Brand in spoorwegberm Leuven-Mechelen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Brand in spoorwegberm Leuven-Mechelen

Bericht door Patrick »

do 08/06/06 - Het spoorverkeer tussen Leuven en Mechelen is vanmiddag een tijdlang onderbroken geweest omdat de berm in Haacht op verschillende plaatsen vuur had gevat.
De brandweerkorpsen van Leuven en Mechelen werden opgeroepen om de brand te bestrijden.
Het vuur werd veroorzaakt door gensters van een defecte rem van een treinstel. Die gensters hebben het droge gras van de berm doen ontbranden.
Het treinverkeer rijdt weer normaal, maar reizigers moeten rekening houden met een vertraging tot twintig minuten.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
260689
Berichten: 3747
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Ik vraag me af doorwat die ongevallen enzo veroorzaakt worden.
Het is goe weer en er gebeuren meer en meer ongevallen.
1607

Bericht door 1607 »

260689 schreef:Ik vraag me af doorwat die ongevallen enzo veroorzaakt worden.
Het is goe weer en er gebeuren meer en meer ongevallen.
der zijn niet meer ongevallen. :wink: mechanische dingen kunnen altijd wel eens het laten afweten. in de winter moet de mechaniek soms temperaturen van -30°c doorstaan en in de zomer tot 40°c en meer. das al 70°c verschil. en dan veranderen bepaalde eigenschappen van staal enz... dat is misschien er wel op berekend in theorie maar praktijk zijn de omstandingheden nog net ietsje anders. 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

1607 schreef:
260689 schreef:Ik vraag me af doorwat die ongevallen enzo veroorzaakt worden.
Het is goe weer en er gebeuren meer en meer ongevallen.
der zijn niet meer ongevallen. :wink: mechanische dingen kunnen altijd wel eens het laten afweten. in de winter moet de mechaniek soms temperaturen van -30°c doorstaan en in de zomer tot 40°c en meer. das al 70°c verschil. en dan veranderen bepaalde eigenschappen van staal enz... dat is misschien er wel op berekend in theorie maar praktijk zijn de omstandingheden nog net ietsje anders. 8)
voila zo is da :-) meer kan ik er ni op zeggen dan dat het de waarheid is
Plaats reactie