Goederenvervoer lijnen 50 en 60
Goederenvervoer lijnen 50 en 60
Hallo iedereen,
Ik heb een aantal leuke fotopunten gevonden aan de spoorlijnen 50 (Brussel Noord - Gent Sint Pieters) en 60 (Dendermonde - Jette).
Is hier naast de vaste passagierstreinen ook goederenvervoer waar te nemen? Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten,
Gerard
Ik heb een aantal leuke fotopunten gevonden aan de spoorlijnen 50 (Brussel Noord - Gent Sint Pieters) en 60 (Dendermonde - Jette).
Is hier naast de vaste passagierstreinen ook goederenvervoer waar te nemen? Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten,
Gerard
Re: Goederenvervoer lijnen 50 en 60
hoi over lijn 50 kan je af en toe normaal nog wel eens een goederentrein zien over lijn 60 is dit echter niet het geval of het is de uitzondering op de uitzondering (infrabel onderhoudstreinen tel ik niet mee natuurlijk).
- trainfreak
Op L50 vooral tussen Gent en Schellebelle, de meeste goederentreinen gaan verder over L53 (richting Mechelen-Antwerpen)
Het andere stuk, Brussel Denderleeuw gebruiken ze ook wel eens om daar dan kop te maken en via ninove zo verder naar ath en de rest van het zuiden te rijden.
- trainfreak
Klopt, maar toch niet zo vaak hoor.Steven schreef:Het andere stuk, Brussel Denderleeuw gebruiken ze ook wel eens om daar dan kop te maken en via ninove zo verder naar ath en de rest van het zuiden te rijden.
Als ik in Schellebelle sta zie ik de meeste toch altijd over L53 gaan.
als ze brussel denderleeuw ath doen komen ze niet in schellebelle he 

- trainfreak
Beetje te vlug geweest...Steven schreef:als ze brussel denderleeuw ath doen komen ze niet in schellebelle he
Maar volgens mij zijn dat er nog altijd niet zo veel?
(En mooie spotplaatsen tussen Brussel en Denderleeuw???)
Tussen Brussel en Denderleeuw heb je het Pajottenland mijn zijn geplooid landschap dus zeker wel ergens een plaatske te vinden. Het zijn er inderdaad niet zoveel meer maar je kan er nog vinden. Recent zo nog een 20 gezien in Jette die van Denderleeuw kwam.
Bedankt voor de info!
Tussen Brussel en Denderleeuw op lijn 50 zijn zeker een aantal mooie plaatsen te vinden
Tussen Brussel en Denderleeuw op lijn 50 zijn zeker een aantal mooie plaatsen te vinden

En naar den Amylum in Aalst ook nog, dacht ik. Vraag me niet wanneer en met welke frequentie, Maar Tate en Lyle heeft wel nog altijd grondstoffen nodig.
Het is ondertussen ook al geen Tate & Lyle meer maar Syral.
Vorige week in het station van Aalst twee groene diesels van Fret SNCF gezien met een rij ketelwagens.

Den Amylum, het bedrijf dat sneller veranderd van naam dan van directie.
Op lijn 50 zitten er tot het station van Denderleeuw nog wat goederentreinen (vooral brammentreinen) die pendelen tussen Gent, Clabecq en La-Louvrière, met zo'n 8 ritten overdag. Verder ook nog containertreinen en kalktreinen die ook via lijn 90 rijden.
Op het verdere traject van lijn 50 vanaf Denderleeuw tot Jette zitten er 's avonds wel een paar, maar toch minder.
Op het verdere traject van lijn 50 vanaf Denderleeuw tot Jette zitten er 's avonds wel een paar, maar toch minder.
Op maandag, woensdag en donderdag nietpoyaud schreef:Die kalktreinen rijden meestal verder via lijn 53.