Pagina 1 van 21

GEN-treinstellen

Geplaatst: 31 mar 2010, 22:54
door Shrek
Foto van onbekende fotograaf:

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 10:05
door HLE 2302
1 April ? :P

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 10:08
door Stef
HLE 2302 schreef:1 April ? :P
Als het op 31 maart gepost is...

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 11:08
door Beesty
Stef schreef:
HLE 2302 schreef:1 April ? :P
Als het op 31 maart gepost is...
Die man heeft misschien zijn klok een paar uur vooruit gedraaid he zaterdagavond :p

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 11:53
door Steven
waarom zou het niet kunnen? De eerste HLE18 was ook vier maand voor de officiele datum afgewerkt en stond daarmee op innotrans 2008 te pronken.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 12:18
door stefanic
Ik heb de bewuste foto (en andere) ook al de 31e ontvangen en dat betrof al een forward van een forward, naar mijn info te traceren tot bij TSP.
Zie extra foto (rangering op de fabrieksterreinen met V60). Fotograaf onbekend, niet mijn foto dus even een 'copy' erop gezet.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 12:27
door Steven
blijkbaar moet de bestikkering nog gebeuren. Ik merk nergens een logo of andere opschriften.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 12:33
door stefanic
Ik dacht dat na de nodige ophef ivm de aanbesteding Brugge de afwerking mocht doen (als onderaannemer van Siemens?)? Dus ik vermoed dat de belettering ed. in België zal gebeuren... Ook zijn nog 2 ramen per rijtuig afgeplakt. Ik vermoed voor inbouw van een combinatie 'raam+display'?

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 12:40
door Steven
Inderdaad was ik al vergeten die history met Bombardier, goed mogelijk dat interieur en andere afwerking hier zal gebeuren. Dus bestaat de kans dat we geregeld (305 stuks is niet niks) transporten tussen Duitsland en België gaan krijgen met die motorstellen.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 12:51
door trainfreak
Steven schreef:Inderdaad was ik al vergeten die history met Bombardier, goed mogelijk dat interieur en andere afwerking hier zal gebeuren. Dus bestaat de kans dat we geregeld (305 stuks is niet niks) transporten tussen Duitsland en België gaan krijgen met die motorstellen.
Hopelijk!
Heeft iemand een idee hoelang het zal duren wanneer er testen zijn voor dit stel, of wanneer het effectief in dienst kan komen.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 13:25
door Stef
Op het eerste zicht op deze foto's lijken mij het niet zo'n mooie bakken...

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 13:38
door stefanic
voila, met deze heb je alle 4 de foto's gezien. Ik ben persoonlijk aangenaam verast door de look. Ik was er wat bang voor maar het valt toch goed mee.

Met dank aan 'de onbekende fotograaf'!

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 14:00
door bobke
Ik vind dat blauw niet echt passen.( niet echt de kleuren van de NMBS trouwens ook) Op schetsen is dat een grijze strook, vond ik wel mooier op het eerste zicht.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 16:15
door dentheo
stefanic schreef:Ik dacht dat na de nodige ophef ivm de aanbesteding Brugge de afwerking mocht doen (als onderaannemer van Siemens?)? Dus ik vermoed dat de belettering ed. in België zal gebeuren... Ook zijn nog 2 ramen per rijtuig afgeplakt. Ik vermoed voor inbouw van een combinatie 'raam+display'?

Zou kunnen dat Siemens de prototypes zelf volledig afwerkt en dat Brugge pas mag meespelen in de series.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 01 apr 2010, 18:47
door Dietrich
bobke schreef:Ik vind dat blauw niet echt passen.( niet echt de kleuren van de NMBS trouwens ook) Op schetsen is dat een grijze strook, vond ik wel mooier op het eerste zicht.
Het enige dat niet veranderd is vergeleken met de schetsen is de witte basiskleur, de rode deuren en het gele kader op het front.

Wat de NMBS hun huiskleuren nu eigenlijk zijn is eigenlijk een goede vraag... Klassiekjes krijgen een blauw/rode band onderaan, MS96/I11/MW41 heeft enkel blauw en zwarte omlijsting van de ramen, M6 heeft een grijze omlijsting van de ramen, ... Nu gaan ze blijkbaar iets meer de I11-toer op.