Pagina 1 van 1

13-06-2010 Antwerpen - Schijnpoort

Geplaatst: 13 jun 2010, 11:43
door Robin
Vanmorgen naar schijnpoort gereden, bedoeling was om reizigerstreinen te fotograferen maar je geraakt er niet binnen omdat er 3 hekken staan.
Dus rond gereden naar de andere kant waar ik deze vond :).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: 13-06-2010 Antwerpen - Schijnpoort

Geplaatst: 13 jun 2010, 12:20
door Accelerat
Mooie foto's!
Wat ik alleen niet snap, waarom is de vmax van een loc in losse rit lager als de vmax met wagonnen erachter?

Re: 13-06-2010 Antwerpen - Schijnpoort

Geplaatst: 13 jun 2010, 12:22
door Robin
als je met wagons rijd dan is de trein zwaarder door een bocht. Als je met de loc los zou rijden dan heb je kans dat je er uit 'vliegt'.
Ook zal je sneller kunnen remmen met wagons eraan.

Re: 13-06-2010 Antwerpen - Schijnpoort

Geplaatst: 13 jun 2010, 12:31
door Accelerat
Ahja op die manier, bedankt voor de uitleg. :)

Re: 13-06-2010 Antwerpen - Schijnpoort

Geplaatst: 13 jun 2010, 14:01
door bobke
Door welke fabrikant zijn die locs (captrain) eigen gemaakt?

Re: 13-06-2010 Antwerpen - Schijnpoort

Geplaatst: 13 jun 2010, 15:25
door dentheo
Ik meen EMD, het vroegere GM nu Caterpillar (sinds vorige maand ?)

-Wikipedia engels opent een wereld over de geschiedenis van deze fabriek (bv. de NOHABs)

Re: 13-06-2010 Antwerpen - Schijnpoort

Geplaatst: 13 jun 2010, 15:27
door b-loc
Rijden die enkel in Belgie?
Omdat er enkel snelheden uit belgie opstaan?