overweg zonder voorziening van een wit maanlicht?
Natuurlijk, het blijft een trein he :o
Plaats reactie