Pagina 1 van 2

Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 12 okt 2010, 11:52
door doggys2
Is er een wezenlijk verschil tussen Traxx reeks 28 en reeks 29 of is het een doorlopende reeks? Maar reeks 28 gaat toch maar tot 2843 dus ik denk wel dat twee aparte reeksen zijn maar heb geen idee over het aantal van reeks 29 dat voorzien is.

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 12 okt 2010, 11:59
door celtjan
Traxx Reeks 28 = "Cobra" goederen Zeebrugge/Antwerpen - Duidsland + Benelux reizigers
Traxx Reeks 29 = goederentreinen van-naar Frankrijk (samenwerking met ECR)

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 12 okt 2010, 12:46
door doggys2
Bedankt celtjan voor de info en als ik het goed begrijp zit het verschil in de diensten en niet in de voertuigen.
Dus in mijn fotoreeksen mag ik deze samen plaatsen of toch beter apart.

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 12 okt 2010, 14:09
door Steven
2801 tot 2843 zijn geschikt voor België, Nederland en Duitsland
2901 tot 2905 zijn geschikt voor België, Frankrijk

De reeks 28 heeft dus GEEN franse boorduitrusting daar waar de reeks 29 die wel heeft. Ze zouden naar het schijnt ook anders opstarten zover ik de juiste info heb.
Een reeks 28 weet onder welke spanning hij het laatst in dienst kwam en maakt automatisch die keuze, een reeks 29 zou standaard altijd onder het franse systeem in dienst komen.

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 12 okt 2010, 14:15
door doggys2
Bedankt Steven voor de verduidelijking.

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 12 okt 2010, 14:26
door Stef
Is het dan zo dat de reeks 29 de diensten van de reeks 12 deels zal overnemen? Bv de diensten van A'pen via L59 en l75 naar Frankrijk?

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 12 okt 2010, 18:53
door Shrek
Stef schreef:Is het dan zo dat de reeks 29 de diensten van de reeks 12 deels zal overnemen? Bv de diensten van A'pen via L59 en l75 naar Frankrijk?
niet overnemen, maar aanvullen :wink:
De nmbs (b-cargo) verliest in België wel enkele treinen aan de SNCF, maar in Frankrijk zelf hebben zij er ingepikt van de sncf. Voor die treinen tot ver in frankrijk wordt reeks 29 gebruikt.

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 12 okt 2010, 19:38
door b-loc
Is de 29 ook geleasd van angeltrains?

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 12 okt 2010, 21:01
door Steven
zelfde kleuren, zelfde firma.

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 12 okt 2010, 21:09
door dentheo
Steven schreef:2801 tot 2843 zijn geschikt voor België, Nederland en Duitsland
2901 tot 2905 zijn geschikt voor België, Frankrijk
Ik dacht dat de 29 ook in Duitsland kon, net als de ECS traxxen .

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 14 okt 2010, 13:03
door celtjan
b-loc schreef:Is de 29 ook geleasd van angeltrains?
Sinds begin 2010 is Angeltrains, 'Alpha Trains' geworden. Het is niet meer bij te houden...
http://www.alphatrains.eu/uk/index.php

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 14 okt 2010, 18:25
door b-loc
De 29 heeft ook 4 verschillende panto's
3KV (Belgie)
1,5KV (Frankrijk)
25KV (Frankrijk)
15KV (duitsland)

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 14 okt 2010, 20:44
door dentheo
Heeft de ECS traxx (ik dacht , zuster van onze 29) een toelating in België ?

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 14 okt 2010, 20:46
door Steven
dentheo schreef:Heeft de ECS traxx (ik dacht , zuster van onze 29) een toelating in België ?
die hebben dat zeker.

Re: Verschil Traxx28 en 29

Geplaatst: 15 okt 2010, 21:31
door dentheo
Steven schreef:
dentheo schreef:Heeft de ECS traxx (ik dacht , zuster van onze 29) een toelating in België ?
die hebben dat zeker.
Eigenaardig... mogen die niet door Wallonië ofzo ? In Railway's Today staan twee voorbeelden van gekke trajecten.

De steenkool Born - Anglefort zou nu met ECR rijden via Venlo, Duitsland enz. omweg van 200 km.
Duinkerke - Dormagen ketelwagens rijdt rond via Koblenz een omweg van 360 km.

Beide rijden netjes "rond" Belgie, of zou de reden machinisten zijn ???