Pagina 1 van 1

Zeeland

Geplaatst: 28 mei 2010, 13:01
door trainfreak
Een kleine maand geleden ben ik eventjes naar Zeeland getrokken.
Veel foto's heb ik niet gemaakt, veel plaatsjes zijn moeilijk om met de auto te doen (parkeren enzo..)

Het eerste wat opvalt aan een overweg in Nederland: Afbeelding Enkele ogenblikken later kwam de PB12 door, aan diezelfde overweg: Afbeelding Het grensbord: Afbeelding De PB12 net aan/op de grens: Afbeelding Wat verder zien we de 7799 met de 7807: Afbeelding We kwamen plots uit op een lange straat, ideaal om de treinen te volgen. De max. snelheid op de lijn is 40 km/u: Afbeelding Een paar kilometer verder zien we nogmaals dezelfde trein: Afbeelding Ik kon het niet laten :lol:

Zo, dit was het, hopelijk hebben jullie ervan genoten :)

Re: Zeeland

Geplaatst: 28 mei 2010, 13:13
door Gerard
Leuke reportage! Mooie foto's zonder bovenleidingspalen.

Re: Zeeland

Geplaatst: 28 mei 2010, 13:13
door Accelerat
Welke lijn is dat!? :D Mooie foto's hoor! ;-)

Re: Zeeland

Geplaatst: 28 mei 2010, 13:32
door trainfreak
sncf-sncb schreef:Welke lijn is dat!? :D Mooie foto's hoor! ;-)
Bij ons L55, vanaf Wondelgem tot aan de grens.
De foto's zijn gemaakt in Zelzate en Sas van Gent (Terneuzen).

Re: Zeeland

Geplaatst: 28 mei 2010, 23:29
door Tim
trainfreak schreef:De max. snelheid op de lijn is 40 km/u
Dat is maar 30 km/u. Kan je trouwens zien aan de snelheidsborden op de tweede en vierde foto :wink:

Voor de rest is het wel een leuke lijn, het opvallendste is dat er enkel seinen staan aan de overwegen. Het verkeer wordt geregeld door de treindienstleider in Roosendaal, de lijn zelf is verdeeld in blokken. Voor het binnenrijden van elk blok dien je telkens via GSM-R toestemming te vragen aan de treindienstleider.

Re: Zeeland

Geplaatst: 29 mei 2010, 07:10
door trainfreak
Tim schreef:
trainfreak schreef:De max. snelheid op de lijn is 40 km/u
Dat is maar 30 km/u. Kan je trouwens zien aan de snelheidsborden op de tweede en vierde foto :wink:

Voor de rest is het wel een leuke lijn, het opvallendste is dat er enkel seinen staan aan de overwegen. Het verkeer wordt geregeld door de treindienstleider in Roosendaal, de lijn zelf is verdeeld in blokken. Voor het binnenrijden van elk blok dien je telkens via GSM-R toestemming te vragen aan de treindienstleider.
Mij werd verteld dat het 40 is, het kon zijn dat er bepaalde secties maar 30 waren he...
Verder bedankt voor je uitleg :)

Re: Zeeland

Geplaatst: 29 mei 2010, 16:16
door fitnessboy
trainfreak schreef:
Tim schreef:
trainfreak schreef:De max. snelheid op de lijn is 40 km/u
Dat is maar 30 km/u. Kan je trouwens zien aan de snelheidsborden op de tweede en vierde foto :wink:

Voor de rest is het wel een leuke lijn, het opvallendste is dat er enkel seinen staan aan de overwegen. Het verkeer wordt geregeld door de treindienstleider in Roosendaal, de lijn zelf is verdeeld in blokken. Voor het binnenrijden van elk blok dien je telkens via GSM-R toestemming te vragen aan de treindienstleider.
Mij werd verteld dat het 40 is, het kon zijn dat er bepaalde secties maar 30 waren he...
Verder bedankt voor je uitleg :)
dit kun je zien aan het baanvaksnelheidsbord :

verhoging toegelaten aan de door het bord aangegeven getal, indien geen getal vermeld op het bord is een verhoging naar 125 km/uur toegestaan

Re: Zeeland

Geplaatst: 29 mei 2010, 16:27
door treinbruno
Komt nog redelijk wat op die spoorlijn daar :P

Dat bordje op die 1e foto is trouwens niet echt logisch op een enkelsporige spoorlijn :roll:

Re: Zeeland

Geplaatst: 29 mei 2010, 18:05
door trainfreak
treinbruno schreef:
Dat bordje op die 1e foto is trouwens niet echt logisch op een enkelsporige spoorlijn :roll:
Inderdaad!
Ik stond ook ff raar te kijken :lol:

Re: Zeeland

Geplaatst: 31 mei 2010, 01:45
door Hogersluys
treinbruno schreef:Komt nog redelijk wat op die spoorlijn daar :P
Vooral DOW is een groot gebruiker van die spoorlijn als ik mij niet vergis. Nja, eigenlijk zouden daar ook reizigerstreinen moeten overrijden, Gent-Terneuzen is echt een missing link in het spoorwegennetwerk.

PS: Die eerste overweg, welk dorp is dat op de achtergrond? Sas van Gent?

Re: Zeeland

Geplaatst: 31 mei 2010, 09:30
door trainfreak
Hogersluys schreef:
treinbruno schreef:Komt nog redelijk wat op die spoorlijn daar :P
PS: Die eerste overweg, welk dorp is dat op de achtergrond? Sas van Gent?
Dat is er een stukje van ja

Re: Zeeland

Geplaatst: 11 jun 2010, 10:20
door K V B
treinbruno schreef: Dat bordje op die 1e foto is trouwens niet echt logisch op een enkelsporige spoorlijn :roll:
Toen ik nog elke dag met de fiets naar mijn werk ging kwam ik altijd voorbij een overweg waar bij sluiting altijd twee treinen kwamen, een in elke richting. En dat op enkelspoor. (Goed dat is in Zwitserland, niet in Nederland...)

Re: Zeeland

Geplaatst: 11 jun 2010, 10:23
door Steven
Het kan perfect dat twee treinen na elkaar komen op de overweg van een enkelsporige lijn. Op een dubbelsporige lijn is voor mij persoonlijk het record gesteld op drie treinen bij een zelfde sluiting van de overweg.

Re: Zeeland

Geplaatst: 11 jun 2010, 17:46
door kika
treinbruno schreef: Dat bordje op die 1e foto is trouwens niet echt logisch op een enkelsporige spoorlijn :roll:
Dan moet je hier niet op vakantie komen, in de ochtend- en avondspits zijn er 4 treinen per uur/richting, het grootste deel van de lijn is enkelspoor.