Pagina 1 van 2
daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 17 mei 2010, 21:16
door eagleheart
hoi,
weet iemand wat er hier aan de hand is?
want dit zorgt voor een van de grootste vertragingen in jaren?
Lijn 50A Brussel-Zuid - Oostende : daad van kwaadwilligheid.
18:07 Door een daad van kwaadwilligheid ter hoogte van Landegem is het treinverkeer onderbroken.
Enkele treinen worden omgeleid via Deinze.
Er is een vervangende busdienst ingelegd tussen Aalter en Gent-Sint-Pieters.
Infrabel verzoekt de reizigers van Gent naar Maria-Aalter, Beernem, Oostkamp en Brugge om ook gebruik te maken van de omgeleide treinen via Deinze en Brugge en dan de stoptreinen tussen Brugge en Aalter.
mvg
Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 17 mei 2010, 21:18
door Steve
Een kabeldiefstal in Landegem, volgens de nieuwssites.
Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 17 mei 2010, 22:05
door sislowie
zag vanavond de IC naar Oostende passeren in Deinze. Dat zijn we hier niet gewoon.
Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 17 mei 2010, 22:25
door Lukas
Hoi,
Volgens
http://www.railtime.be heeft IC 1521naar Hasselt een vertraging van 1u08 minuten.Het treinverkeer van Gent Sint Pieters naar Brugge ligt dus zéér zwaar in de knoop...
Lukas
Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 17 mei 2010, 22:49
door HLE 2302
Ja alles werd omgeleid via Lichtervelde, en natuurlijk vlam, daar dan wissel gestoord ... al het verkeer richting: Gent,Lille,Zottegem, ... had vertragingen van 30 minuten tot meer dan een uur.
Heb ik mogen ervaren ... stoptrein naar Zottegem van 17h05 40 minuten vertraging (uiteindelijk zelfs 55 minuten)
Wou ik daar nu eventjes niet op wachten ... en aangezien Traffic Control de IC Trein naar Brussel/St Niklaas geen bijkomende haltes wilde laten maken in Vichte en Anzegem dan maar gewoon op deze trein gestapt en omgereden via Oudenaarde ...
Gezien dat het spits is, is er veel volk voor de stopplaatsen Vichte en Anzegem, daarom vond ik het echt belachelijk dat Traffic Control de IC trein die bijkomende haltes niet wou laten uitvoeren, Kortrijk was zelf met het idee gekomen omdat er veel reizigers met deze bestemming waren, en er ook geen zekerheid was of de stoptrein er wel zou doorkomen, maar Traffic Control heeft dat helaas geweigerd.
Greetz 2302.
Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 18 mei 2010, 08:25
door sislowie
HLE 2302 schreef:Ja alles werd omgeleid via Lichtervelde, en natuurlijk vlam, daar dan wissel gestoord ... al het verkeer richting: Gent,Lille,Zottegem, ... had vertragingen van 30 minuten tot meer dan een uur.
Heb ik mogen ervaren ... stoptrein naar Zottegem van 17h05 40 minuten vertraging (uiteindelijk zelfs 55 minuten)
Wou ik daar nu eventjes niet op wachten ... en aangezien Traffic Control de IC Trein naar Brussel/St Niklaas geen bijkomende haltes wilde laten maken in Vichte en Anzegem dan maar gewoon op deze trein gestapt en omgereden via Oudenaarde ...
Gezien dat het spits is, is er veel volk voor de stopplaatsen Vichte en Anzegem, daarom vond ik het echt belachelijk dat Traffic Control de IC trein die bijkomende haltes niet wou laten uitvoeren, Kortrijk was zelf met het idee gekomen omdat er veel reizigers met deze bestemming waren, en er ook geen zekerheid was of de stoptrein er wel zou doorkomen, maar Traffic Control heeft dat helaas geweigerd.
Greetz 2302.
tja, traffic control...

Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 18 mei 2010, 08:37
door eagleheart
het verkeer naar leuven/luik/limburg was veel harder geimpacteerd. op een gegeven ogenblik(rond 17uur) stonden er in leuven 3 treinen naar aarschot-tongeren op het bord(deze komen 1*uur), met een gemiddelde vertraging van 1u30.
Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 18 mei 2010, 19:42
door bobke
Treinen nog steeds gehinderd door kabeldiefstal Landegem
De kabeldiefstal van gisteravond in het Oost-Vlaamse Landegem veroorzaakt ook vanochtend nog hinder voor het treinverkeer. "De herstellingsdiensten zijn de hele nacht aan de slag geweest", zegt infrastructuurbeheerder Infrabel.
"Eén spoor, in de richting van Brugge, is ondertussen helemaal vrijgemaakt. Aan het andere spoor wordt nog gewerkt. Een aantal treinen wordt daardoor nog omgeleid via de lijnen Kortrijk-Brugge, kust-Gent en Kortrijk-Gent".
Infrabel hoopt dat de problemen in de loop van de voormiddag helemaal opgelost zullen zijn. (belga/sam)
bron:
Demorgen
Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 18 mei 2010, 20:53
door stefke
ik heb er kunnen van genieten in Lichtervelde
alles wat er passeerde heb ik gefotografeerd
en er zaten mega cool foto's bij
Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 18 mei 2010, 22:09
door HLE 2302
sislowie schreef:HLE 2302 schreef:Ja alles werd omgeleid via Lichtervelde, en natuurlijk vlam, daar dan wissel gestoord ... al het verkeer richting: Gent,Lille,Zottegem, ... had vertragingen van 30 minuten tot meer dan een uur.
Heb ik mogen ervaren ... stoptrein naar Zottegem van 17h05 40 minuten vertraging (uiteindelijk zelfs 55 minuten)
Wou ik daar nu eventjes niet op wachten ... en aangezien Traffic Control de IC Trein naar Brussel/St Niklaas geen bijkomende haltes wilde laten maken in Vichte en Anzegem dan maar gewoon op deze trein gestapt en omgereden via Oudenaarde ...
Gezien dat het spits is, is er veel volk voor de stopplaatsen Vichte en Anzegem, daarom vond ik het echt belachelijk dat Traffic Control de IC trein die bijkomende haltes niet wou laten uitvoeren, Kortrijk was zelf met het idee gekomen omdat er veel reizigers met deze bestemming waren, en er ook geen zekerheid was of de stoptrein er wel zou doorkomen, maar Traffic Control heeft dat helaas geweigerd.
Greetz 2302.
tja, traffic control...

Idd ... soms echt hatelijk !
Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 18 mei 2010, 23:21
door markske
Even niet vergeten dat als je aan 23.. richting FPP (Poperinge) bijkomende stilstanden geeft er ook nog eens kruisingen met 23.. richting LK (Kortrijk) zijn tussen FPP en Komen waar er enkel spoor is. Vergeet dan ook niet dat als 23.. vertraging maakt er te LK aansluitingen vervallen richting FR (Brugge) en in de omgekeerde richting aansluitingen naar FGSP (Gent) Ook wil ik er op wijzen dat er te FDD (Denderleeuw) een wisselstoring was en deze voor de nodige vertraging zorgde op de lijn 50 / 50A en 89. Er zijn dan ook nog twee valse alarmen toegekomen die voor de nodige vertraging zorgden en +/- 15' later viel er een persoon in de sporen te FKR (Merelbeke),terug alarm en voorzichtige rit voor hulpdiensten in de sporen. Al deze gebeurtenissen vielen ongeveer op hetzelfde ogenblik waardoor de lijnregelaar echt binnen de seconde moet beslissen en deze beslissing volgens mij nog niet zo slecht was. Hoe dan ook het was een zeer drukke dag op TC maar ja TC.
Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 19 mei 2010, 15:46
door Jani
Misschien TC afschaffen en RDV alles laten regelen, er zouden er veel smeken om TC terug te krijgen denk ik.
Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 19 mei 2010, 16:14
door Steven
als ik dan mag kiezen zou ik eerder RDV dan TC afschaffen

Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 19 mei 2010, 16:40
door Kristofke
Euhm nog wel even laten weten dat in principe de regel is dat TC een vraag voor een eventuele extra stop moet doorspelen naar RDV, deze moet daar over beslissen en TC zal dan eventueel bekijken of dit kan gebeuren in de lijnplanning en personeelsplanning of dit geen al te grote gevolgen heeft.
Elke extra stop is een factuur richting de NMBS. Dat TC (Infrabel dus) zelf zal gaan bepalen waar een trein extra zal stoppen is als gratuit facturen kunnen schrijven aan de NMBS. En dat kan natuurlijk niet.
Het is echter de samenwerking tussen die twee die niet goed verloopt. En niet alleen die twee, maar ook al het Mobility personeel dat nog altijd naar de blok van Infrabel belt om een extra stop te vragen, het is die blok die TC contacteer, het is TC die dan RDV contacteer, het is dan RDV die beslist, die contacteert dan terug TC, TC contacteert terug de blok, de blok informeert de speaker en het stationspersoneel.
De voorziene wijze is echter: stationspersoneel belt naar RDV, RDV bekijkt en beslist, RDV contacteert TC, en TC contacteert de blok
Het echter compleet mank lopen van heel deze communicatiecirkel is écht de grote oorzaak van veel reizigersleed naast materieelproblemen.
Re: daad van kwaadwilligheid
Geplaatst: 19 mei 2010, 17:22
door Jani
Daar komt het inderdaag op neer Kristofke.
In principe moet TC bij een geval zoals in Landegem gewoon aan RDV doorgeven wat de beperkingen zijn qua infrastructuur en moet RDV dan (samen met de ROR ?) een alternatieve treindienst organiseren en deze ter goedkeuring voorleggen aan TC.
TC staat dan in voor het informeren van de seinhuizen en voor de communicatie met de bestuurders (dit mag RDV niet).
Maar in realiteit natuurlijk.... (we zouden pagina's kunnen vullen met gal spuwen, maar ik ga er mij niet meer mee bezighouden

)