dcr schreef:Het was een seinstoring of een koperdiefstal of brandalarm, alledrie werden afgeroepen in de verschillende treinen

Op een gegeven moment was het inderdaad alle drie.
Om te beginnen was er deze ochtend vroeg een bovenleidingbreuk op de lijn 27A,
waardoor het verkeer dat via L27 Berchem binnen of buiten moest,
voor een heel deel van de dag zeer moeizaam verliep,
en er zowat vanaf Lier op inblokking werd gereden tot Berchem.
Dan kreeg tijdens de ochtendspits trein 3227 bij het buitenrijden van Herentals een melding van Brandalarm in de trein,
waardoor deze lange tijd heeft stilgestaan om de trein te schouwen,
en de nodige procedures diende toe te passen na opnieuw te vertrekken (3km aan 20 km/u).
Door deze langdurige stilstand, waren een aantal overwegen langer dan 10 minuten gesloten,
waardoor deze op hun beurt in alar gingen, en een aantal seinen niet konden open komen,
en er daar de procedures dienden toegepast te worden, daar was de seinstoring dus.
Zoas je ziet, welke reden ze je ook gegeven hebben in de trein, ze waren alle drie juist...
(als je wil denken dat de loc de koperdraad gepikt heeft toch...)