Foto's van Trammist

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Trammist

Foto's van Trammist

Bericht door Trammist »

In navolging van Dirk J en melle heb ook ik besloten een naar mezelf vernoemde fotothread te maken waarin vanaf nu al mijn fotoreeksen gecentraliseerd zullen worden.

Eerste reeks: Olsberg (D), di 10 augustus 2010
De reis begon in Medebach, waar ik nu met vakantie ben (Center Parcs), en ik nam eerst bus S30, waar ik heen-en-terug €12 aan kwijt was (zeg nog eens dat De Lijn duur is), en mijn 3 uur in Olsberg leverden volgend resultaat op.

1. Afbeelding 2. Afbeelding 3. Afbeelding 4. Afbeelding 5. Afbeelding 6. Afbeelding 7. Afbeelding 8. Afbeelding 9. In het station, want 3 minuten na deze foto vertrok mijn bus terug. Afbeelding 10. Afbeelding 11. Afbeelding 12. Afbeelding
Groetjes uit Center Parcs Hochsauerland !
groentje

Re: Foto's van Trammist

Bericht door groentje »

Veel plezier daar. Knap landschap, ook.
bobke

Bericht door bobke »

Wat voor frequentie is dat daar per uur? Half uurfrequentie? en toch allemaal diesels.
groentje

Bericht door groentje »

2x een 2-uursdienst, met versterkingsritten tijdens de spits, lijkt me. Er vertrekken elk uur ongeveer 2 treinen, 1 naar Hagen, en 1 naar Kassel of naar Warburg, met de meeste extra treinen wellicht van en naar Dortmund.
bobke

Bericht door bobke »

groentje schreef:2x een 2-uursdienst, met versterkingsritten tijdens de spits, lijkt me. Er vertrekken elk uur ongeveer 2 treinen, 1 naar Hagen, en 1 naar Kassel of naar Warburg, met de meeste extra treinen wellicht van en naar Dortmund.
oei een 2-uurdienst, das nog slechter gesteld dan de NMBS. Ik vind 1 -uurdienst al niet kunnen en zou overal minstens een half uur dienst gerealiseerd willen worden.
groentje

Bericht door groentje »

Ik ben het met je eens als je spreekt in het algemeen, maar voor lijnen in de Ardennen lijkt me een uurdienst al een mooi streefdoel. Sauerland is niet veel beter dan de Ardennen, bovendien is geen van die lijnen een belangrijke hoofdlijn, onmisbaar voor het doorgaande verkeer (vooral naar Kassel, daarvoor moet je 2x kopmaken...). Richting Hagen is er trouwens wel een quasi-uurdienst, doordat de treinen uit Kassel en Warburg elkaar afwisselen.
kika

Bericht door kika »

Als jij van je vakantie geniet, geniet ik wel van je foto's :wink:
Je zou trouwens ook een 4-rittenkaart (21,60), Funticket voor de regio (1 maand, 15 euro, de kleine lettertje snap ik helemaal niet) of een Sauerlandurlaubticket (3 dagen 16 euro, 10 dagen 32 euro, vraag me niet naar de kleine lettertjes) nemen. Bus of Bahn is niet goedkoop als je geen gebruik (kan) maken van één of andere aanbieding of heel frequent reist.

Bobke: ik woon naast een diesellijntje: grotendeels enkelsporig, in de spits een kwartierdienst (per richting). Het kan dus prima. Het grootste deel is tegenwoordig wel goederenverkeersvrij.
melle

Bericht door melle »

Mooie foto's!
Trammist

Bericht door Trammist »

Klassiekje 207 heeft net voor de laatste keer deze zomer ICT 6630 van Brugge naar Knokke verzorgd. Zondag 29 augustus 2010 was geen mooie afsluiter, het heeft die dag gegoten... Gelukkig was ik er niet om op het strand te gaan liggen...
Afbeelding
Trammist

Bericht door Trammist »

Tram 7916 door het Zoniënwoud.
Afbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Mooi zeg! :D
Molenbruch Y.

Bericht door Molenbruch Y. »

Wow! Mooi gedaan!
kika

Bericht door kika »

Prachtige tramfoto!!
Trammist

Bericht door Trammist »

Bedankt voor deze leuke comments !

De vorige foto is zonder enige twijfel de beste van de ganse reeks, maar deze past ook nog wel denk ik
Afbeelding
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik heb er ook al aan gedacht om eens langs lijn 44 te gaan staan in de bossen, maar vinden die trambestuurders dat niet te gevaarlijk?
Anders ga ik daar zodra is tijd heb staan :D
Plaats reactie