Pagina 1 van 1
Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 15 apr 2010, 17:09
door bobke
Eurostar kan profiteren van het stilliggen van de luchthavens

(wegens stofwolk van vulkaanuitbarsting in Ijsland) Zowel vandaag als morgen zijn alle Eurostartreinen volgeboekt.
Re: Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 15 apr 2010, 17:59
door 260689
bobke schreef:Eurostar kan profiteren van het stilliggen van de luchthavens

(wegens stofwolk van vulkaanuitbarsting in Ijsland) Zowel vandaag als morgen zijn alle Eurostartreinen volgeboekt.
Pittig detail, op het radionieuws zeiden ze dat Eurostar wagons zal bijkoppelen. Journalisten he, ze leren het nooit.
Re: Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 15 apr 2010, 18:30
door Kristofke
een paar goederentreinbakken of zo?
Re: Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 15 apr 2010, 18:31
door Fles
Er rijdt ook een extra trein Amsterdam - Brussel (nr 9276, normaliter alleen op zaterdag) en er wordt geprobeerd een extra ICE in te leggen vanuit Amsterdam richting Duitsland, las ik op
OVNL.
Re: Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 15 apr 2010, 18:42
door Fles
Meer aswolk-nieuws: Het
Koninklijk Rijtuig van Beatrix is alweer weg uit het Spoorwegmuseum (gisteren aangekomen voor
een grote tentoonstelling over koninklijke treinen ), want ze moet morgen voor staatsbezoek naar Denemarken en de luchthaven Schiphol is dicht

Re: Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 15 apr 2010, 18:55
door melle
Hopelijk komen die assen ook niet in de motor terecht als toen met die sneeuw..

Re: Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 19 apr 2010, 13:37
door bobke
80.000 extra zitjes op Eurostar Parijs-Londen
Omwille van het verstoorde luchtverkeer door de IJslandse aswolk zullen er deze week 80.000 bijkomende plaatsen beschikbaar zijn op de Eurostartreinen tussen Parijs en Londen. Dat laten de Franse spoorwegen (SNCF) maandag weten.
‘Bovendien zullen we ook een inspanning leveren voor de prijzen’, aldus de topman van de Franse spoorwegen (SNCF), Guillaume Pepy, maandag op de Franse radio. Zondag liet de spoorwegmaatschappij al weten dat er maandag 5.000 bijkomende plaatsen beschikbaar zullen zijn richting Londen.
Sinds vrijdag zijn er volgens de SNCF al 25.000 bijkomende zitjes beschikbaar gesteld op alle spoorverbindingen met Londen, de Benelux, Duitsland en Zwitserland.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100419_054
Er kunnen 794 mensen in een eurostarstel. Zeg voor de gemakkelijkheid 800. Dus dat betekent 100 extra treinen deze week of iets van 15 extra treinen per dag. Ik vraag me af, hoe dat kan, want er zijn tenslotte toch ook zoveel eurostarstellen niet?
80.000 extra zitjes op Eurostar Parijs-Londen
Geplaatst: 19 apr 2010, 13:57
door dentheo
Hoe kunnen ze dat waar maken ?
80.000 zitjes extra à 600 man per eurostar geeft 140 ritjes.
op 1 week is 20 Eurostar ritjes erbij per dag tussen Parijs en London. 10treinparen extra per dag
Telkens ik in St Pancras kom staan daar inderdaad een paar Eurostars, dus theoretisch zouden die kunnen rijden ipv stil te staan.
Maar ja, ergens moet het natuurlijk kunnen, het aantal treinen is ooit gebouwd voor het "dubbele, driedubbele" aantal reizigers ?
[bericht verplaatst door mod]
Re: Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 19 apr 2010, 16:16
door Shrek
bobke schreef:
Er kunnen 794 mensen in een eurostarstel. Zeg voor de gemakkelijkheid 800. Dus dat betekent 100 extra treinen deze week of iets van 15 extra treinen per dag. Ik vraag me af, hoe dat kan, want er zijn tenslotte toch ook zoveel eurostarstellen niet?
Er zijn wel veel eurostarstellen hoor, maar een deel daarvan is in reserve en rijdt op binnenlandse diensten in FR en UK. Ik denk niet dat die zo direct kunnen ingezet worden. Ze hebben ook altijd 1 stel staan in brussel, parijs en londen als reserve. Die kunnen dus rijden, maar als er iets misgaat zijn er geen reserves meer

Re: Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 19 apr 2010, 16:24
door nighttrain
Shrek schreef:bobke schreef:
Er kunnen 794 mensen in een eurostarstel. Zeg voor de gemakkelijkheid 800. Dus dat betekent 100 extra treinen deze week of iets van 15 extra treinen per dag. Ik vraag me af, hoe dat kan, want er zijn tenslotte toch ook zoveel eurostarstellen niet?
Er zijn wel veel eurostarstellen hoor, maar een deel daarvan is in reserve en rijdt op binnenlandse diensten in FR en UK. Ik denk niet dat die zo direct kunnen ingezet worden.

Dit zijn geen echte reserve stellen , die zijn boekhoudkundig verkocht aan de SNCF voyageurs enz.
Dus in weze zijn die niet meer van €*
Re: Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 19 apr 2010, 16:38
door dentheo
nighttrain schreef:Shrek schreef:bobke schreef:
Er kunnen 794 mensen in een eurostarstel. Zeg voor de gemakkelijkheid 800. Dus dat betekent 100 extra treinen deze week of iets van 15 extra treinen per dag. Ik vraag me af, hoe dat kan, want er zijn tenslotte toch ook zoveel eurostarstellen niet?
Er zijn wel veel eurostarstellen hoor, maar een deel daarvan is in reserve en rijdt op binnenlandse diensten in FR en UK. Ik denk niet dat die zo direct kunnen ingezet worden.

Dit zijn geen echte reserve stellen , die zijn boekhoudkundig verkocht aan de SNCF voyageurs enz.
Dus in weze zijn die niet meer van €*
Zijn er na het verdwijnen van de derde rail nog Britse "elementen" bv. in de beveiligingsracks die men moet "onderhouden" om tot London te mogen rijden ?
Re: Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 19 apr 2010, 17:02
door nighttrain
ze zullen ook niet meer geijkt zijn voor de TVM tunnel en TVM HS1
Re: Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 19 apr 2010, 17:38
door dentheo
nighttrain schreef:ze zullen ook niet meer geijkt zijn voor de TVM tunnel en TVM HS1
Zijn die zo verschillend van de Franse TVM ? Meer stappen of andere snelheden ?
Re: Extra klanten voor Eurostar
Geplaatst: 19 apr 2010, 21:20
door nighttrain
dentheo schreef:nighttrain schreef:ze zullen ook niet meer geijkt zijn voor de TVM tunnel en TVM HS1
Zijn die zo verschillend van de Franse TVM ? Meer stappen of andere snelheden ?
enkel een andere frequentie , die kunnen niet de TVM snuffelen op onze sporen v/d terminals enkel in de tunnel en emergency sidings.
Dit is om miszendingen te voorkomen, daar je op de "seinbeelden" niet kunt zien dat je naar de terminalsporen gezonden wordt.