China ontwikkelt trein van 600 km per uur
Geplaatst: 03 aug 2010, 18:51
China ontwikkelt trein van 600 km per uur
3 augustus 2010
Op dit moment heeft China al een trein die een maximumsnelheid bereikt van 431 kilometer. Deze Maglev-trein zweeft tussen Shanghai en het vliegveld Pudong. Maar 431 kilometer is voor de Chinezen nog niet hard genoeg. Er is namelijk een Maglev in ontwikkeling die een topsnelheid van 600 kilometer per uur gaat halen.
Volgens één van de bouwers kan de 600 kilometer per uur gehaald worden door gebruik te maken van vacuüm pijpleidingen. Daar kan de trein dan doorheen vliegen, zonder dat het voertuig ooit last heeft van de wind of andere vertragende zaken.
Wanneer de trein in gebruik wordt genomen, zal voorlopig nog wel even onbekend blijven. De trein zal eerst volledig ontwikkeld moeten worden en wanneer de trein er dan eenmaal is, zal men iets met die vacuüm pijpleidingen moeten doen. Want het mag duidelijk zijn dat het gewone treinspoor hier niet voor is gebouwd.
Voor het originele, Engelse bericht klikt u hier.
Bron: China Blog
Als je er wat over nadenkt, is het eigenlijk nutteloos dat te ontwikkelen. Want nergens zal je het kunnen gebruiken. Ofja, men zou dat wel kunnen; bv twee grote steden van China (die op een grote afstand van elkaar liggen) verbinden (maglev vervangt het vliegtuig dan), alleen is men nu bezig over hogesnelheidslijnen aan te leggen (waardoor straks alle grote steden al verbonden zijn met elkaar en het dus nergens geschikt meer voor is.)
Zal ook enorm veel kosten denk ik. Vooral die tunnel (moet enorme afstand zijn). Het elektriciteitsverbruik zal waarschijnlijk niet hoge liggen dan een normale hogesnelheidstrein denk ik doordat (vacuum).
3 augustus 2010
Op dit moment heeft China al een trein die een maximumsnelheid bereikt van 431 kilometer. Deze Maglev-trein zweeft tussen Shanghai en het vliegveld Pudong. Maar 431 kilometer is voor de Chinezen nog niet hard genoeg. Er is namelijk een Maglev in ontwikkeling die een topsnelheid van 600 kilometer per uur gaat halen.
Volgens één van de bouwers kan de 600 kilometer per uur gehaald worden door gebruik te maken van vacuüm pijpleidingen. Daar kan de trein dan doorheen vliegen, zonder dat het voertuig ooit last heeft van de wind of andere vertragende zaken.
Wanneer de trein in gebruik wordt genomen, zal voorlopig nog wel even onbekend blijven. De trein zal eerst volledig ontwikkeld moeten worden en wanneer de trein er dan eenmaal is, zal men iets met die vacuüm pijpleidingen moeten doen. Want het mag duidelijk zijn dat het gewone treinspoor hier niet voor is gebouwd.
Voor het originele, Engelse bericht klikt u hier.
Bron: China Blog
Als je er wat over nadenkt, is het eigenlijk nutteloos dat te ontwikkelen. Want nergens zal je het kunnen gebruiken. Ofja, men zou dat wel kunnen; bv twee grote steden van China (die op een grote afstand van elkaar liggen) verbinden (maglev vervangt het vliegtuig dan), alleen is men nu bezig over hogesnelheidslijnen aan te leggen (waardoor straks alle grote steden al verbonden zijn met elkaar en het dus nergens geschikt meer voor is.)
Zal ook enorm veel kosten denk ik. Vooral die tunnel (moet enorme afstand zijn). Het elektriciteitsverbruik zal waarschijnlijk niet hoge liggen dan een normale hogesnelheidstrein denk ik doordat (vacuum).