Twee stoptreinen naar Antwerpen Centraal?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Marianne

Twee stoptreinen naar Antwerpen Centraal?

Bericht door Marianne »

Vandaag ging ik in mijn pauze even naar het station van Roosendaal. Kijken of er nog wat te beleven viel.
De stoptrein naar Antwerpen Centraal kwam net binnen, was trouwens een keurig gewassen AM75. Hij kwam binnen op spoor 1, pal achter een lange VIRM, waardoor de stoptrein bijna buiten het perron stond.

Nu stond er op spoor 3 nog een AM75. Dat vond ik vreemd. De VIRM op spoor 1 ging naar Amsterdam Centraal op de tijd van de Benelux (die vertrok wel geheel in stijl 10 minuten te laat).
Ondertussen renden er nog wat mensen naar die AM75 op spoor 1. Maar de omroep kondigde aan dat de stoptrein naar Antwerpen Centraal vanaf spoor 3 vertrok: 'het is die rode trein' voegde ze er nog aan toe :mrgreen:
Nu was er aan die stopper niet veel roods te zien door wat creatieve geesten. Denk dat de mensen liever in die schone AM75 op spoor 1 gestapt waren.

Toch keerde de stoptrein op spoor 1 gewoon en vertrok als eerste in de richting van de Belgische grens. Ook naar Antwerpen? Later vertrok de trein van spoor 3 in de dezelfde richting.

Weet iemand wat er aan de hand was? Heb geen Benelux- treinen gezien. Het was tussen half 2 en 2 uur.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nils

Re: Twee stoptreinen naar Antwerpen Centraal?

Bericht door Nils »

Marianne schreef:Vandaag ging ik in mijn pauze even naar het station van Roosendaal. Kijken of er nog wat te beleven viel.
De stoptrein naar Antwerpen Centraal kwam net binnen, was trouwens een keurig gewassen AM75. Hij kwam binnen op spoor 1, pal achter een lange VIRM, waardoor de stoptrein bijna buiten het perron stond.

Nu stond er op spoor 3 nog een AM75. Dat vond ik vreemd. De VIRM op spoor 1 ging naar Amsterdam Centraal op de tijd van de Benelux (die vertrok wel geheel in stijl 10 minuten te laat).
Ondertussen renden er nog wat mensen naar die AM75 op spoor 1. Maar de omroep kondigde aan dat de stoptrein naar Antwerpen Centraal vanaf spoor 3 vertrok: 'het is die rode trein' voegde ze er nog aan toe :mrgreen:
Nu was er aan die stopper niet veel roods te zien door wat creatieve geesten. Denk dat de mensen liever in die schone AM75 op spoor 1 gestapt waren.

Toch keerde de stoptrein op spoor 1 gewoon en vertrok als eerste in de richting van de Belgische grens. Ook naar Antwerpen? Later vertrok de trein van spoor 3 in de dezelfde richting.

Weet iemand wat er aan de hand was? Heb geen Benelux- treinen gezien. Het was tussen half 2 en 2 uur.

Groeten,
Marianne
Het stel op spoor 1 zal waarschijnlijk als vervangingsmatrieel voor de Benelux gereden hebben tot in Roosendaal,
en dan leeg terug gereden naar Antwerpen of terug als vervangmaterieel voor een andere Benelux.
De trein op spoor 3 zal dan de normale stoptrein geweest zijn. Gebeurt wel vaker zo.
Overgens laten ze dan het Belgische en Nederlands matrieel in Roosendaal zo kort mogelijk bij elkaar stoppen, om het overstappen te bespoedigen.
Marianne

Re: Twee stoptreinen naar Antwerpen Centraal?

Bericht door Marianne »

Ja, dat zal het inderdaad geweest zijn.
Ondanks dat het buiten de spits was, was het best wel druk in die trein. Die is natuurlijk wel een stukje korter dan de Benelux (waar het volgens mij altijd druk in is). Afijn, de mensen hadden tenminste een schone varkensneus (althans aan de buitenkant) :wink:
En de trein stopte inderdaad op spoor 1 waar ook de vervangende VIRM stond naar Amsterdam Centraal.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie