Pagina 1 van 2
Lijn 36 en Lijn2
Geplaatst: 15 jun 2006, 12:36
door jumper
Geplaatst: 15 jun 2006, 13:37
door Wover
Merkwaardig: Propere 1339?
Maar je moet nog veel oefenen precies, bv bij die ICE pas gedrukt wanneer de voorste neus helemaal links op je LCD'tje staat ofzo

Geplaatst: 15 jun 2006, 13:46
door BN-koekje
Rare vogel: die 63 met HST-koppeling die anders niet voorbij rijdt?
Geplaatst: 15 jun 2006, 13:59
door SIMPY.be
Mooie spotplaatsjes!, die Break is wel héél goed gelukt. Voor die 13 had je beter aan de andere kant gestaan (de zonnige kant dus). Véél succes alvast!
Geplaatst: 15 jun 2006, 14:30
door jumper
lol, die 2HLD's met hst koppeling en TBL2 aan boord zal idd wel een 1dagsvogel geweest zijn maar the odd one out is nen andere speciale
De 1339 Duwt richting Welkenraedt

dat is alvast de vreemde vogel, want der is iets bijzonder aan

Foto is niet gans scherp, maar kheb em der toch maar bijgezet omdat daar iets speciaals mee is

WAT ?

Geplaatst: 15 jun 2006, 14:33
door Wover
Die heeft geen panto omhoog

(spanningsluis)
Geplaatst: 15 jun 2006, 14:35
door jumper
Nice one wover

hij komt van FVL 3000kV= en moet op dat stuk overschakelen naar 25 kV. Het verwondert me enigszins wel een beetje want op dat moment passeert hij al het 2e TBL baken (zoniet het 3e)
Het TBL baken ervoor staat een transformatorhuisje, dus ik dacht dat op de plaats waar ik sta er al een andere panto zou gelicht zijn.
Steven, rijd jij soms niet op L2? ja toch hé? Wanneer moet je wisselen van panto 3kV naar 25kV richting Welkenraedt?
Geplaatst: 15 jun 2006, 14:56
door jumper
Hoe ziet da bordje er trouwens ook alweer uit om panto's te lichten en weer te laten zakken? kga da bordje eens zoeken langs lijn 2 as da van aan de zijkant mogelijk is te zien..
edit: net tussen mijn foto's zitten zoeken, merkwaardig genoeg heb ik nog 2 foto's van een IC richting oostende die op het stukje waar ik stond net zijn panto omhoog zwiert dus ik veronderstel dat daar in de buurt een bordje moet staan. dat het stuk met 3000 volt terug gaat beginnen.
De Plaats waar ik dan stond, is er daar dan nog spanning op de draad, of is dat een overgangs-stukje waar er niets op de draad zit?
Geplaatst: 15 jun 2006, 15:04
door Wover
Kzal ff een screen maken in train simulator, want opt internet vind ik er ni direct ne foto van.
Geplaatst: 15 jun 2006, 15:10
door jumper
THX Wover
Hier de per abuis gemaakte foto's van het lichten van de panto.
Bij het bestuderen van de foto zie ik bij het volgen van de bovenleiding dat er richting Leuven trouwens net een nieuwe draad wordt gespannen.
Panto aan het optillen

Panto gelicht

Geplaatst: 15 jun 2006, 15:25
door Wover
Dat zijn anders ook interessante foto's hoor

Geplaatst: 15 jun 2006, 15:37
door Wover
Geplaatst: 15 jun 2006, 16:50
door jumper
Hey Wover, net je filmpje gezien
denk dat het anders om is, In je filmpje ontmoet je eerst het bordje met de horizontale staaf ___ en enkele seconden later het bordje met de verticale staaf I in de volgorde van je screenshots dus in feite. Ik denk dat je bij __ dit bordje panto moet zakken en bij dit bordje I die terug mag opzetten. Het is wel een heel korte sectie in je simulatie waarop je panto moet laten zakken en de andere terug mag opzetten, maar de bovenleiding verandert ook wel precies na het passeren van het bordje dat de panto terug in de hoogte mag. Bovendien is er nog een onderstation links van het spoor net voor het binnenrijden van die tunnel, die wellciht de 25kV bevoorrading doet

Wel show programma. Is dat gewoon 1 Ritje dat je dan download en inplugt in MSTS? of zit er uren werk in om die rit te kunnen maken.
Ik zag een brug waarover auto's reden

da onderstationnetje, de bovenleiding etc, echt sjiek ingekleed!
Geplaatst: 15 jun 2006, 17:07
door Wover
Het spel is Microsoft Train Simulator, en de "route" is een gratis add-on, namelijk LGVmed (Ligne à Grande Vitesse Médetirannée).
Heel uitgebreide en prachtig afgewerkte route

Geplaatst: 15 jun 2006, 21:24
door Trainspotterke
Wover schreef:Het spel is Microsoft Train Simulator, en de "route" is een gratis add-on, namelijk LGVmed (Ligne à Grande Vitesse Médetirannée).
Heel uitgebreide en prachtig afgewerkte route

Dat vind ik ook een pracht van een route!
Maar nog even vermelden, dat het bord met horizontale panto aangeeft dat je panto op dat moment naar beneden MOET zijn. Maar dit bord wordt ietsje voordien nog aangekondigd door twee horizontale, evenwijdige strepen. Die staat in die route voor het tunnelportaal dat je juist verlaten hebt op de screenshots.
Na dat stroomsas probeer ik zo snel mogelijk mijn panto terug te zetten en geef ik onmiddellijk 100 % tractie, want eenmaal de tunnel in op de achtergrond, begin je aan een lange steile helling die je maar met moeite opraakt!
Zeg Wover, hoe maak je eigenlijk filmpjes van je Trains Simulator?