Ben om 18:30 op het werk vertrokken, moest trein hebben van 18:49, vertrekkende in Diegem:
in Diegem: propvol perron, diverse reizigers klagend dat al verschillende treinen afgeschaft waren, maar bibi had geluk want omstreek 19 uur was de trein er richting Brussel-Noord..
Van daaruit moest ik naar Deinze geraken. Ik kom in Brussel-noord toe op spoor 8, het ernaast liggend spoor is voor de trein richting De Panne (met stilstand in Deinze), ik zie aangekondigd staatn de trein van De Panne maar dan van 18:05 (dus met een uur vertraging), maar de deuren waren al dicht, trein wachtte blijkbaar gewoon op rood licht.
Geen erg, begrijpelijk allemaal, ik ga naar beneden omdat er daar wat meer tv's staan met de toestand: blijkt dat de tv's niet geupdated zijn: de toestand van een uur tevoren staat er nog op, zonder vertraging
Ondertussen zie ik op spoor 9 opnieuw de trein naar De Panne aangekondigd, dit keer wel die van 19:05, dus ik ga naar boven. Samen met een hoop andere misleide reizigers stappen we de trein op, nog steeds aangekondigd op het spoor als de trein naar De Panne van 19:05. Eenmaal op de trein sloten de deuren zich bijzonder snel, en realiseren we dat het een trein is gelimiteerd tot Brussel-Zuid.
We rijden op een slakkentempo naar Brussel-Zuid (nog altijd begrijpelijk, met al die treinen door de bottleneck van de Noord-Zuid-verbinding, kan nu eenmaal niet snel gaan). In Brussel-Zuid aangekomen geen spoor meer te zien van een trein naar De Panne. Wel de keuze tussen een trein Denderleeuw-Oostende met 75 minuten vertraging, of een L-trein naar Aalst-Gent met 30 minuten vertraging.
Ervanuit gaande dat de trein naar Denderleeuw-Oostende wel sneller in Gent zou geraken, gezien die maar 2 haltes had, stap ik daarop.. 'k zit er enkele minuten op, wordt er afgekondigd op de trein dat er geen machinist beschikbaar is voor deze trein, en dat we maar terug moeten uitstappen.
Ik geraak nog net op die L-trein naar Aalst-Gent-Sint Pieters. Ook deze speelde nog klaar zijn vertraging nog te doen oplopen tot 45 minuten voor we in Gent waren, waardoor ik in Gent ook m'n aansluiting miste naar De Panne. Uiteindelijk dan om 21:49 trein kunnen pakken, om met heel wat mensen uit te stappen in Deinze om 22:10.
Normaal stap ik uit in Deinze om 20:05, dus 2 uur vertraging.
Nogmaals ik verwijt de NMBS niet, dat ze vertragingen hebben, de omstandigheden zijn er naar, 't is niet meer dan logisch.
Maar het gebrek aan communicatie was alomtegenwoordig, plus dan zo van die logistieke problemen zoals een treinbestuurder die er dan niet is, dat zijn toch dingen die heel wat verbetering nodig hebben.