Hallo,
Ga hier maar geen apart onderwerp over openen, dus ze het wel hier neer.
Ik ben zondag 2 mei ook naar Maldegem geweest. Samen met mijn opa en een kennis, helemaal vanuit Roosendaal (wel met de auto)
Door de Westerscheldetunnel en dan via Sas van Gent de grens over. Er liep daar trouwens nog een enkelspoors goederenlijntje en zag bij een fabriekscomplex nog een sleep graanwagens met de 6520 van Railion ervoor.
Enfin, ik heb me er wel vermaakt in ieder geval. Er was een flinke collectie aan materieel bijeengebracht. Erg mooi om de locs onder stoom te zien en ook om de 1605 te zien. We zijn natuurlijk ook nog naar Eeklo gereden met de stoomtrein. Een mooi ritje en aan belangstelling langs de baan geen gebrek. Zelfs de koeien in de wei keken een beetje vreemd op, want er dreef een mooie rookpluim recht in hun richting.
Bij Eeklo trok trouwens een diesel de rijtuigen iedere keer langs het perron.
De Energie stond trouwens achter de loods in Maldegem als ik het goed had, volgens mij op een plek waar je niet mocht komen (buiten de perrons)?
Mijn kennis was trouwens meer weg van de aanwezige stoombrandweerspuit, dan van de stoomtreinen, want zoeen knapten zij toevallig ook op. Tja...
Het weer viel trouwens wel mee, vonden wij. Hoewel het wel een paar keer een hoosbui deed.
Heb nog foto's gemaakt, maar ben geen topfotograaf. Daarom hier de link naar mijn foto- album, voor wie belangstelling heeft.
http://picasaweb.google.nl/mariannesomers4/Maldegem#
Voor wie aanvullingen heeft op de typen locs of als ik abuis zit met het juiste type, laat het gerust weten.
O ja, had ook nog een foto van een papier in de 77- dieselloc, alleen is die mislukt. Het was een soort van plattegrond van de loc, waarin de onderdelen genoemd stonden. Heeft iemand daar misschien een foto van?
En degene die zo vriendelijk was om de foto van de stuurtafel van de 1605 te maken (geen idee wie dat was) nog bedankt
Groeten,
Marianne