Pagina 1 van 1
spoor in spoor?
Geplaatst: 06 jun 2010, 23:54
door opstaele
N vraag met waarschijnlijk een zeer simpele verklaring, maar ik heb geen idee, "waarom liggen in sommige sporen soms kilometers aan een stuk een "dubbel" spoor in het hoofdspoor"?
ik heb al verklaringen gehoord die spreken van een "anti-ontspoor middel" maar kvond dat geen afdoende verklaring...
Ideeen?
groetjes
Re: spoor in spoor?
Geplaatst: 06 jun 2010, 23:57
door dentheo
Als het betrekkelijk korte stukje zijn op bruggen is het om bij een ontsporing de trein op de brug te houden.
Zijn het lange stukken die niet bevestigd zijn, dan is het voorbereidend werk voor railvernieuwing.
Re: spoor in spoor?
Geplaatst: 06 jun 2010, 23:59
door Steven
een anti ontspoormiddel is het wel en weer niet. Het is eerder een voorkomen van erger bij ontsporing. Het moet er voor zorgen dat een trein bij ontsporing minder kwaad aanricht. Ze liggen dan ook vooral op bruggen en bij bepaalde bochten.
Re: spoor in spoor?
Geplaatst: 07 jun 2010, 00:03
door opstaele
dus toch, owkidowki, tnx voor het snelle antwoord!
Re: spoor in spoor?
Geplaatst: 07 jun 2010, 00:08
door Kristofke
als ze dienen om ontsporingen minder erg te maken zitten ze wel vastgemaakt, de vele keren dat je sporen ziet liggen los naast de vaste sporen dan zal dat weinig helpen bij een ontsporing
Re: spoor in spoor?
Geplaatst: 07 jun 2010, 00:10
door Steven
de spoorstaven die gewoon los liggen tussen of naast de sporen dien er gewoon al stock om binnen x tijd de andere sporen te vervangen.
Re: spoor in spoor?
Geplaatst: 07 jun 2010, 07:32
door Dieselfreak
Die vraag is hier
al eerder gesteld. Dat zijn de
contrarails.