Pagina 1 van 2
L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 08 jun 2010, 22:16
door 260689
EECT zomertrein naar Avingon
06/06 , 20/06 , 27/06 et 04/07/2010
Trein 1402
Avignon Font-Couverte --.-- 19.14
Thionville 02.31 02.55 Relais Loc T13 SNCB – Autorisée SNCF
Gouvy 04.33 04.58 L 42 – Relais CTE + Accompagnement SNCB
Vielsalm 05.09
Trois-Ponts 05.20
Stoumont Bl6 05.33
Aywaille 05.44
Rivage 05.51 L 43
Esneux 05.57
Tilff 06.01
Angleur 06.06 06.06 L 43/1
Y Aguesses 06.07 L 40/1
Y Garde-Dieu 06.09
Froidmont 06.10 L 40
Bressoux 06.14 06.23
Cheratte 06.28
Vise 06.33
Vise Fre 06.35
Maastricht 06.47 07.01
’S Hertogenbosch 08.18 --.--
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 08 jun 2010, 22:40
door Shrek
Is er in maastricht ook een locwissel?

Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 08 jun 2010, 23:35
door Steven
mmm straf dat ze van een 13 spreken, deze heeft normaal geen toestemming om in frankrijk reizigerstreinen te slepen.
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 08 jun 2010, 23:51
door 260689
Steven schreef:mmm straf dat ze van een 13 spreken, deze heeft normaal geen toestemming om in frankrijk reizigerstreinen te slepen.
Vorig jaar reden ze ook met de 13 tot Thionville.
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 09 jun 2010, 07:22
door Steve
Is de IR Luik - Luxemburg dan geen internationale trein?

Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 09 jun 2010, 10:18
door Accelerat
Wauw, de EETC'er op de L42, geweldig!

Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 10 jun 2010, 09:36
door Gerard
Toen wij 2 jaar geleden gebruik maakten van de autoslaaptrein 's Hertogenbosch - Avignon ging het als volgt:
Den Bosch - Maastricht reeks 18 NS
Maastricht - Marloie reeks 27 NMBS
Marloie - Luxemburg reeks 20 NMBS
Luxemburg - Avignon SNCF BB 26000
Deze ging in België toen niet over Lijn 42, maar respectievelijk over de lijnen 40 / 43 / 162.
Leuk dat hij nu weer eens de Lijn 42 pakt.
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 10 jun 2010, 21:50
door Steve
Gerard schreef:Toen wij 2 jaar geleden gebruik maakten van de autoslaaptrein 's Hertogenbosch - Avignon ging het als volgt:
Den Bosch - Maastricht reeks 18 NS
Maastricht - Marloie reeks 27 NMBS
Marloie - Luxemburg reeks 20 NMBS
Luxemburg - Avignon SNCF BB 26000
Deze ging in België toen niet over Lijn 42, maar respectievelijk over de lijnen 40 / 43 / 162.
Leuk dat hij nu weer eens de Lijn 42 pakt.
Waarom deed die 20 dan niet heel het traject Maastricht - Luxemburg?
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 10 jun 2010, 22:00
door Steven
De reeks 20 heeft zover ik weet geen toestemming voor NL, die zou daar is het onderstation kunnen doen "ontploffen" bij aanzetten (niet letterlijk te nemen he).
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 10 jun 2010, 23:58
door dentheo
Steven schreef:De reeks 20 heeft zover ik weet geen toestemming voor NL, die zou daar is het onderstation kunnen doen "ontploffen" bij aanzetten (niet letterlijk te nemen he).
Er is mij uit NMBS bron vertelt dat hij bij een eerste bezoek aan Roosendaal de zaak wel plat zou gelegd hebben..
Alhoewel ... Zou hij hogere stromen trekken dan een dubbeltractie van bv. 26ers ???
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 11 jun 2010, 10:20
door Steven
Opgelet een 20 heeft geen serie maar compoundmotor dus niet zomaar vergelijken met een 26 die wel een seriemotor heeft. Daarbovenop volgt nog dat de 26 met aanzetweerstanden werkt en de reeks 20 elektronisch geregeld is.
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 11 jun 2010, 10:39
door dentheo
Daarom denk ik dat hij minder stroom trekt dan een dubbeltjes 26ers (bij het wegrijden).
De 20 heeft geen aanzetweerstanden en electronica is niet goed geschikt om elektriciteit om te zetten in warmte, dan smelt de zaak.
Wat hij uit de bovenleiding trekt zou dus dichter bij het gebruikte motorvermogen moeten liggen dan bij de 26ers.
Ik denk eerder dat zijn electronica is "tilt" geslagen met de 1800V en er toen iets geklapt is.
Om het juist te weten zullen we waarschijnlijk een gepensioneerde nodig hebben, het is al zo lang geleden.
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 12 jun 2010, 17:23
door 13'erke
de tegentrein heeft de volgende drgl:
1401:
's Hertogenbosch 18:16
Maastricht 19:52 20:12
Avignon-Foncouverte 07:35
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 12 jun 2010, 19:34
door 260689
de terugreis van de 1402 rijd vanaf Thionville tot Gouvy met een 3000 van de CFL vanaf Gouvy is het met de 13 van de NMBS die van de IC-O komt in de week die ram staat in het weekend te Gouvy.
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Geplaatst: 16 jun 2010, 09:52
door peter vereecken
Hallo iedereen,
Wie weet of de trein 1401 (Den Bosch-Avignon) ook via Gouvy rijdt op deze data ??
Als ik het goed begrijp rijdt de 1402 op een aantal zondagen via lijn 42.
Maar sinds 6 juni rijdt de autoslaaptrein iedere zondagochtend door Belgie terug naar Nederland en iedere vrijdag avond naar Frankrijk.
In het hoog seizoen rijdt er een uur na de 1401 (Avignon) een tweede trein naar Frejus St Raphael).
Deze trein komt ook op zondag ochtend via Belgie terug.
Meer informatie over rijdagen en vertek tijden van uit Den Bosch op
www.autoslaaptrein.nl
wie weet er meer van??
mvg
Peter