do 08/06/06 - Het spoorverkeer tussen Leuven en Mechelen is vanmiddag een tijdlang onderbroken geweest omdat de berm in Haacht op verschillende plaatsen vuur had gevat.
De brandweerkorpsen van Leuven en Mechelen werden opgeroepen om de brand te bestrijden.
Het vuur werd veroorzaakt door gensters van een defecte rem van een treinstel. Die gensters hebben het droge gras van de berm doen ontbranden.
Het treinverkeer rijdt weer normaal, maar reizigers moeten rekening houden met een vertraging tot twintig minuten.
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Brand in spoorwegberm Leuven-Mechelen
der zijn niet meer ongevallen.260689 schreef:Ik vraag me af doorwat die ongevallen enzo veroorzaakt worden.
Het is goe weer en er gebeuren meer en meer ongevallen.

voila zo is da1607 schreef:der zijn niet meer ongevallen.260689 schreef:Ik vraag me af doorwat die ongevallen enzo veroorzaakt worden.
Het is goe weer en er gebeuren meer en meer ongevallen.mechanische dingen kunnen altijd wel eens het laten afweten. in de winter moet de mechaniek soms temperaturen van -30°c doorstaan en in de zomer tot 40°c en meer. das al 70°c verschil. en dan veranderen bepaalde eigenschappen van staal enz... dat is misschien er wel op berekend in theorie maar praktijk zijn de omstandingheden nog net ietsje anders.