technicus fn schreef:Aan alle TB,
Ik vrees, als deze onzin doorgaat, de reizigers geen vertrouwen meer hebben in de treinbestuurders.
Bravo, maak zo de spoorwegen maar kapot en gooi uw eigen ramen in.
Heb teminste respect voor de reizigers die met hun belastingsgeld uw loon betalen.
bravo, wat een fantastische uitleg van een "technicus". De reizigers mogen dan mss geen vertrouwen meer hebben in de treinbestuurders, treinbestuurders kunnen blijkbaar ook niet meer rekenen op hetgeen zij te zien krijgen, dat bewijst dit incident wel (en Izegem en ...?). Wekt het dan zoveel verbazing op dat er daar commotie over ontstaat? Dit is toch wel vrij ernstig, ik denk niet dat iemand hier de verantwoordelijkheid wil nemen om geblinddoekt met een auto te gaan rondrijden, want daar komt het toch min of meer op neer...
matthia schreef:Gezaag? Is het normaal dat ik WEERAL moet boeten voor interne nmbskwesties?
Is UW veiligheid ook een interne nmbskwestie? Volgens mij gaat u dat evengoed aan...
matthia schreef: Waarom werd er overigens niets vermeld over veiligheidkwesties bij de laatste algemene staking?
De laatste staking was, als ik mij niet vergis, 15 februari 2010, die dag reden 2 treinen op elkaar in Buizingen, later zou blijken dat 6 NMBS-medewerkers daar het leven lieten...
matthia schreef:
Maarja krijg je met een bedrijf dat beheersd wordt door degoutante vakbonden en wereldvreemd personeel (of is het zo normaal dat eigenbelang altijd primeert op dat van de klanten?
Veiligheid voor alles...
matthia schreef: Merk je ook schitterend op dit forum trouwens: allemaal maar zagen over soorten treinen enzo maar even stilstaan bij de degoutant slechte dienstverlening? Neenee hoor).
Gelukkig kom jij ons wakker schudden, dank daarvoor!
matthia schreef: Veel plezier ermee, ooit keert jullie degoutant respectloos gedrag als een boumerang in jullie gezicht. Hopelijk bij een privatisering: massaontslagen en niemand die eraan denkt al dat laagopgeleid werkschuw personeel nog een job te geven.
Ik gun u hetzelfde!
(ook al ben ik op geen enkele manier verbonden aan de NMBS)
matthia schreef:
Nog ander ideete voor staking: een hele dag niet door het rood rijden! wel moeilijk uit te voeren. Proficiat machinisten: staak maar eens goed, jullie verdienen het! Want door het rood rijden is een menselijke fout! Je hoort toch ook elke dag van bussen die het rood negeren! hmmm nee toch niet. Losers.
Pijnlijk maar het sein stond wel op groen in dit geval...en over auto's en bussen die door het rood rijden zullen we maar helemaal zwijgen.
rvdborgt schreef: Krijgen we nu na iedere seinstoring een actie?
Je kan je afvragen of er überhaupt een storing mag zijn op een plaats die 3 weken geleden volledig is onderzocht is door parket én spoorwegen.
Marianne schreef: Dit is natuurlijk nog maar een krantenbericht en kranten brengen de "waarheid" zoals het hen uitkomt.
Ik vind het eigenlijk een vreemd bericht. Eerst ging het over de veiligheid (TBL 1+) en nu de signalisatie. Dus echt volgen kan ik het niet meer.
Als je niet meer kan volgen ben je op het juiste adres namelijk dit forum.
Hier gaat het eigenlijk om:
Op 15 februari 2010: Treinongeval bij Buizingen; de Tb zou door een rood sein gereden zijn (ZOU want daar is nog altijd niks over bekend en hoe langer het duurt, hoe zekerder je kan zijn dat het sein niet rood was(tss haakjes was dus het signalisatie gedeelte)), de trein blijkt enkel over MEMOR te beschikken (MEMOR zie WIKIPEDIA), een PASSIEF hulpje voor de TB dat niet reageert bij een overschrjding van een rood sein. De bonden eisen nadien de invoering van een ACTIEF beveiligingssysteem genre TBL1+ of ETCS. Deze waren echter nog niet beschikbaar. Ondertussen is uitgelekt dat er zeker 300 paketten reeds geleverd zijn aan oa Mechelen.
pittig detail1: de onderzoekcommisie heeft enkel dagen geleden een bezoekgebracht aan Mechelen en toen niks zie liggen.
pittig detail2: de gerenoveerde breaks verlaten de werkplaatsen nog altijd zonder TBL1+... zeg maar zonder beveiliging.
Maar vanzelfsprekend gaat een beveiligings systeem ook niet ingrijpen bij een groen sein dat eigenlijk rood had moeten zijn...
Marianne schreef:
Ik heb het idee, dat er een grote kloof is tussen de top van de NMBS en diens werknemers....
Blijkbaar kan je nog altijd redelijk goed volgen. Het feit dat er na Buizingen en nu nog altijd geen enkele manager zijn verantwoordelijkheid heeft genomen zegt genoeg. Ontkennen en de andere de schuld geven is natuurlijk makkelijker.