Pagina 1 van 2

Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 05 okt 2010, 19:54
door 260689
Op 14 oktober gaat men de nieuwe vertrek procedure uittesten tussen Sint-Niklaas en Kortrijk via Gent.
Materiaal word een 27 met M6 rijtuigen
Tussen Sint-Niklaas en Kortrijk stopt deze trein overal.

Sint-Niklaas 9u52
Belsele 9u58- 9u59
Sinaai 10u02-10u03
Lokeren 10u08-10u10
Beervelde 10u17-10u18
Gent Dampoort10u29-10u31
Gent-St-Pieters10u38-10u40
De-Pinte 10u46-10u48
Deinze 10u53-10u55
Waregem 11u02-11u04
Harelbeke 11u10u11u11
Kortrijk 11u16

In de stuurpost: zitten er tosci's van TCT/CTC Gent, Antwerpen en Brussel (deze besturen de trein NIET!!!!!) + de gewone treinbestuurder die deze dienst normaal leeg naar Kortrijk moet verzekeren.

In de rijtuigen zitten 5 instructeurs cel treinbegeleiding (komende van CT Gent, Antwerpen, Brussel)

Niet onbelangrijk treinnummer is E16606

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 05 okt 2010, 20:08
door Darko
260689 schreef:Op 14 oktober gaat men de nieuwe vertrek procedure uittesten tussen Sint-Niklaas en Kortrijk via Gent.
Materiaal word een 27 met M6 rijtuigen
Tussen Sint-Niklaas en Kortrijk stopt deze trein overal.

Sint-Niklaas 9u52
Belsele 9u58- 9u59
Sinaai 10u02-10u30
Lokeren 10u08-10u10
Beervelde 10u17-10u18
Gent Dampoort10u29-10u31
Gent-St-Pieters10u38-10u40
De-Pinte 10u46-10u48
Deinze 10u53-10u55
Waregem 11u02-11u04
Harelbeke 11u10u11u11
Kortrijk 11u16

In de stuurpost: zitten er tosci's van TCT/CTC Gent, Antwerpen en Brussel (deze besturen de trein NIET!!!!!) + de gewone treinbestuurder die deze dienst normaal leeg naar Kortrijk moet verzekeren.

In de rijtuigen zitten 5 instructeurs cel treinbegeleiding (komende van CT Gent, Antwerpen, Brussel)

Niet onbelangrijk treinnummer is E16606
welke procedure is da precies?

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 06 okt 2010, 08:18
door Stef
Dus je kan niet mee met deze trein als passagier?


PS: uw vertrekuur in Sinaai kan niet kloppen, daar hij al in Lokeren om 10u08 aankomt :wink:

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 06 okt 2010, 10:54
door Boxerke
zal waarschijnlijk 10h03 zijn in plaats van 10h30

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 06 okt 2010, 14:40
door melle
Misschien wordt het niet meer noodzakelijk om de deur van de TBG open te houden totdat de trein vertrokken is.

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 06 okt 2010, 16:23
door poyaud
melle schreef:Misschien wordt het niet meer noodzakelijk om de deur van de TBG open te houden totdat de trein vertrokken is.
Dat zou pas een verbetering zijn , waarom nu de tbg nog naar da rood bolleke van den avg staat te koekeloeren , is mij ook nog een groot vraagteken...

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 06 okt 2010, 18:27
door Steven
Dat bij het huidig materiaal, de motorstellen, er controle op de deuren is. Als die laatste deur sluit gaat die lamp branden. In stations zonder avg is dit het teken voor vertrek. Men had altijd schrik dat de bestuurder die twee vertrekprocedues dan door elkaar kan smijten. Het gevaar bestaat dus dat een tb die de lamp ziet branden niet naar de avg kijkt en zo alsnog door het rood zou rijden.

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 06 okt 2010, 19:52
door trainfreak
260689 schreef: Tussen Sint-Niklaas en Kortrijk stopt deze trein overal.


Gent Dampoort10u29-10u31
Gent-St-Pieters10u38-10u40
In Gentbrugge stopt hij blijkbaar niet... :twisted:

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 06 okt 2010, 20:06
door 260689
trainfreak schreef:
260689 schreef: Tussen Sint-Niklaas en Kortrijk stopt deze trein overal.


Gent Dampoort10u29-10u31
Gent-St-Pieters10u38-10u40
In Gentbrugge stopt hij blijkbaar niet... :twisted:
Nu je het zegt, heb even de BNX nog eens bekeken en het klopt, deze stopt niet in Gentbrugge.

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 07 okt 2010, 10:07
door dentheo
Steven schreef:Dat bij het huidig materiaal, de motorstellen, er controle op de deuren is. Als die laatste deur sluit gaat die lamp branden. In stations zonder avg is dit het teken voor vertrek. Men had altijd schrik dat de bestuurder die twee vertrekprocedues dan door elkaar kan smijten. Het gevaar bestaat dus dat een tb die de lamp ziet branden niet naar de avg kijkt en zo alsnog door het rood zou rijden.
Risico dat slechts verdwijnt na installatie TBL+, maar je hebt gelijk er zijn zelfs voorgaande wat dat betreft.

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 07 okt 2010, 11:00
door Steven
dentheo schreef:
Steven schreef:Dat bij het huidig materiaal, de motorstellen, er controle op de deuren is. Als die laatste deur sluit gaat die lamp branden. In stations zonder avg is dit het teken voor vertrek. Men had altijd schrik dat de bestuurder die twee vertrekprocedues dan door elkaar kan smijten. Het gevaar bestaat dus dat een tb die de lamp ziet branden niet naar de avg kijkt en zo alsnog door het rood zou rijden.
Risico dat slechts verdwijnt na installatie TBL+, maar je hebt gelijk er zijn zelfs voorgaande wat dat betreft.
niet volledig verdwijnt de bestuurder kan nog altijd aanzetten en zal pas door TBL1+ tegengehouden worden eens hij voorbij dat rood sein is.

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 07 okt 2010, 13:20
door celtjan
Steven schreef:Dat bij het huidig materiaal, de motorstellen, er controle op de deuren is. Als die laatste deur sluit gaat die lamp branden. In stations zonder avg is dit het teken voor vertrek. Men had altijd schrik dat de bestuurder die twee vertrekprocedues dan door elkaar kan smijten. Het gevaar bestaat dus dat een tb die de lamp ziet branden niet naar de avg kijkt en zo alsnog door het rood zou rijden.
Eh... Bij de motorwagens T41 moet de lamp deuren dan weer gedoofd zijn voor het vertrek.
(Lamp deuren hier licht op zolang er minstens 1 deur open is)

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 07 okt 2010, 13:22
door Steven
ik schreef dan ook dat het over motorstellen gaat.

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 13 okt 2010, 20:29
door Stef
Morgen is het zover, ik kan de trein spijtig genoeg niet zien. Ik hoop dan ook dat er wat spotters zullen gaan om o.a. ook te weten te komen welke nieuwe procedure ze testen.

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Geplaatst: 13 okt 2010, 21:44
door trainfreak
Misschien ga ik eens naar Beervelde (dichtste station voor mij op L59)