Pagina 1 van 1
Zeeland
Geplaatst: 28 mei 2010, 13:01
door trainfreak
Een kleine maand geleden ben ik eventjes naar Zeeland getrokken.
Veel foto's heb ik niet gemaakt, veel plaatsjes zijn moeilijk om met de auto te doen (parkeren enzo..)
Het eerste wat opvalt aan een overweg in Nederland:

Enkele ogenblikken later kwam de PB12 door, aan diezelfde overweg:

Het grensbord:

De PB12 net aan/op de grens:

Wat verder zien we de 7799 met de 7807:

We kwamen plots uit op een lange straat, ideaal om de treinen te volgen. De max. snelheid op de lijn is 40 km/u:

Een paar kilometer verder zien we nogmaals dezelfde trein:

Ik kon het niet laten
Zo, dit was het, hopelijk hebben jullie ervan genoten

Re: Zeeland
Geplaatst: 28 mei 2010, 13:13
door Gerard
Leuke reportage! Mooie foto's zonder bovenleidingspalen.
Re: Zeeland
Geplaatst: 28 mei 2010, 13:13
door Accelerat
Welke lijn is dat!?

Mooie foto's hoor!

Re: Zeeland
Geplaatst: 28 mei 2010, 13:32
door trainfreak
sncf-sncb schreef:Welke lijn is dat!?

Mooie foto's hoor!

Bij ons L55, vanaf Wondelgem tot aan de grens.
De foto's zijn gemaakt in Zelzate en Sas van Gent (Terneuzen).
Re: Zeeland
Geplaatst: 28 mei 2010, 23:29
door Tim
trainfreak schreef:De max. snelheid op de lijn is 40 km/u
Dat is maar 30 km/u. Kan je trouwens zien aan de snelheidsborden op de tweede en vierde foto
Voor de rest is het wel een leuke lijn, het opvallendste is dat er enkel seinen staan aan de overwegen. Het verkeer wordt geregeld door de treindienstleider in Roosendaal, de lijn zelf is verdeeld in blokken. Voor het binnenrijden van elk blok dien je telkens via GSM-R toestemming te vragen aan de treindienstleider.
Re: Zeeland
Geplaatst: 29 mei 2010, 07:10
door trainfreak
Tim schreef:trainfreak schreef:De max. snelheid op de lijn is 40 km/u
Dat is maar 30 km/u. Kan je trouwens zien aan de snelheidsborden op de tweede en vierde foto
Voor de rest is het wel een leuke lijn, het opvallendste is dat er enkel seinen staan aan de overwegen. Het verkeer wordt geregeld door de treindienstleider in Roosendaal, de lijn zelf is verdeeld in blokken. Voor het binnenrijden van elk blok dien je telkens via GSM-R toestemming te vragen aan de treindienstleider.
Mij werd verteld dat het 40 is, het kon zijn dat er bepaalde secties maar 30 waren he...
Verder bedankt voor je uitleg

Re: Zeeland
Geplaatst: 29 mei 2010, 16:16
door fitnessboy
trainfreak schreef:Tim schreef:trainfreak schreef:De max. snelheid op de lijn is 40 km/u
Dat is maar 30 km/u. Kan je trouwens zien aan de snelheidsborden op de tweede en vierde foto
Voor de rest is het wel een leuke lijn, het opvallendste is dat er enkel seinen staan aan de overwegen. Het verkeer wordt geregeld door de treindienstleider in Roosendaal, de lijn zelf is verdeeld in blokken. Voor het binnenrijden van elk blok dien je telkens via GSM-R toestemming te vragen aan de treindienstleider.
Mij werd verteld dat het 40 is, het kon zijn dat er bepaalde secties maar 30 waren he...
Verder bedankt voor je uitleg

dit kun je zien aan het baanvaksnelheidsbord :
verhoging toegelaten aan de door het bord aangegeven getal, indien geen getal vermeld op het bord is een verhoging naar 125 km/uur toegestaan
Re: Zeeland
Geplaatst: 29 mei 2010, 16:27
door treinbruno
Komt nog redelijk wat op die spoorlijn daar
Dat bordje op die 1e foto is trouwens niet echt logisch op een enkelsporige spoorlijn

Re: Zeeland
Geplaatst: 29 mei 2010, 18:05
door trainfreak
treinbruno schreef:
Dat bordje op die 1e foto is trouwens niet echt logisch op een enkelsporige spoorlijn

Inderdaad!
Ik stond ook ff raar te kijken

Re: Zeeland
Geplaatst: 31 mei 2010, 01:45
door Hogersluys
treinbruno schreef:Komt nog redelijk wat op die spoorlijn daar
Vooral DOW is een groot gebruiker van die spoorlijn als ik mij niet vergis. Nja, eigenlijk zouden daar ook reizigerstreinen moeten overrijden, Gent-Terneuzen is echt een missing link in het spoorwegennetwerk.
PS: Die eerste overweg, welk dorp is dat op de achtergrond? Sas van Gent?
Re: Zeeland
Geplaatst: 31 mei 2010, 09:30
door trainfreak
Hogersluys schreef:treinbruno schreef:Komt nog redelijk wat op die spoorlijn daar
PS: Die eerste overweg, welk dorp is dat op de achtergrond? Sas van Gent?
Dat is er een stukje van ja
Re: Zeeland
Geplaatst: 11 jun 2010, 10:20
door K V B
treinbruno schreef:
Dat bordje op die 1e foto is trouwens niet echt logisch op een enkelsporige spoorlijn

Toen ik nog elke dag met de fiets naar mijn werk ging kwam ik altijd voorbij een overweg waar bij sluiting altijd twee treinen kwamen, een in elke richting. En dat op enkelspoor. (Goed dat is in Zwitserland, niet in Nederland...)
Re: Zeeland
Geplaatst: 11 jun 2010, 10:23
door Steven
Het kan perfect dat twee treinen na elkaar komen op de overweg van een enkelsporige lijn. Op een dubbelsporige lijn is voor mij persoonlijk het record gesteld op drie treinen bij een zelfde sluiting van de overweg.
Re: Zeeland
Geplaatst: 11 jun 2010, 17:46
door kika
treinbruno schreef:
Dat bordje op die 1e foto is trouwens niet echt logisch op een enkelsporige spoorlijn

Dan moet je hier niet op vakantie komen, in de ochtend- en avondspits zijn er 4 treinen per uur/richting, het grootste deel van de lijn is enkelspoor.