Vernieuwing Brussel Noord.
Geplaatst: 05 mei 2010, 21:57
Hoi,
In de Metro van vandaag stond er vandaag goed nieuws:
Een nieuw gezicht voor Brussel Noord
Volgende week gaan omvangrijke werken van start voor de modernisering van Brussel-Noord.De werken moeten het station beter toegankelijk maken en de reiziger meer comfort bieden.
Met meer dan 40.000 opstappende reizigersis Brussel-Noord het vierde station van het land.De voorbije jaren werden al een aantal werken uitgevoerd,zoals de opfrissing van de buitengevels,de vernieuwing van het buitenschrijnwerk en het dak en de verlenging van de perrons tot 400 meter.
NIEUW TRAVEL CENTRE EN NIEUW SANITAIR
De werken beginnen met de inrichting van een travel centre en de bouw van nieuwe toiletten.Het nieuwe travel centre, met twee open en zeven gesloten loketten, zal toegankelijk zijn vanuit de stationshal en vanuit de onderdoorgang kant Mechelen.Dit is een belangrijke verbetering:wie nu van de onderdoorgang kant Mechelen naar de stationshal wil, moet een omweg maken via het CCN-gebouw.Half 2011, als het nieuwe travel centre, de doorgang en de toiletten klaar zijn,zal dit niet meer nodig zijn.Tijdens de werken zullen de reizigers geen gebruik meer kunnen maken van de parking onder het station.De andere parkings van Interparking onder het CCN gebouw blijven wel toegankelijk.Sommige toegangen naar het perron 1 zullen eveneens afgesloten zijn.Eind 2011 zullen alle toegangen terug open zijn en bovendien komt er een nieuwe roltrap naar perron 1.Nu is perron 1 enkel met vaste trappen te bereiken.
BETERE INTERMODALITEIT
Vanaf 2011 staan er nog grootscheepse werken op het programma.De stationshal en de verschillende onderdoorgangen worden in een nieuw kleedje gestoken.Om de aansluiting op de andere vervoermiddelen te verbeteren komen er in de stationshal een lift, roltrappen en vaste trappen naar het niveau -1.De nieuwe fietsenstalling met 470 plaatsen, het fietspunt, de standplaatsen voor taxi's en Cambio en de kiss & ride-zone zullen optimaal bereikbaar zijn.
BETERE TOEGANG TOT PERRONS EN ONDERDOORGANGEN
Wie nu het station binnengaat kant Aarschotstraat moet enkele trappen nemen om 1 van de onderdoorgangen te bereiken.Die situatie zal aanzienlijk verbeteren.De 3 toegangen worden uitgerust met roltrappen en toegang kant centrum krijgt ook een lift.Dankzij de installatie van liften in de onderdoorgang kant centrum zullen de perrons perfect toegangkelijk zijn voor minder mobiele reizigers.De onderdoorgang kant Mechelen zal worden uitgerust met nieuwe roltrappen.De onderdoorgang kant centrum krijgt ook een rechtstreekse verbinding met de stationshal,met aan beide zijden winkels.
Zoals jullie zien heb ik het ganse bericht overgetypt uit de Metro van vandaag en ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Lukas
In de Metro van vandaag stond er vandaag goed nieuws:
Een nieuw gezicht voor Brussel Noord
Volgende week gaan omvangrijke werken van start voor de modernisering van Brussel-Noord.De werken moeten het station beter toegankelijk maken en de reiziger meer comfort bieden.
Met meer dan 40.000 opstappende reizigersis Brussel-Noord het vierde station van het land.De voorbije jaren werden al een aantal werken uitgevoerd,zoals de opfrissing van de buitengevels,de vernieuwing van het buitenschrijnwerk en het dak en de verlenging van de perrons tot 400 meter.
NIEUW TRAVEL CENTRE EN NIEUW SANITAIR
De werken beginnen met de inrichting van een travel centre en de bouw van nieuwe toiletten.Het nieuwe travel centre, met twee open en zeven gesloten loketten, zal toegankelijk zijn vanuit de stationshal en vanuit de onderdoorgang kant Mechelen.Dit is een belangrijke verbetering:wie nu van de onderdoorgang kant Mechelen naar de stationshal wil, moet een omweg maken via het CCN-gebouw.Half 2011, als het nieuwe travel centre, de doorgang en de toiletten klaar zijn,zal dit niet meer nodig zijn.Tijdens de werken zullen de reizigers geen gebruik meer kunnen maken van de parking onder het station.De andere parkings van Interparking onder het CCN gebouw blijven wel toegankelijk.Sommige toegangen naar het perron 1 zullen eveneens afgesloten zijn.Eind 2011 zullen alle toegangen terug open zijn en bovendien komt er een nieuwe roltrap naar perron 1.Nu is perron 1 enkel met vaste trappen te bereiken.
BETERE INTERMODALITEIT
Vanaf 2011 staan er nog grootscheepse werken op het programma.De stationshal en de verschillende onderdoorgangen worden in een nieuw kleedje gestoken.Om de aansluiting op de andere vervoermiddelen te verbeteren komen er in de stationshal een lift, roltrappen en vaste trappen naar het niveau -1.De nieuwe fietsenstalling met 470 plaatsen, het fietspunt, de standplaatsen voor taxi's en Cambio en de kiss & ride-zone zullen optimaal bereikbaar zijn.
BETERE TOEGANG TOT PERRONS EN ONDERDOORGANGEN
Wie nu het station binnengaat kant Aarschotstraat moet enkele trappen nemen om 1 van de onderdoorgangen te bereiken.Die situatie zal aanzienlijk verbeteren.De 3 toegangen worden uitgerust met roltrappen en toegang kant centrum krijgt ook een lift.Dankzij de installatie van liften in de onderdoorgang kant centrum zullen de perrons perfect toegangkelijk zijn voor minder mobiele reizigers.De onderdoorgang kant Mechelen zal worden uitgerust met nieuwe roltrappen.De onderdoorgang kant centrum krijgt ook een rechtstreekse verbinding met de stationshal,met aan beide zijden winkels.
Zoals jullie zien heb ik het ganse bericht overgetypt uit de Metro van vandaag en ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Lukas